Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokkere irc

Anbefalte innlegg

Men det er som du sier alltids mulig å ssh'e til et shell og irce derfra, så de som vil jukse (eller bare slå ihjel tid på skolen) finner altids en mulighet :)

Ikke så lenge all trafikk ut er sperret under prøver som det nå er, men slå ihjel litt tid er jo greit nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er altså slik at under eksamen så klarer du ikke å hindre dem fra å koble seg på ineternett. Og du kan ikke bare stenge tillgangen helt, da du har en del programmer som trenger de portene? Om disse som trenger nettilgang kjøres på egene Pc er, kan du ikke lage et egent subnet for de? Så kan du blokke internettilgangen for det subnettet som alle Student PC ene er på, og tillate det subnettet som må på? Under f.eks eksamen bør ikke student-pc er ha noen åpning gjennom mot internett, da det finnes vedlig mange programmer som kan brukes til komunikasjon, og det er tillnærmet umulig å blokke hver av de manuelt.

Ellers så mener jeg at tekniske sperrer har sin svakhet. I et slikt tillfelle som dette så ville jeg personlig satset på mer overvåkning, og hatt klare sanksjoner mot de som IRC'et på prøver eller når de ikke har lov. Jeg regner med at de logger seg inn med brukernavn/pass, og da er det jo enkelt å finne ut hvem som gjorde dette. Man gidd ikke å IRC'e selv om man vet hvordan om man vet at man blir tatt og får en straff. På eksamen er det jo juks, og går på lik linje som annen juks.

Edit; hvilken videregående skole er det du er på forresten, fant plutslig ut at kolbotten ikke er så langt unna her(tror jeg).

Lenke til kommentar

Det fungerer nå da.. hehe, altså har fått sperret, viste seg bare å være en gammel versjon av div ting.. men noen som har erfaring og sperre filoverføringer i msn messenger 6, er så snill at jeg lar folk gå på messenger til en vis grad, men filoverføringer er dritt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...