FuglFøniks Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg trenger hjelp til å bestemme meg om vi skal ha aksesspunkt, eller ikke. pappaen min sitter i 2 etg., jeg sitter i kjelleren. oppe sitter pappa rett ved trappa, også går den trappa ned, hvor mitt rom er inn en dør, ved trappa, trengs virkelig aksesspunkt? Grunnen til at jeg spekulerer er at jeg ikke har funnet no' særlig ideelt sted å sette den stygge linksys boksen.... (seff pluss prisen) Håper å få hjelp! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det kommer helt ann paa baade deg og din far, det er jo klart det er fordel med traadlost nettverk, men det koster jo litt ekstra da. Jeg for min del hadde tatt frem drillen og laga et fint hull i vegg og gulv, slik jeg altid har gjort. Om nodvendig har jeg brukt betong-bor. Saa trekker du bare kabelen. Skal du ha billig kabel-klemme for TP kabel saa kan det kjopes hos Biltema eller Klash Olson (eller hva den naa heter). Men til syvende og sist saa er det opp til deg og din far, men har du ikke penger til et aksesspunkt, saa prov deg med en kabel isteden for du sparer endel penger paa det. En siste kommentar, skal du ha aksesspunkt, gaa da for54Mbit, ikke noe treigere, det skilder saapass lite at det har ikke noe hensikt aa kjope 11Mbit (rett meg om jeg tar feil). Frankie Singapore Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg trenger hjelp til å bestemme meg om vi skal ha aksesspunkt, eller ikke. pappaen min sitter i 2 etg., jeg sitter i kjelleren. oppe sitter pappa rett ved trappa, også går den trappa ned, hvor mitt rom er inn en dør, ved trappa, trengs virkelig aksesspunkt? Grunnen til at jeg spekulerer er at jeg ikke har funnet no' særlig ideelt sted å sette den stygge linksys boksen.... (seff pluss prisen)Håper å få hjelp! Det skal strengt tatt ikke være nødvendig å bruke aksesspunktet her, men du vil nok få endel lavere hastighet på nettverket pga. dårlige mottaksforhold. Men jeg ville definitivt gått for et aksesspunkt. Da er det mye lettere å utvide nettverket senere, pluss at du får bedre overføringshastighet. Men hvilket linksys-aksesspunkt var det du tenkte på? Du finner langt billigere alternativ, enten det er snakk om et 11Mbit eller 54Mbit nettverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå