Nazomi Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hei Sitter her med et lite problem med min ISP. (internetlevrandør) Jeg bestilte et internet abonoment av de her for ca 3 måneder siden. Noen dager etter jeg bestilte det, fikk jeg informasjon om priser og diverse informasjon i posten. Der det sto at jeg skulle betale 449 kroner i måneden. Nå ser jeg at abonomentet har blitt satt opp til 499 kroner i måneden. Helt uten noe som helst informasjon, eller advarsel om prisøkning. Jeg bryr meg egentlig ikke om de 50 kronene ekstra i måneden, men tenker på prinsipper. Da jeg bestiller et abonoment, forventer jeg at prisen ikke skal stige i løpet av avtaletiden. Hadde vert helt greit for min del hvis det ikke var bruddgebyr for å si opp abonomentet før det har gått 12 måneder. Hadde jeg vist at det skulle stige, ville jeg heller ha valgt Canal digital sin 70/10 løsning til nøyaktig samme pris. En hastighet som er ca 3* så kraftig som den jeg abonerer på nå. (Har dekoder og kanalpakke fra Canal digital i fra før av) Har ikke snakket med kunderservice enda. Bare spør litt rundt for å høre om jeg har noe å klage på Lenke til kommentar
Loko Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 hvilken pris står det i kontrakten din, og har du lest vilkårne? Der står det som regel veldig mye. Er det kun på nettsiden til selskapet det står ny pris 499,- eller har du fått noe ny informasjon (epost, brev, etc) om at ditt abonement også har steget. Hvis dette er tilfelle så vil jeg tippe at du har slått til på en kampanje, og at alle NYE avtaler selskaper inngår vil koste 499,- Lenke til kommentar
Aner_ikke Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Bare ring og finn ut hva det dreier seg om først. Kanskje de har gjort en feil, eller kanskje det er et tillegg du ikke har fått med deg (f.eks. koster det ekstra med adsl hvis man ikke har fasttelefon). Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Høres merkelig ut. Kan jeg spørre hvilken leverandør du har og hvilken hastighet du først bestilte? Med mindre du selv har oppgradert abonnementet - skriftlig eller muntlig - har selskapet informasjonsplikt om priser eller tjenester endres eller avskaffes. Om du har det samme abonnementet enda kan det høres ut som om det var en kampanje du slo til på (50 kr rabatt i 3 mnd). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Levering av internett er så vidt jeg vet ikke lovregulert, så hva de har lov til å ikke lov til å gjøre framgår i all hovedsak av avtalen du har signert. 1 Lenke til kommentar
Nazomi Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Det som står er bare "Månedspris 449" Ikke noe mer, Eller... Må få sagt at jeg bestilte dette igjennom kundeservice. Så avtalen er muntilg, Så jeg har ikke noen underskrevet kontrakt. Men har en ordrebekreftelse der det står 449 pr måned. Kan hende jeg slo til mens det var kampanjepris, men da synes jeg det er elendig å ikke si ifra om dette før man bestiller det :/ Høres merkelig ut. Kan jeg spørre hvilken leverandør du har og hvilken hastighet du først bestilte?[/Quote]Telenor - 25/5 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hender av og til at man får måndesprisen litt billigere mot å binde seg i 12 mnd Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Telenor gir litt rabatt i enkelte tilfeller. Hvis du for eksempel er medlem i OBOS, så får du 50 kroner rabatt. Kan være at noe slikt har gitt seg utslag i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Superbredbånd 25/5 har kostet 499,- -verken mer eller mindre- i hvertfall et halvt år, og jeg er ganske sikker på at det ikke har vært noen kampanjepris her, sett bortifra denne kampanjen der de under 35 år får 50 kroner i rabatt/et produkt høyere enn de betaler for. Denne kampanjen startet vel i april eller mai. Er det denne kampanjen du kan ha slått til på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå