Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

...

Dersom du bor i større byer er det kanskje hjelpen ikke langt unna - fins enn del mekke/radio klubber. Man høre rundt om noen kjenner en elektriker som kunne stikke innom på en kopp kafe? :) 3D printing er litt gøy da

Jeg er litt over middels glad i lodde ting :)

Mekket denne her i helgen:

post-7631-0-18684300-1430642887_thumb.jpg

post-7631-0-39565700-1430642882_thumb.jpg

Høres kanskje helt blåst ut, men noen sånt hadde jeg ønsket meg veldig lenge - strømforsyning med XT60 kontakter. Det er veldig lett å lage nye kabler med XT60 kontakter og de er billig takket være RC-verden. Også sitter kontakter veldig godt i og har et "positive"-feeling når man bruker de

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nermer seg uansett nå,er på punkt 17 av 19,men den blir nok fin som bokstøtte også,den står jo rimelig stødig

da er det bare montering og lodding av hot-end som mangler før test.

lurer på om jeg skal bestille denne her:

http://www.multisupply.no/products/velleman-vm8201-stand-alone-controller-for-3d-printer

bare så jeg ikke tar livet av pcen :hmm:

bare montering av hotend ja,klarte jo og ødelegge ene plastdelen som sitter på hotend,så da blir den vel ikke ferdig denne uken heller :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

holder til litt nord for hamar,har sendt mail til multisupply ang delen jeg klarte og ødelegge,skal uansett bestille glassplate og kontrollpanel,tar ikke sjansen på og koble denne printeren opp på noen av pcene mine :dremel:

Lenke til kommentar

bare montering av hotend ja,klarte jo og ødelegge ene plastdelen som sitter på hotend,så da blir den vel ikke ferdig denne uken heller :)

auch! men hvor holder du til? om du trenger noen deler så kan jeg printe de og sende over

var vist ingen delenummer på den plastdelen,så han var usikker på om man kun fikk kjøpt den alene,men han har sendt en mail til velleman for og spørre,ellers så må jeg kjøpe hele hotend settet til 1000kr.

men hadde du hatt tid og mulighet for og prøve og lage denne delen?kan sende den ødelagte til deg,så du har noe og sammenligne med.

Lenke til kommentar

Denne her ser virkelig spennende ut:

attachicon.gifHTB1ZoFNHFXXXXcRXpXXq6xXFXXXH.jpg

attachicon.gifHTB1jtpFHFXXXXXPXVXXq6xXFXXXA.jpg

Og det er for en ferdigbygd printer til en pris på rundt 300-400$.

Denne har jeg bestilt meg, da jeg har blitt lei av å vente på M3Ds The Micro (De får jo aldri ut fingern!) Er veldig spent, håper at varmet buildplate gjøre det lett å printe (Noe The Micro ikke har)

har du logget inn, valgt farve og betalt for frakt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å bygge printer fra skratch. Noen som kunne tenke seg å se gjennom lista?

Noe vesentlig som jeg mangler? gode alternativer?

Tenker at jeg går for et "makerbot" design. Printerbord opp/ned og med bowden extruder alt på 24V og 3mm filament.

attachicon.gifNy 3D printer.xlsx

Hva med pulleys til beltet? Ellers så det jo rimelig komplett ut

Lenke til kommentar

Da en eller annen luring på jobb hadde klart og ødelegge den ene tape dispenseren, så tenkte jeg at jeg kunne prøve og printe ut et nytt håndtak (som gikk i stykker).

Fungerte overraskende bra. Gikk på første forsøk. Må nesten se om jeg vil lage den noe mer behaglig. Fungerte egentlig greit som den kom ut imo. :p

t6dMVKc.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

...

veldig kult! merker på meg selv at til den dag i dag så sliter jeg å huske på at jeg har 3D printer - har skjedd meg ett par gang jeg har kjøpt ting jeg kunne helt fint printe. Opplever du noe av det samme?

...

Jupp, bare å komm med det - lag gjerne en liten skisse på papir og ta bildet :)

Klarte ikke å holde meg og gikk på impuls kjøp av Prusa i3 fra aliexpress :)

Virker veldig greit, godt dokumentert, følgte med absolutt alle verktøy og ting man trenger for å sette opp. Deler virker å være av meget god kvalitet.

Tenkte at siden printeren er i gjennomsiktig akrylplast så kan man gjøre den litt clean, så tok frem paracord og sleavet kabler:

post-7631-0-23704200-1431508071_thumb.jpg

Høyest unødvendig, men jeg syns det er litt kult :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Tøft. Kan overlevelses armbåndet som selges på biltema brukes til sleeving eller er det for tynt?

http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Kniver-og-verktoy/Overlevelsesarmband-2000035797/

Yes det er akkurat den jeg har brukt - kjøpt i vanlig tråd som 450 eller 550 paracord - bare å sjekke ebay :)

Edit: men det er som rankine sier så er det best å bruke det som er ment for kabler.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Denne her ser virkelig spennende ut:

attachicon.gifHTB1ZoFNHFXXXXcRXpXXq6xXFXXXH.jpg

attachicon.gifHTB1jtpFHFXXXXXPXVXXq6xXFXXXA.jpg

Og det er for en ferdigbygd printer til en pris på rundt 300-400$.

Denne har jeg bestilt meg, da jeg har blitt lei av å vente på M3Ds The Micro (De får jo aldri ut fingern!) Er veldig spent, håper at varmet buildplate gjøre det lett å printe (Noe The Micro ikke har)

har du logget inn, valgt farve og betalt for frakt?

Javisst, for leeeeeenge siden. Ble endelig sendt for noen dager siden, så nå har jeg snart 2 stk printere. Spennende å se hvilken som får bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...