GCardinal Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 ... 5500,- for printeren og 500,- for hotend - det er 6000,- kr Det er litt heftig pris for den printeren der syns jeg. Det er pris på ny K8200 kit i Norge. Sistnevnte må settes ammen - så ikke helt å sammenligne. For samme penger får man 2 Prusa kits fra Kina. Tok meg tid til å se på Det er ikke et veldig stabil eller rask printer. Men fungerer helt fint for å komme i gang med 3D printing og prøve det ut. Tar man seg tid til å lage alle de modifikasjoner som er vist i video og de som anbefalles på forums osv så får man litt mer solid printer. Som man så kan selge videre på finn og evnt oppgradere dersom interessen vil utvikle. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Jeg ville iallefall holdt meg unna printere som ikke har hotbed. Kan bli noe problematisk når man ikke har det. Printer som takler ABS og PLA (+ andre typer) skader jo heller ikke Er ikke kjempefan av bruktkjøp, men om det er en god pris så hvorfor ikke (har ikke sett nypris + frakt\mva). Fornøyd blir du nok iallefall Lenke til kommentar
Oter Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) robo3d koster 799$ ny,så ca 8k,+ frakt,mva på frakt og tollgebyr,da er man vel på ca 9k,og det følger med filament for ca 1k også. er akkurat det med hot bed som bekymrer meg på velleman k8400 også,men i følge selger av dem,så skal det være mulig og få til det,men om det krever loddejobb og div vet jeg ikke. på de prusa printerene,krever de lodding?spurte en selger på aliexpress ang det,og fikk ja til svar,men er mulig engelsken hans ikke var helt bra sjekket litt ang velleman k8200,den har jo faktisk hot bed,merkelig at de ikke har det på storebroren da Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 ... hot bed gjør 3D printing enn god del enklere. her er veldig bra bygge video av K8200: http://goo.gl/77UECm Flott laget og gir god innblikk i alle små deler av printeren. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 holder nok med den k8200 printeren for meg,eneste ulempen er loddingen,de gangene jeg har prøvd og lodde,har ikke blitt bra Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) ... Sjekk gjerne flere forumer og div review på nette. Min personlig syn er at det å ha et noe lunde solid ramme er spesielt viktig for under 6000,- kr printere. Mangler ved design / komponenter i selve framen er nokså vanskelig / resurskrevende å fikse. Og da med K8200 eller godt Prusa kit, f.eks.: http://www.bq.com/gb/products/prusa-hephestos.html http://www.kitprinter3d.com/en/3d-printer-kits/8-reprap-mendel-prusa-i3-kit.html etc. får man et solid platform, som er greit å jobbe videre på. Når det gjelder lodding (uten at jeg har sett på K8200) så kan det som regel omgå det ved å bruke div klemmer for å koble kabler sammen. f.eks. de koster riktig nok også penger, og det er betraktelig billigere å lodde sammen - men er ganske hendig den gangen man må bytte ut noe. Endret 19. april 2015 av GCardinal Lenke til kommentar
Oter Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 wago klemmene koster jo ikke mange kronene,om man ikke kjøper de av elektrikkerfirma Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Da ser det endelig ut som jeg har fått min Prusa i3 til å fungere bra. Anbefaller alle som kjøper de kina variantene av pleksiglass til å lime delene permanent sammen og dropp skruene. Ble mye stødigere og lettere å kalibrere. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) Rett før helgen, kjøpte jeg 2 rull med 1.75mm PLA fra 3DNet - http://3dnet.no/Først fikk jeg jeg denne her overraskelsen midt under 5 timers print:Og da tenkte jeg at det er sikkert bare en sånt blob blat flere hundre rull...Så feil kan man ta, nok en print stoppet i dag og da komm dette her frem:ca. en halv meter dekket med slike kuler og den største av de målte jeg til 3.8mmHar fult forståelse for at dette er super-billig produkt, og +/- 0.05mm variasjon i tykkelsen som denne filament ellers har er helt OK i denne prisklassen - men dette her er bare litt vel ille...Edit:Spesielt irriterende er det når de har følgende på sin hjemmeside:Vi ønsker å bringe 3D-printing til Norge – fra oppstart tilbyr vi filament av høyeste kvalitet til svært konkurransedyktige priser, med fokus på brukervennlighet og effektiv kundesupport. Og når det gjelder den "effektive kundesupport" er det ikke engang mulig å sende de epost med vedlegg... Endret 19. april 2015 av GCardinal Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Haha, det var dårlig! Post bildet på facebook siden demmes! 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Haha, det var dårlig! Post bildet på facebook siden demmes! hehe jupp sendt de mail før jeg leste svaret ditt - viste ikke at de hadde face-side. Kan gi de 1 dag å svare på epost - så kjører på med face. ok dette her er bare alt for underholdende til å ikke publisere: Hei Dmitry. Veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med filamente vårt. Vi har kontaktet leverandører og hørt hva de foreslår. De sier dette: " Sorry for the complaint you got. Regarding pla filament , color golden has more higher demands than the other colors. The Nozzle temperature is 230 degree, the printing temperature is 230 degree as well. You can sugguest your customers to refer to the temperature we gave.Hope this problem can be solved soon. " Vi har ikke fåt noen klager på filamentet før, og vi har en annen kunde som også har 2-3 år med 3D-printing bak seg, som liker gull PLA veldig godt og bruker det mye til bildeler (vedlagt bilde). Det vi håper har skjedd her er at du enten ikke har hatt printeren varm nok, eller at du har vært uheldig og fått en feilproduksjonsvare, med større variabler enn den skal ha (0,02 mm). Vi vil veldig gjerne vite hva du tror kan være årsaken. Hvis det bare var noe galt med den ene rullen, kan du få prøve med en annen, men vi forstår hvis du vil få det refundert. Vi kommer også til å gjøre målinger og tester av rullen du har fått for å komme til bunns i problemet. Dette skal vi finne en løsning på! tror ikke dette er noe jeg trenger å kommentere PS: for ordens skyld, filament som er avbildet er på den ubrukte delen av rullen og har aldri vært i nærheten av noe varme... Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Oter Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 uansett grunn,så synes jeg da at firmaet tar ansvar for og finne en løsning,er ikke alle som gjør det Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 uansett grunn,så synes jeg da at firmaet tar ansvar for og finne en løsning,er ikke alle som gjør det Det er helt riktig. Og etter 3 eposter med forklaring om hvordan bowden extruder fungerer og at ikke muligens kunne vært min feil - så trodde de på meg til slutt - problemet er at jeg ikke syns noe om denne dialogen. Så gidder ikke noe refund eller noe mer butikk med 3dnet.no Lenke til kommentar
Oter Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 da ble det bestillt 1 stk k8200 og en rull med hvit pla filament. lønner det seg og bytte extruder så man får brukt 1,75 filament i stedenfor 3mm? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det er helt riktig. Og etter 3 eposter med forklaring om hvordan bowden extruder fungerer og at ikke muligens kunne vært min feil - så trodde de på meg til slutt - problemet er at jeg ikke syns noe om denne dialogen. Så gidder ikke noe refund eller noe mer butikk med 3dnet.no Godt å vite egentlig. Har vurdert å handle litt der selv, men blir nok en stund til nå.. De klumpene var et ganske grovt avvik fra godkjent kvalitet. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 ... Det hører med historien at jeg syns at filament printer veldig bra. Jeg tenkte å teste ut denne her neste gang jeg skal kjøpe PLA: TECHNAXX fra multicom.no ... cool blir spennende å følge med på din build! 3mm er fordelaktig dersom man skal printe filament som ikke er kun rein PLA / ABS - f.eks. wood, metal, etc. - da det er filaments som ofte kan ha litt "søppel" i deg som kan sette seg lettere fast i 1.75mm extruder. Også kan man teoretisk få raskere print Lenke til kommentar
Oter Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 men burde jeg også kjøpe med: http://www.multisupply.no/products/velleman-k8204-z-axis-upgrade-rod-and-coupler-for-k8200-3d-printer http://www.multisupply.no/products/velleman-gp8200-glass-panel-for-3d-printer-rev2-215x215x3mm skal bestille stand-alone controlleren ettervert også Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) ... Den z-axe greija var litt vel overpriset syns jeg - men "Glass panel" til 69,- er ikke dumt å ha. Denne her ser virkelig spennende ut: Og det er for en ferdigbygd printer til en pris på rundt 300-400$. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Oter Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 hentet printeren i dag,men før jeg starter med noe montering,bør jeg gå for z-Axe oppgraderingen?og får man kjøpt den billigere andre steder en hos multisupply? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 hentet printeren i dag,men før jeg starter med noe montering,bør jeg gå for z-Axe oppgraderingen?og får man kjøpt den billigere andre steder en hos multisupply? Kjenner ikke til denne printeren som sagt, men det virker som det er enn del ting du kan 3D printer for å forbedre z-axe: http://www.thingiverse.com/thing:222245 Jeg ville ha bygd printeren ferdig slikt det er også ser hvor stor behov er for evnt upgrade, evnt sjekke forumer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå