Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynner nå snart første år på videregående, og skal prøve å få skaffe meg en ny PC som jeg kan bruke da.

Noen kriterier for meg:

1 - Den må være lett, og helst under 17 tommer.

2 - Den må kunne spille dagens spill. (behøver ikke være på beste kvalitet, sålenge den KAN spille det uten særlig lag.)

3 - Må kunne redigere bilder uten at Photoshop bruker hundretusen år.

4 - Burde ha en batteritid på rundt 5 timer.

5 - Webkamera; egentlig bare for Skype.

Til under 6000 kr.

Takker for alle svar i forveien. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte egentlig bare å få folk sine syn på hvilken PC jeg burde velge. Slik at jeg ikke gjorde som sist - jeg kjøpte en pc til 7.990, som egentlig var så dyr fordi høytalerene var veldig gode. Skulle gjerne gitt link til den PCen, men ifølge alle nettsider, så finnes den ikke.

Det er en ASUS N73SV, min forrige altså, men den er utrolig tung, og ikke særlig kraftig.

Lenke til kommentar

Nei. Har tenkt å selge den forrige PCen min først - og bruke litt av stipendet på en ny PC - tenkte som sagt å ha en litt kraftig PC til skolebruk, derfor skal den være lett og gjerne litt mindre enn 17 tommer. :p

Lenke til kommentar

Din forrige pc har jo et beast så du kan vell til og med i dag få en god sum for den. uansett, som sagt jeg hadde nylig en kompis som kunne ha seg pc og med i tankene var at han skulle bruke photoshop, og derfor burde du ha minimum 6 gb.. og vil heller gått for OC-Freak sitt forslag.

Lenke til kommentar

Min PC er da ikke særlig mye å skryte av?

1GB nVidia GT530

4 GB Ram (tenkte dessuten å kjøpe 4gb ekstra til den, slik at jeg får litt mer for den.

i7 intel 2GHz (Qd~2gb)

540 GB HDD

En venn av meg mente jeg mest sannsynelig ikke fikk mer enn 4000 for den.

På slutten av den testen var det skrevet: 'For ca. 7500 kroner får man samme maskin uten Blu-ray, med en Intel i5-2410M prosessor, 640 GB lagringskapasitet og 4 GB RAM, men tastatur og skjerm er helt lik.' Jeg har DEN pcen, bare med i7.

Endret av Hyuki
Lenke til kommentar

Min PC er da ikke særlig mye å skryte av?

1GB nVidia GT530

4 GB Ram (tenkte dessuten å kjøpe 4gb ekstra til den, slik at jeg får litt mer for den.

i7 intel 2GHz (Qd~2gb)

540 GB HDD

En venn av meg mente jeg mest sannsynelig ikke fikk mer enn 4000 for den.

På slutten av den testen var det skrevet: 'For ca. 7500 kroner får man samme maskin uten Blu-ray, med en Intel i5-2410M prosessor, 640 GB lagringskapasitet og 4 GB RAM, men tastatur og skjerm er helt lik.' Jeg har DEN pcen, bare med i7.

Hvis du får 4k-5k burde du være fornøyd, og du får ha lykke til slaget av den da =)

Lenke til kommentar

http://www.komplett....aspx?sku=647523 noe lignende denne du har?

Det er jo fremdeles i dag en middels kraftig PC. Siste generasjon CPU gir deg 10-15% bedre ytelse enn den du har. GT630M skjermkortet som sitter i flere maskinene nevnt i tråden er AKKURATT SAMME som i N73SV, bare klokket litt høyere og gitt nytt navn, er vel rundt 10% ytelseøkning der. GT640M skjermkortet i aceren som jeg linket til er dog basert på ny kepler teknologi og rundt 50-60% kraftigere.

Totalt sett er det ikke mye ytelsesøkning å hente, men du får så klart mindre og mer hendige maskiner for skolebruk.

edit: Salgspris kan du nok håpe på 3500-4000,- for N73SV. Erfaringsmessig er det ikke mange som kjøper brukt, de fleste vil ha nytt og her i landet har alle (som vil) råd til nytt.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...