GCardinal Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) ... Jeg kjørte på de billigste SC8UU jeg fant på aliexpress - siden det er 4 stk så vil de kompensere hverandre noe. Man kan få de til å passe ganske greit. Ikke den mest avanserte løsning, men fungerte veldig fint for meg. Jeg hadde nok ikke gått for noe så stort - minimalt er nøkkel for X-carriage. Endret 7. juli 2015 av GCardinal Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 da kjøper jeg noen billige har lastet ned den du linket til og denne: http://www.thingiverse.com/thing:354723 men lurer på om det er noen grun til at du har alt til å "stå" oppe? hvorfor ligger de ikke slik at du slepper suport? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) ... Nei du bare snur de - enten før eller i slicer programvaren. Endret 7. juli 2015 av GCardinal Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... Nei du bare snur de - enten før eller i slicer programvaren. fant ut hvordan jeg gjore det nå så blir det å print ut det og vente på at jeg får sc8uu-ene i posten også lurte jeg på hva som er beste å spraye (eller male) PLA med? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... Kult Har faktisk aldri bearbeidet eller behandlet verken PLA eller ABS - så det hadde vært veldig gøy å lære mer om. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) ... ... okay tror du ikke vanelig hobbylakk funker? holder på å printe ut denne: http://www.thingiverse.com/thing:308335/ og tenker den vil se litt finere ut hvis jeg får en glattere overflate hvorfor bli det speilvendt? samme med bunnen av t-rex... Endret 7. juli 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 ... ehm... Dersom det ser riktig ut i slicer - kanskje du har noen motorer som går feil vei? dvs når du kjører home på alle akser - så skal det stoppe i venstre nederste hjørnet Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) ... ... skal prøve på nytt med den batman.. er rett i slicer og når jeg kjører autohome så gå hotbed helt bak og extruder går til venste og ned.. edit: fant feilen.. hadde byttet x og y aksen.. Endret 8. juli 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 ... sorry men jeg syns det var u litt morsomt da ) utrolig at det faktisk fungerte Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Haha ja, må si meg enig i den. Artig at det fungerte fremdeles. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) er jo bare at når extruderen skal bevege seg så beveger hotbedet seg og motast.. men ble bedre nå når jeg har forandret det er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA. Endret 9. juli 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA. I følge undersøkelser så avgis det et fint støv fra 3D-printing med PLA som muligens ikke er sunt i lengden. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1352231013005086 Et avsug er sannsynligvis ikke dumt, jeg har sørget for å få satt printeren på et nabokontor som ikke er i bruk. Hvis selgeren din ikke leverte med MSDS (sikkerhetsdatablad) for PLA så får man mange treff fra forskjellige produsenter med Google. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA. ... kjøpte printeren ifra aliexpress og fikk med 2KG så fikk ikke noe sikkerhetsblad... har vinduene oppe hele tiden så kommer jo ny luft inn men må se om jeg funner på noe lurt på rommet.. men vil ikke gjøre alt for mye pga skal flytte i slutten av sommer.. Endret 10. juli 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 er jo bare at når extruderen skal bevege seg så beveger hotbedet seg og motast.. men ble bedre nå når jeg har forandret det er det forresten farlig å drive å printe lange printer mens du er i samme rom hele tiden? printer med PLA. Er nok mange som mener det ene eller det andre. Tipper det er "usunnere" og sitte over lengre tid i en kontorstol enn det er å være i samme rom som en 3d printer. Har du lufting i tillegg så er det ingen problem i det hele tatt. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Det er nok ett av grunnen til å ikke kjøpe billig plastikk. Sier ikke at store produsenter som Verbatim (dvs Mitsubishi Chemical Corporation) har sitt på det reine - men har litt mer tro på at de følger litt bedre med produksjon av sin ABS / PLA enn liten sjappa i slummen. Er ikke så nøye med PLA, men når det kommer til filament med spesiale egenskaper (tre/metal/lyser/bøyer seg osv) er det nok stor poeng å velge de kjente produsenter. ABS bruker jeg kun fra Verbatim. Endret 11. juli 2015 av GCardinal Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 har tengte å kjøpe ifra multicom men fikk med 2kg gratis PLA så kan jo ikke si nei til deg også hadde ikke multicom selvlysende plastikk (noe jeg gleder meg til å bruke etter helga!) så det ble også ifra ebay.. er ikke så ekstermt mye forskjell på ebay og f.eks multicom i prisfjorskell og regner med at det er bedre plastikk enn ifra ebay. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Noen som har noe formening om denne multi 3d printeren? Virker kjekt å kunne 3d printe, lasergravere samt fres.. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 nå gir jeg opp den pokkers printeren,fikk nytt printkort i går,og har fått den opp og gå,alt virker som det skal,men får ikke til og kalibrere avstanden fra extruder til printplaten,så om noen har lyst til og kalibrere den for meg,eller kjøpe den,så er det mulig bør være i mjøsområdet. ellers så blir den brukt som lodd Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 nå gir jeg opp den pokkers printeren,fikk nytt printkort i går,og har fått den opp og gå,alt virker som det skal,men får ikke til og kalibrere avstanden fra extruder til printplaten,så om noen har lyst til og kalibrere den for meg,eller kjøpe den,så er det mulig bør være i mjøsområdet. ellers så blir den brukt som lodd Hva mener du med at du ikke får kalibrert astanden fra extruder til printplaten? Får du ikke det likt over alt? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 nå gir jeg opp den pokkers printeren,fikk nytt printkort i går,og har fått den opp og gå,alt virker som det skal,men får ikke til og kalibrere avstanden fra extruder til printplaten,så om noen har lyst til og kalibrere den for meg,eller kjøpe den,så er det mulig bør være i mjøsområdet. ellers så blir den brukt som lodd Hva mener du med at du ikke får kalibrert astanden fra extruder til printplaten? Får du ikke det likt over alt? etter lenge,så fikk jeg justert avstanden sånn ca rett i det første hjørnet,og det andre hjørnet,så trykket jeg på hjem(eller hva den knappen heter,så den stopper i nullpunkt)og da var extruder helt ned i printplaten.så dette orker jeg ikke lenger,om jeg fortsetter,så ender det med at noe blir ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå