Dr3as Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Er sysadmin på en skole, og i det siste har fått store problemmer med at elever har pluuutselig skjønt at de kan gå på irc ved å bruke div porter, de vanlige er sperret, men 8080 som dessverre et par irc servere har åpne gjør det mulig å koble til alikevel det som da er problemmet er at 8080 må være åpen, har nemlig norn programmer som bruker den porten som skal fortsatt fungere. 'Bruker en linux proxy med squid. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Der har du en nøtt. Finn ut av hvilke irc servere som tillater bruk av denne porten, og legg dem inn i hosts.deny ? Post alle dem her forresten, kunne trenge det samme selv. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 -EFNET- irc.daxnet.no 8080 irc2.secsup.org 8080 irc.secsup.org 8080 -Quakenet- b0rk.uk.quakenet.org 8080 disse er de jeg har atm, snakket med en ircop for daxnet og ip'n til skolen er bannet der, men er jo litt stress i lengden å drive på sånn.. Håper noen har noen gode ideer. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 skal du øydlegge all morroa for elevene? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 problemet er at vi må kunne stenge nettet, og selv om vi stenger nettet via squid så står fortsatt irc oppe, og det ekke smart på eksamner etc.. nå får sikkert de få elevene rundt i norge nye ting å vite.. men men :-p Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Sett opp en linuxgateway med netfilter/iptables og NAT som IKKE kjører irc-connectiontracking. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Det der sa meg utrooolig lite. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvis du prater med Driften i Vest-Agder fylkeskommune så kan dem sikkert gi deg svar, di har fått til dette =) (noe som er kjipt for meg, iogmed jeg er ikt-lærling ved mandal vgs, og kunne tenkt meg irc.. :/ ) Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvis du prater med Driften i Vest-Agder fylkeskommune så kan dem sikkert gi deg svar, di har fått til dette =) (noe som er kjipt for meg, iogmed jeg er ikt-lærling ved mandal vgs, og kunne tenkt meg irc.. :/ ) Mulig at du kan bruke http-tunnel. . Jeg fikk det ikke til, men de har nok sperra no mer enn bare portene. Det samme som de har gjort med msn. (Weee... er også IKT-lærling). Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 neptyr, skal faktisk ta kontak har du no mail som du kan sende meg som privat meld her? bruk ssh til en linux server utenfor så irc drefra Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kan du ikke lage "virus" som angriper kun mirc.exe så den blir ødelagt hehehe. Går det ikke ann å nekte noen programmer å kjøre? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 lett da å bare bruke no søppel script eller rename exe fil.. dessverre jammen mange lærlinger her :-p Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 if there is a will there is a way Dem kommer nok inn uanz på en eller annen måte! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 if there is a will there is a way nekter ikke for det, men å kunne sperre HELT for internett burde ikke være umulig :-p Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 lett da å bare bruke no søppel script eller rename exe fil.. dessverre jammen mange lærlinger her :-p Trodde mirc.exe måtte hete akkurat det for å dra i gang programmet? Vet jo rename funker på mye. Jeg ville latt elevene gjøre hva F de vil og sagt til dem at det er værst for dem om de ikke gjør det de skal...De du færsker er jo bare å sende til rektoren eller no å få dem utvist ettpar dager, kan love deg det kommer til å funke. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Izex, joda, men når maskiner blir brukt til ting de ikke skal og folk som faktisk vil bruke de til noe fornuftig ikke finner ledige pc'r blir det for dumt, i tilegg er problemet at irc er oppe selv om "inett" er sperra i proxyen, så på eksamner etc er det oppe til og med.. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 napp ut TPene under eksamen da vel:) Hjelper nok ikke med den mirc.exe greia.. kan jo bare bruke bIRC eller noe ala det:p Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 skrive ut uten tp er simpelt veit jeg :-p men har nå fått ordna det, ved å oppdatere proxy Lenke til kommentar
crom Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Men det er som du sier alltids mulig å ssh'e til et shell og irce derfra, så de som vil jukse (eller bare slå ihjel tid på skolen) finner altids en mulighet Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Så lenge pc-ene på skolen er åpne for web vil elevene kunne omgå sperringene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå