Anonym259235 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Til dere som har gått sikkerhetsfaget, etter Service og Samferdesel, eller evt. jobber som vekter: Hva skjer på en vanlig arbeidsdag? Blir man ofte utsatt for vold? Er det mange tilfeller hvor man må utføre førstehjelp? Hva gjør man gjennom året man har Sikkerhetsfaget (VG2)? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Til dere som har gått sikkerhetsfaget, etter Service og Samferdesel, eller evt. jobber som vekter: Hva skjer på en vanlig arbeidsdag? Blir man ofte utsatt for vold? Er det mange tilfeller hvor man må utføre førstehjelp? Hva gjør man gjennom året man har Sikkerhetsfaget (VG2)? 1. Kommer helt ann på hvor du jobber. 2. Kommer helt ann på hvor du jobber. 3. Kommer helt ann på hvor du jobber. 4. Stort sett det samme som året før, bare med noen ekstra fag rettet mot sikkerhet. Poenget mitt er at om du f.eks jobber på Oslo S. vil det skje noe hele tiden. Om du jobber som vekter bak en rolig resepsjon vil det nesten aldri skje noe. Endret 8. august 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Til dere som har gått sikkerhetsfaget, etter Service og Samferdesel, eller evt. jobber som vekter: Hva skjer på en vanlig arbeidsdag? Blir man ofte utsatt for vold? Er det mange tilfeller hvor man må utføre førstehjelp? Hva gjør man gjennom året man har Sikkerhetsfaget (VG2)? 1) Som nevnt tidligere, kommer helt ann på. En vekter kan gjøre alt fra å sitte å følge med på kameraer i en bod, til å stå på en flyplass, eller sitte bak en resepsjon. 2) Vold skjer svært sjeldent, ihvertfall etter min erfaring med bransjen. Som regel kommer det i avisa hvis en vekter blir slått til. Er jo så lite som skjer her i Norge... 3) Antageligvis ikke. Hvor ofte er det du må utføre førstehjelp til vanlig a? 4) Ingen anelse. Men såfremt du ikke har tenkt å jobbe som vekter i mer enn 10 år så lønner det segi kke å ta fagbrevet. Ja, du får ekstra betalt i timen når du har fagbrev, men det veier ikke opp for dårlig betaling som lærling i 2 år, før det har gått rundt 8-10 år eller noe (når jeg regnet på det i 2010, kan jo ha endret seg). Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Om du skal gå læretid anbefaler jeg deg å ta den gjennom Forsvaret. Da er det første året ordinær førstegangstjeneste med opplæring, mens det siste året er lønnet, men du kan samtidig bo på befalsmesse, spise gratis i messa, tann -og helsetjeneste osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå