Merko Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Har funnet ut av det men lurte på hvordan man bytter plast? Og hvor lenge en åpna rull me plast kan ligge? Har lest at de ikke må ha noe fult. . Så hår det ann å legge de I en tett pose og ha son fukt fjerner I? Jeg har ikke hatt noen problemer med at de ligger i vanlig romtemperatur innendørs. Skader jo absolutt ikke pakke dem inn i en pose, men her hos meg har jeg ikke hatt noe behov for det. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Har funnet ut av det men lurte på hvordan man bytter plast? Og hvor lenge en åpna rull me plast kan ligge? Har lest at de ikke må ha noe fult. . Så hår det ann å legge de I en tett pose og ha son fukt fjerner I? Jeg har ikke hatt noen problemer med at de ligger i vanlig romtemperatur innendørs. Skader jo absolutt ikke pakke dem inn i en pose, men her hos meg har jeg ikke hatt noe behov for det. kan det ligge lenge da? har bestilt en 1kg til med selvlysende også har jeg 2 ruller på 1kg som fulgte med (bruker den ene nå) så tar vel litt tid før jeg er tom regner jeg med.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Har funnet ut av det men lurte på hvordan man bytter plast? Og hvor lenge en åpna rull me plast kan ligge? Har lest at de ikke må ha noe fult. . Så hår det ann å legge de I en tett pose og ha son fukt fjerner I? Jeg har ikke hatt noen problemer med at de ligger i vanlig romtemperatur innendørs. Skader jo absolutt ikke pakke dem inn i en pose, men her hos meg har jeg ikke hatt noe behov for det. kan det ligge lenge da? har bestilt en 1kg til med selvlysende også har jeg 2 ruller på 1kg som fulgte med (bruker den ene nå) så tar vel litt tid før jeg er tom regner jeg med.. Har hatt mine hengt på veggen i måneder uten at jeg har merket noe forskjell på printet. Så lenge du ikke utsetter de for fukt eller andre ting, så går det greit vil jeg tro. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg vil bare si at jeg får helt noia når http://www.thingiverse.com/er nede... ville bare dele den følelsen! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg vil bare si at jeg får helt noia når http://www.thingiverse.com/er nede... ville bare dele den følelsen! Den er iallefall oppe nå / her. Ellers er jo www.myminifactory.com en fin erstatter imo. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Har funnet ut av det men lurte på hvordan man bytter plast? Og hvor lenge en åpna rull me plast kan ligge? Har lest at de ikke må ha noe fult. . Så hår det ann å legge de I en tett pose og ha son fukt fjerner I? Jeg har ikke hatt noen problemer med at de ligger i vanlig romtemperatur innendørs. Skader jo absolutt ikke pakke dem inn i en pose, men her hos meg har jeg ikke hatt noe behov for det. kan det ligge lenge da? har bestilt en 1kg til med selvlysende også har jeg 2 ruller på 1kg som fulgte med (bruker den ene nå) så tar vel litt tid før jeg er tom regner jeg med.. Har hatt mine hengt på veggen i måneder uten at jeg har merket noe forskjell på printet. Så lenge du ikke utsetter de for fukt eller andre ting, så går det greit vil jeg tro. da satser jeg på at det går bra har endelig fått glass plate over hotbedet nå og synes det ble lettere å stille på bedet nå lurte også på hva forskjellen på 0.3-0.4-0.5mm nozzle gjør? printer den raskere/finere med større eller mindre? har det mye å si? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 ... Ser ut som du har samme printer som den jeg hadde og solgte for ei stund siden. Kan definetivt anbefalle å printe ut denne: http://www.thingiverse.com/thing:833226 Også lime selve switchen med super-glue til den røde kretskorte slikt at man unngår luft. Dersom modell ikke vil passe din printer - er det bare å si ifra så tilpasser jeg den. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 ... ... takk! ser mye bedre ut en den som fulgte med.. det blir neste print etter den jeg holder på med nå men ser dette bra ut? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Har Micro fra M3D. Hvor pleier dere å kjøpe PLA fra? 1.75mm. Bladde et par sider tilbake her og fant noen bilder av filament fra 3dnet så tror jeg styrer unna dem. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 jeg fikk med 2kg med plast ifra kina med min 3D printer (prusa i3) og synes kvaliteten er god.. temmelig lik hele veien og fargen er lik.. men kan jo ha flaks (har bestilt selvlysende ifra ebay som jeg venter på) men skal du ha i norge så er vel multicom billigst som jeg har hørt.. også har clas ohlsen også fått.. men jeg har ikke så mye peiling fikk jo 3D printeren i forje uke.. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Har Micro fra M3D. Hvor pleier dere å kjøpe PLA fra? 1.75mm. Bladde et par sider tilbake her og fant noen bilder av filament fra 3dnet så tror jeg styrer unna dem. Kan man bruke hva slags filament på den ? fikk inntrykk av at det måtte være i "containers/boxes" slik det er vist på siden deres Lenke til kommentar
Fish Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Har Micro fra M3D. Hvor pleier dere å kjøpe PLA fra? 1.75mm. Bladde et par sider tilbake her og fant noen bilder av filament fra 3dnet så tror jeg styrer unna dem. Kan man bruke hva slags filament på den ? fikk inntrykk av at det måtte være i "containers/boxes" slik det er vist på siden deres Så lenge det er 1.75mm PLA eller ABS passer det. Dersom du ønsker å bruke den 'integrerte' løsningen må du kjøpe filamentet til M3D (pga størrelsen på spool'en). Dersom du ikke har noe imot at filamentet ligger ved siden av printeren (eller i en eller annen holder du lager selv) så kan kjøpe filament fra andre leverandører. Jeg gjør sistnevnte. Endret 6. juli 2015 av Fish 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Har Micro fra M3D. Hvor pleier dere å kjøpe PLA fra? 1.75mm. Bladde et par sider tilbake her og fant noen bilder av filament fra 3dnet så tror jeg styrer unna dem. Kan man bruke hva slags filament på den ? fikk inntrykk av at det måtte være i "containers/boxes" slik det er vist på siden deres Så lenge det er 1.75mm PLA eller ABS passer det. Dersom du ønsker å bruke den 'integrerte' løsningen må du kjøpe filamentet til M3D (pga størrelsen på spool'en). Dersom du ikke har noe imot at filamentet ligger ved siden av printeren (eller i en eller annen holder du lager selv) så kan kjøpe filament fra andre leverandører. Jeg gjør sistnevnte. Har jeg ikke noe imot, bare virket som den var laget for kun å ta filament fra egne "kassetter" litt samme som blekkpatroner og lignende Endret 7. juli 2015 av technicality Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... Jeg bruker Simplify3D - så her er det jeg kjørte på. Dersom du printer PLA må du ha kjøling av det som blir printet ut. For ABS må mange faktorer være ganske presise med liten mulighet for feilmargier. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... Jeg bruker Simplify3D - så her er det jeg kjørte på. Dersom du printer PLA må du ha kjøling av det som blir printet ut. For ABS må mange faktorer være ganske presise med liten mulighet for feilmargier. okay er Simplify3D mye bedre å bruke? printer med PLA og har en vifte på extruder og til å kjøle av rett etter det har komme ut på hotbedet har bestilt to nye vifte som jeg også skal koble til og ha til å kjøle ned og en til å kjøle extruderen.. printer den fint i 80mm/S speed? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... Jeg syns Simplify3D er veldig bra - men det er noen som misliker det sterkt og har til og med hørt at folk som har kjøpt den ikke bruker den. Jeg har klart å printe opp mot 120mm/s på den jeg hadde - gikk helt fint. Men det da med eget redisignet x-carriage og kinesisk e3d v6: http://www.thingiverse.com/thing:914509 Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... ... printer nå med dette og får gode printer printet denne ut på det og ble jo bra. den du hadde laget lignene jo veldig på den jeg har nå? men skal du ikke kjøle ned den over hotenden også slik at ikke plasten smelter inni der? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 ... Nei, tror du missforstår. Det er 1 vifte til å kjøle ned øvre delen av hot-end og et eget for å presist kjøle plastikken etter at den har nettopp blitt printet. Dersom du ser på video vedlagt til modellen så vil du se at det er 2 vifter som har ulike roller. Grunnet til at jeg designet denne x-carriage på nytt - er at det er veldig mye luft når kun 2 stk SC8UU er brukt. Dersom du prøver å bevege den fra side til side så vil du se at det er 3-4mm med luft i omtrent alle retninger. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) ... Nei, tror du missforstår. Det er 1 vifte til å kjøle ned øvre delen av hot-end og et eget for å presist kjøle plastikken etter at den har nettopp blitt printet. Dersom du ser på video vedlagt til modellen så vil du se at det er 2 vifter som har ulike roller. Grunnet til at jeg designet denne x-carriage på nytt - er at det er veldig mye luft når kun 2 stk SC8UU er brukt. Dersom du prøver å bevege den fra side til side så vil du se at det er 3-4mm med luft i omtrent alle retninger. ja der det nå ahh ser også at du har 4 av de nå istedenfor 2 da forsåtr jeg hva som er forskjell.. ble den mye bedre? og går det med ebay sine SC8UU eller burde jeg kjøpe fra en annen plass? tengte jeg skulle prøve denne her: http://www.thingiverse.com/thing:795123 men vet ikke om den blir for voldsomt? og hvor kobler jeg de to andre viftene til? bare rett i "hovedkortet" eller i strømforsyningen? Endret 7. juli 2015 av iam99pk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå