Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

hmm, rart. Skrev jo en post i går på hvordan du skulle fikse gjenger i inventor.. Mulig jeg trykket på feil knapp :(

 

Uansett:

Autodesk får ikke med seg gjenger over til stl, som er et kjent problem. Du må bruke "coil" som det heter i Inventor.

 

Jeg brukte coil når jeg lagde tripoden som hadde bein som kunne skru ut og inn for å endre lengde. Dette fungerte fint :)

 

Har ikke den fjerneste anelse på hva du kan lage med den der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ok, skal teste ut coils senere i dag!

Når det gjelder hva det er for noe: Jeg fikk lyst til å designe en lyssabel, mest som en utfordring i å designe noe som skal settes sammen av flere deler, men også til bruk i kostymer osv :) Den delen jeg postet over er nederste del av håndtaket.

post-141884-0-58334500-1415009945_thumb.png

post-141884-0-79172500-1415010022_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok.. Nå angrer jeg på at jeg ikke tippet likevel.

 

Tanken var faktisk lyssabel etter at jeg så starwars i går O.o

 

May the force be with you!



 

Bestilte 23. sept. Fortsatt ikke kommet fram. Hvor lang tid pleier det å ta for deg?





Makerzine tester 3D printere..

Se vedlegg :)

 

 



cdn.makezine.com_make_magazine_V42-preview.pdf

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Makerzine tester 3D printere..

Se vedlegg :)

 

 

Hei, straks klar for første prøveprint her nå. Smører du med limstiften rett på glassplaten eller er det en sånn oppløsning med med vann. Har du fått ferdig beltene til bilen enda spent på om det virker.

 

Jeg smører limstiften rett på overflata. Når du har brukt den et par ganger sånn at det er for mye lim er det bare å ta plata ut og skylle i lunkent vann, så får du en fin og ren plate.

Lenke til kommentar

Hei, straks klar for første prøveprint her nå. Smører du med limstiften rett på glassplaten eller er det en sånn oppløsning med med vann. Har du fått ferdig beltene til bilen enda spent på om det virker.

 

Limstift rett på glassplaten. Jeg legger heller ikke på nytt lim for hver print, men ser dette an. Dersom det er litt lim (glassplaten ikke er blank der du skal printe) burde det være nok lim til en ny print.

 

Har fortsatt ikke motatt ny rull med filament, så prosjektet med beltene er på vent ...

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det?

Kunne gått bedre.

Lim på plata fungerte bra

jevn utskrift ikke så bra, skjønner ikke dette helt.

klarer ikke å få den til å ekstrudere jevnt, første kvelden skrev den ut en testkloss som ble

fin. etter det har det bare gått nedover.

Bygd en reprap fra kina, sikkert derfor.

Får prøve meg litt frem før jeg kaster skiten

Lenke til kommentar

Ser ut som du printer litt for høyt.. Du må ned bittebittelitt. Filamentet på platen skal liksom skvises litt, slik at de klistrer seg sammen. I bildet over er de pølser som ligger parallelt med mellomrom...

 

Jeg burde tatt et bilde av min print som et eksempel, men den er satt i arbeid for natten...

 

Edit:

For lite filament kan også være en grunn ja. Som feks kan komme av at ekstruderen ikke holder varmen evt. er varm nok.

 

Hva temperatur har du på den? Jeg bruker 179 grader... Varierer +/-3 grader under print

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Husk at det kan være veldig stort avvik på temperaturmålinga fra hotend også. For PLA har jeg måttet ligge mellom 190 og 210C på samme type plast, avhengig av hvilken hotend som er brukt. En annen feilkilde for det der kan være at du har for lite trykk på filamentet, men jeg ville sjekket temperaturen først.

Lenke til kommentar

Når man leser alle kundeklagene på MakerBot "Smart Extruder" for 5. generasjon printere lurer jeg på om det var en tabbe å anbefale å kjøpe inn en Z18 på jobb.

Nå her jeg brukt nesten en dag på å rense og eksperimentere for å få utskriftene i gang igjen, og ser at problemene våre er ikke unike... (Homing error, klikkelyder, filament jam, filament end)

http://www.makerbot.com/blog/2014/09/29/makerbot-replicator-smart-extruder-designed-future-mind/

 

Får håpe at MakerBot utvikler en ny extruder uten barnesykdommer som vi kan bytte til.

Lenke til kommentar

Vet ikke. Mulig.

 

Nå må jeg ihvertfall teste litt, forandre litt og printe mer for få det til å fungerer skikkelig.



 

 

Bestilte 23. sept. Fortsatt ikke kommet fram. Hvor lang tid pleier det å ta for deg?

 

 

Endelig kom den... tok bare 7 uker og 4 dager ...



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...