jansa Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Har akkurat fått ADSL fra Telenor, 25/5mbit. Noen som er smarte på hvorfor alle nedlastinger stopper på rundt 400KB/s? Det er globalt og det er likt over alt, hvis fila kan nå 400KB/s så vil den ikke gå over det, spiller ingen rolle hvor, alt stopper på 400KB/s... Men hvis jeg for eksempel tar den samma fila og laster den ned flere ganger så går hastigheten opp mot 20mbit... 1 fil så står den der på 400KB/s og vil ikke gå opp... 2 filer 800KB/s osv. Endret 7. august 2012 av jansa Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hva får du når du kjører speedtest på test.telenor.net? Lenke til kommentar
jansa Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hva får du når du kjører speedtest på test.telenor.net? 18-20mbit Lenke til kommentar
felixdomain Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Har akkurat fått ADSL fra Telenor, 25/5mbit. Noen som er smarte på hvorfor alle nedlastinger stopper på rundt 400KB/s? Det er globalt og det er likt over alt, hvis fila kan nå 400KB/s så vil den ikke gå over det, spiller ingen rolle hvor, alt stopper på 400KB/s... Men hvis jeg for eksempel tar den samma fila og laster den ned flere ganger så går hastigheten opp mot 20mbit... 1 fil så står den der på 400KB/s og vil ikke gå opp... 2 filer 800KB/s osv. Det høres ut som at de har satt en begrensning på hver enkelt connection ja. Men prøv å kjør en speedtest. Da vil du nok komme ut på det samme iom at de benytter en connection og laster ned en gitt datapakke for å måle linja. Men hvis du da setter maskinen til å laste ned flere eksemplarer av samme fil oppretter du flere connections, og da går hastigheten opp. Dette lukter det svidd av spør du meg. Har aldri likt Telenor. De er slue. Vil anbefale deg et annet bredbånd hvis du bor i oslo eller en av de andre norske storbyene. Da har du et hav av muligheter. Ikke gir de best hastighet, og dyrest av alle er de også. En 25/5 VDSL linje er fine greier, men det kan hende du hadde kunne fått enda bedre hastighet hos en annen leverandør. F.eks. Nextgentel..Og kanskje unngått denne begrensningen da :-) Endret 7. august 2012 av felixdomain Lenke til kommentar
igxx Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har vell nesten samme problemet bare at hoss meg er max 3 mb ned (eks hos steam), og får 30 ned og 5 opp på speed test :/ Lenke til kommentar
trippler Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Høres ut som en reklame for torrents. "Multiple connections. Max your speed!" (Sagt av en halvnaken dame med sexy stemme ) Lenke til kommentar
xaco Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har vell nesten samme problemet bare at hoss meg er max 3 mb ned (eks hos steam), og får 30 ned og 5 opp på speed test :/ Har du tenkt forskjellen på bits og bytes nå? 30 Mb/s = 3,75 MB/s Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har akkurat fått ADSL fra Telenor, 25/5mbit. Noen som er smarte på hvorfor alle nedlastinger stopper på rundt 400KB/s? Det er globalt og det er likt over alt, hvis fila kan nå 400KB/s så vil den ikke gå over det, spiller ingen rolle hvor, alt stopper på 400KB/s... Men hvis jeg for eksempel tar den samma fila og laster den ned flere ganger så går hastigheten opp mot 20mbit... 1 fil så står den der på 400KB/s og vil ikke gå opp... 2 filer 800KB/s osv. Har du testet speedtest flere steder? får du dette problemet med torrents også? Er du koblet trådløst eller kablet til routeren din? Jeg har vell nesten samme problemet bare at hoss meg er max 3 mb ned (eks hos steam), og får 30 ned og 5 opp på speed test :/ Etter min erfaring får en ikke makset ut linjen (i alle fall en 30 ned) på nedlastinger fra steam, så der er det nok begrensning på steams servere. Lenke til kommentar
felixdomain Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har vell nesten samme problemet bare at hoss meg er max 3 mb ned (eks hos steam), og får 30 ned og 5 opp på speed test :/ Hvilken leverandør bruker du da? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Har akkurat fått ADSL fra Telenor, 25/5mbit. Noen som er smarte på hvorfor alle nedlastinger stopper på rundt 400KB/s? Det er globalt og det er likt over alt, hvis fila kan nå 400KB/s så vil den ikke gå over det, spiller ingen rolle hvor, alt stopper på 400KB/s... Men hvis jeg for eksempel tar den samma fila og laster den ned flere ganger så går hastigheten opp mot 20mbit... 1 fil så står den der på 400KB/s og vil ikke gå opp... 2 filer 800KB/s osv. Det høres ut som at de har satt en begrensning på hver enkelt connection ja. Men prøv å kjør en speedtest. Da vil du nok komme ut på det samme iom at de benytter en connection og laster ned en gitt datapakke for å måle linja. Men hvis du da setter maskinen til å laste ned flere eksemplarer av samme fil oppretter du flere connections, og da går hastigheten opp. Dette lukter det svidd av spør du meg. Har aldri likt Telenor. De er slue. Vil anbefale deg et annet bredbånd hvis du bor i oslo eller en av de andre norske storbyene. Da har du et hav av muligheter. Ikke gir de best hastighet, og dyrest av alle er de også. En 25/5 VDSL linje er fine greier, men det kan hende du hadde kunne fått enda bedre hastighet hos en annen leverandør. F.eks. Nextgentel..Og kanskje unngått denne begrensningen da :-) Hva har din personlige mening med denne saken å gjøre? Telenor leverer de mest stabile linjene jevnt over, og du får faktisk kundeservice alle dagene i uka fram til 2000. Nextgentel er totalt søppel mtp kundesevice, og kjører ofte linjene høyere en hva som er akseptabelt mtp støymargin. Ergo, ustabile linjer. Jeg har vell nesten samme problemet bare at hoss meg er max 3 mb ned (eks hos steam), og får 30 ned og 5 opp på speed test :/ Hvilken leverandør bruker du da? 30/5 så har han mest sannsynlig Nextgentel... Endret 7. august 2012 av Rusher Lenke til kommentar
ole a Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Som nevnt tidligere også, 30Mbps ned er bare 3,75MB/s Altså det du får oppgitt av leverandøren din er målt i Megabit per sek (Mbps) , men når du laster ned filer får du oppgitt hastigheten som Megabyte per sek. (MB/s) Lenke til kommentar
igxx Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 har nok også telenor jeg også. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Svaret ditt ligger i innlegget til Ole A. Men visst du har Telenor får du jo bra fart, mtp du betaler for 25 Lenke til kommentar
jansa Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 bruker kablet tilkobling, jeg tenkte kanskje det var en setting hos meg som var gal, i windows. med torrents er jeg ikke helt sikker, det lille jeg har prøvd så har det gått oppimot 1.5MB\s... så det overstiger de 400KB/s... akkurat som om det er windows som er gal... jeg skal ringe dem igjen. speedtest.net gir omtrent 10% lavere utslag en hos telenor sin test med 17-20mbit/s itavisend bredbåndstest gir halvparten av speedtest, virker som den er låst på 8-9mbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå