Gå til innhold

[Løst] Ny kjøler til i5 2500k

Instict

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en i5 2500k som jeg tror er begynt å slite litt når jeg spiller tsw samtidig som jeg tar opptak med xsplit. Så jeg tenkte da å prøve å trikse litt med overklokke den(noe jeg IKKE kan).

Så da tenkte jeg det kanskje hadde vært lurt å gå til innkjøp av en ny kjøler, da den jeg bruker nå er "stock". Og følger det med pasta på nye kjølere?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hvor mye har du tenkt å bruke på ny kjøler?

Et veldig billig alternativ er Cooler Master Hyper 212. Den kjøler veldig bra med et lavt støynivå til en billig penge. Dog, skal du klokke mye og samtidig ha minimalt med støy ville jeg gått for en dyrere kjøler.

Noctua NH D-14 er så å si den beste luftkjøleren på markedet. Har brukt den selv i flere år og er kjempefornøyd. Har klokket min 2500k til 4.5Ghz uten problemer. Men den er svær. Pass på at du har plass til den i kabinettet ditt. Ellers finnes det lukkede vannkjølingssystemer som feks Corsair H100. Her må du også undersøke om du har plass i kabinettet ditt. Hvis du går for H100 anbefales det å kjøpe med noen andre vifter til. Er også mange som klager på at pumpen bråker.

Det ble vist et litt langt innlegg, men til slutt må du vite at dersom du har høye minnebrikker ala disse er det ikke sikkert at de passer under luftkjølerene jeg har nevnt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ble ganske frista til å kjøpe H100, men virker som det er mye feil med den? Og så må jeg ha meg nytt kabinett da, men det gjør ikke noe siden det gamle Thermaltake kabinettet vertfall er 10år nå.

Hvordan er støynivået på den Noctua? Kan man stille inn viftestyrken? Eller går det automatisk? Sist jeg hadde en luftkjøler som ikke var stock så gikk den på 50-60db på fullt.(thermaltake sak)

Lenke til kommentar

PHANTEKS PH-TC14PE CPU-Cooler - blue er vel den billigste og beste nå.

Angående å stille inn viftestyrken følger det med:

nf-p14.jpg

Slike motstand dempere som man ser ledning som er svart og blå kontakt. Ellers blir det vanskelig med tempratur regulering.

Angående fjerning av kjølepaste pleier papir som regel være nok. Men man kan jo vurdere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611386 men somregel er det unødvendig.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk Noctua i posten i går, og trodde postdama tulla med meg når ho kom med den svære pakken. Greit, dere sa den var stor, men ble likevel overraska over størrelsen.

Skal montere den i morgen, hva er normal temperatur for en i5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...