Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en kreativ ide på hvordan jeg kan forsterke plast?

 

Som dere ser i bildet, har toppen røket av. Det er her akselen kommer inn på tannhjulet og drar det rundt. Akselen er festet med en liten låsepinne som går tvers gjennom (se hullet på tannhjulet til høyre).

 

Jeg vurderer å smelte inn noe ståltråd rett ned, men er usikker på om dette vil hjelpe.

Andre forslag???

 

post-214279-0-29185300-1416387883_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hmm. Den var ikke dum wraith! Skal teste med ståltrådene først, dersom det ikke holder, må jeg gjøre som du sier. Bytte ut senter av tannhjulene med et rør.

 

Tror ikke presspasning skaper nok friksjon, så må nok finne en løsning på å få låst røret til hjulet også, men den utfordringen kan jeg heller ta senere.

 

Skal snart ut og teste igjen. Legger inn en liten video her snart :)

Lenke til kommentar

Den delen som er knekt av der, er den der kun får å ha en plass til låsepinnen? I så fall kan du gjøre det kraftigere såklart, men det regner jeg med du har tenkt på allerede. En annen ting du kan gjøre er å sette låsepinnen i midten av felgen, men da må du nok endre designet litt for å komme lettere til.

Endret: La til en bilde for utdyping.


post-73476-0-29533000-1416406979_thumb.jpg

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

hmm. Den var ikke dum wraith! Skal teste med ståltrådene først, dersom det ikke holder, må jeg gjøre som du sier. Bytte ut senter av tannhjulene med et rør.

 

Tror ikke presspasning skaper nok friksjon, så må nok finne en løsning på å få låst røret til hjulet også, men den utfordringen kan jeg heller ta senere.

 

Skal snart ut og teste igjen. Legger inn en liten video her snart :)

 

Hvis du ikke kan bytte det ut med et rør kan du jo lage en overgang med presspasning, den kan jo for eksempel være D-formet sånn at friksjon ikke vil være noe problem. Hvis du printer overgangen med lagene i lengderetningen vil den jo bli sterkere mot torsjon enn den veien du har det nå.

Lenke til kommentar

Da må jeg i så fall lage et kutt i røret. Jeg kan ikke ha mange mm med overgang mellom sirkel og D - tverrsnitt...

 

Enn så lenge så ser det ut som det holder å legge inn ståltråden. Jeg varmet metallet rødglødende før jeg dyttet tråden inn i plasten. Så plasten smeltet seg fast i metallet.

 

Her er videoen fra dagens lille tur...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Propellen jeg designet og printet fungerer fint! Jeg testet den opp til 1.1kg thrust uten problemer.

 

Står litt mer og video i tråden min, se signatur.



På tide å oppdatere førstepost?

 

Ta med sider for 3D modeller beregnet for 3D printing?

 

www.Thingiverse.com

www.redpah.com

www.youmagine.com

www.myminifactory.com

www.cubehero.com

www.fabster.com

 

Flere? Noen som kanskje ikke burde være med på listen?



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har blitt spurt om før men prøver allikevel.

 

Jeg har lenge drømt om å drive for meg selv og har hatt mange ideer til hva jeg kan jobbe med 3d printing er en av de.

 

Jeg har tenkt på å lage en bedriftsplan også sende inn til nav da de kan gi støtte til oppstartsbedrifter, selv om det sikkert ikke er enkelt og få godkjent noe sånt. Jeg har akkurat bygd en garasje som jeg hadde tenkt å drive fra, spørsmålet er om det i det hele tatt er mulig å drive en slik bedrift.

 

Planen hadde vært og markedsført meg lokalt, satt opp en nett og fb side der jeg legger ut prosjekter og slikt.

 

Dette hadde jo bare vært noe jeg hadde drivet på ved siden av jobb med mindre jeg hadde fått støtte fra nav.

 

Jeg kunne også spesialisert meg i en niche innenfor 3d printing, medisinsk utstyr f.eks.

 

Hva tror dere, dum ide?

Lenke til kommentar

Dyrt VS kina?

 

Hadde man kunne kommet opp med produkter man har designet selv, eller har tjenester hvor man printer andres osv så kunne det være marked for det.

 

Også designe etter andres forklaringer / tegninger.

 

De som ønsker seg noe kan jo ikke tegne i programmvaren da de ikke har 3d-printer selv tenker jeg.

Print tar jo lang tid, ser for meg at dette er noe man kunne startet opp med uansett, og blir arbeidsoppgavene og inntekten høy så vurderer man derifra å gå over på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...