Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mangler den delen som heter motor Connector,så har sendt mail til butikken,så håper de har den på lager

et spørsmål,synes at den delen som printplaten er på går så tungt frem og tilbake,i forhold til sideveis,skal den gå tyngre?

selv uten motor/drivreim så gikk den tyngre,og det er vel ikke mulig og justere det heller

Lenke til kommentar

mangler den delen som heter motor Connector,så har sendt mail til butikken,så håper de har den på lager

et spørsmål,synes at den delen som printplaten er på går så tungt frem og tilbake,i forhold til sideveis,skal den gå tyngre?

selv uten motor/drivreim så gikk den tyngre,og det er vel ikke mulig og justere det heller

Ja den delen er nok litt vanskelig å skaffe andre steder.

052.jpg

Eineste jeg kan tenkte meg at man bør sjekke at alle LM8UU er parallelle og vinklet riktig - dersom en står litt på skrå kan man få litt drag i bevegelsen.

Jeg ville også ha dobbeltsjekket alle LM8UU før jeg monterte alt sammen. I dokumentasjon er det også nevnt at beltene ikke skal være for tighte.

Lenke til kommentar

beltet får jeg ikke gjort noe med,og lengden skal være rett,sto at man anbefalte og telle tennene,og at det skulle være 127 tenner,og det er det.

skal løsne på skruene og se om det blir bedre etter en justering,sideveis går den lett,er nok og bare bikke litt på printeren,så flytter den på seg

Lenke til kommentar

fant delen jeg trodde jeg manglet,de har tydeligvis skiftet del,men ikke forandret bruksanvisningen.

nå driver jeg og skal bygge heated bed,men spørs om jeg klarer og lodde på ntc thermistoren,er vel knapt 3mm lang,og den skal loddes i mellom 2 punkter,ikke akkurat den type lodding man starter med

Lenke til kommentar

fant delen jeg trodde jeg manglet,de har tydeligvis skiftet del,men ikke forandret bruksanvisningen.

nå driver jeg og skal bygge heated bed,men spørs om jeg klarer og lodde på ntc thermistoren,er vel knapt 3mm lang,og den skal loddes i mellom 2 punkter,ikke akkurat den type lodding man starter med

Thermistoren er ganske enkel faktisk, lodd fast en side først og sørg for at den ligger flatt ned mot heatbedet, så tar du den andre etterpå :-) 

Lenke til kommentar

men hvordan skal man klare og holde fast den mini delen der med en pinsett,og holde fast loddetinnet med en annen hånd,samtidig som man skulle holdt loddebolten også,eller lønner det seg og ha litt loddetinn på ene siden først,før man slipper biten oppi :hmm:

Lenke til kommentar

den der er nok ikke lett og bruke på dette,da biten er kanskje 3mm lang,og skal plasseres mitt innpå ei plate.

men har fått klint på noe loddetinn,og biten sitter der den skal,om den virker som den skal,har ikke peiling,har gjort det jeg klarer med mine 10 tommeltotter

Lenke til kommentar

Printet meg en 'skralle' for moroskyld.

Sk8crLF.jpg

Laget av NASA, hvor de selv brukte den for 3d printing i verdensrommet. Fungerte out of the box den også. Har ikke fått testet den på noe som sitter ordentlig fast, men med den lille testen så langt så har den ikke feilet noe. Blir nok svakere over tid men alltid moro :p

Ellers tegnet jeg meg et feste til mikrofonen på DSLR kameraet.

2Wd0eMJ.jpg

Fungerer ypperlig :)

Lenke til kommentar

Printet meg en 'skralle' for moroskyld.

...

Fin print! har aldri printet den selv, men står på print-lista :)

...

Ellers tegnet jeg meg et feste til mikrofonen på DSLR kameraet.

...

Så utrolig morsomt! Jeg har designet mount for RØDE selv, for snart 2 år siden - publiserte ikke den - men fant filen nå:

post-7631-0-29053100-1430560004_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ville ikke delt den? :p Letet faktisk etter noe tilsvarende, uten at jeg fant.

Litt usikker på hva ringen er brukt til (ikke min mic men min bror's). Er det for å justere hvilken rettning mic'en peker?

Klart det, her er den:

https://www.dropbox.com/s/rtt2jx4tam7bqma/rode.stl?dl=0

man skal først sku på "mutter" på den lange delen, så skru heile konstruksjon til mikrofonen - med sku fra den gamle mount. Også når man da setter den i hot-shoe på kamera så bruker man "mutter" til å sku den ned over slikt at mikrofonen sitter ekstra godt i hot-shoen.

Det er kort sagt kopi av den originale delen og jeg er litt usikker hvor "greit" det er å dele slike deler på thingerverse

• Liker 1
Lenke til kommentar

er helt sikker på en ting jeg,det blir alldri et kjøp av en printer som krever lodding,og det er helt sikkert.

om denne i det hele tatt starter opp,uten og ødelegge dataen,eller at sikringen i huset går,så er det et under,ellers så blir dette dyreste bokstøtten jeg har

Lenke til kommentar

Jepp. det er en av ulempene med "DYI"-printere. Sparer noen kroner, men er et voldsomt slit når man skal bygge dem opp. Når det er gjort, så er det den evige kalibreringen.

Så da ble valget enkelt for min del. Kjøp ferdig, bruk den til andre DYI-prosjekter. viola! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...