Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokkere irc

Anbefalte innlegg

Er sysadmin på en skole, og i det siste har fått store problemmer med at elever har pluuutselig skjønt at de kan gå på irc ved å bruke div porter, de vanlige er sperret, men 8080 som dessverre et par irc servere har åpne gjør det mulig å koble til alikevel :(

det som da er problemmet er at 8080 må være åpen, har nemlig norn programmer som bruker den porten som skal fortsatt fungere.

'Bruker en linux proxy med squid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-EFNET-

irc.daxnet.no 8080

irc2.secsup.org 8080

irc.secsup.org 8080

-Quakenet-

b0rk.uk.quakenet.org 8080

disse er de jeg har atm, snakket med en ircop for daxnet og ip'n til skolen er bannet der, men er jo litt stress i lengden å drive på sånn..

Håper noen har noen gode ideer.

Lenke til kommentar
Hvis du prater med Driften i Vest-Agder fylkeskommune så kan dem sikkert gi deg svar, di har fått til dette =)

(noe som er kjipt for meg, iogmed jeg er ikt-lærling ved mandal vgs, og kunne tenkt meg irc.. :/ )

Mulig at du kan bruke http-tunnel. :shrug: . Jeg fikk det ikke til, men de har nok sperra no mer enn bare portene. Det samme som de har gjort med msn. (Weee... er også IKT-lærling).

Lenke til kommentar
lett da å bare bruke no søppel script eller rename exe fil.. dessverre :(

jammen mange lærlinger her :-p

Trodde mirc.exe måtte hete akkurat det for å dra i gang programmet? Vet jo rename funker på mye.

Jeg ville latt elevene gjøre hva F de vil og sagt til dem at det er værst for dem om de ikke gjør det de skal...De du færsker er jo bare å sende til rektoren eller no å få dem utvist ettpar dager, kan love deg det kommer til å funke.

Lenke til kommentar

Izex, joda, men når maskiner blir brukt til ting de ikke skal og folk som faktisk vil bruke de til noe fornuftig ikke finner ledige pc'r blir det for dumt, i tilegg er problemet at irc er oppe selv om "inett" er sperra i proxyen, så på eksamner etc er det oppe til og med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...