tundra Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Men ofte er det jo bilder i eposten, som mottaker ønsker å se? Hvis det er en kjent avsender, som sender et par feriebilder for eksempel. Da vil jo også trackingen bli aktiv i det man velger å se bildene, eller? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Nå er det vel lite trolig at tante setter opp dette greiene her for å følge med på om nevøer og nieser faktisk gidder å kikke på feriebildene hennes. Det er vel mer rettet mot forretningsfolk som vil forsikre seg om at viktige dokumenter og meldinger kommer fram og blir lest. Men dette vil altså fungere svært dårlig som sagt, siden de aller fleste fornuftige epostklienter har skrudd av lasting av bilder i mottatte epostmeldinger. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Dette er noe som alle store CRM programmer som Dynamics CRM, Salesforce etc har hatt lenge, i tillegg til at det finnes bøttevis av mass mail siter som f.eks mailchimp.com som legger inn en unik tracking gif i hver mail. Men det funker relativt dårlig, det er også en av årsakene til at mail kampanjer fungerer dårlig i de fleste tilfeller. Og de aller fleste mailklienter + Hotmail/Gmail blokkerer bilder by default, så meningen er temmlig fraværende. Eneste måtte være å bruke det på mail til personer du har i din kontaktliste, siden disse ofte er whitelisted og viser bilder i html mail som standard. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Ja, eneste bruken for det her er innad i bedrifter der man har hvitelistet sine kontakter. Men da kan man jo like godt bruke innebygde funksjoner for be om/send lest status. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Men vet vi at gmail serveren ikke cacher bildet, selv om bildet ikke lastet til klient-browseren? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Testet den selv opp mot min andre gmailkonto, og som antatt fikk jeg ikke noe tilbakemelding om at den var lest før jeg trykket "vis bilder", noe som jeg aldri gjør uansett.. Håper ikke at noen sitter og gnisser tenner mens de venter på en lesebekreftelse som aldri kommer.. :-P Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Programmet vil med andre ord ikke fungere som beskrevet, og da mener jeg det er likestilt med svindel å ta 5 dollar fra brukeren i måneden. Jeg ser ingenting på siden deres om at tracking ikke nødvendigvis fungerer om e-postklienten blokkerer bilder (jeg tror alle klienter og webløsninger jeg bruker til mine adresser gjør dette), men drittsiden forsøkte å installere rightinbox uten å spørre meg først. Heldigvis blokkerte Firefox programmet fra å bli installert. Hold dere unna... firmaet er udiskutabelt ekstremt useriøst. Edit: Oj... gammel artikkel. Sorry Endret 19. oktober 2012 av Bergendahl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg