Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Har nettopp eksperimentert med trelim på glassplaten. PLA.

 

- fungerer dårlig.

 

Skal se om jeg får tak i limstift i morgen...

Jeg bruker trelim på PLA med gode resultater. Blir ikke warping eller rester på printet etterpå.

Blander trelim i vann, så legger jeg 3-4 lag på bed'n som er 70 grader. Så er det bare å legge nye lag når du merker plasten begynner å henge dårlig

 

Edit: Etter noen lag med trelim og vann så ser glasset ut som det er frostet.

Mtp at du får av store flak, så høres det ut som du har for tykk blanding?

Endret av djmathisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, måtte ha tykk blanding for at ikke limet skulle perle seg sammen på glasset...

 

EDIT:

Har limstift-lim på kapton teip nå. Har såvidt prøvd litt, men dette virker veldig lovende!



Okei, limstift på kapton teip henger for mye. Derfor gikk jeg over til limstift-lim rett på den herdede glassplaten. Dette fungerer helt supert og er hva jeg kommer til å bruke framover :)



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Spørs jo hva du vil.

Jeg gikk for en babyprinter først, så får jeg se hvor mye jeg bruker den og hvis dette er noe som faller i smak så spytter jeg heller i X antall tusenlapper til :)

 

http://printm3d.com/themicro/

scene4.jpg

 

Har hørt om den ja. Tror du den er bra i forhold til prisen?

 

Er litt skeptisk til å forhåndsbetale for noe som ikke er på markedet før om tidligst 4mnd.

Lenke til kommentar
nabogutten

tror at å lage lego klosser krever vældig dyr 3de printer, tror ikke det er for mannen i gaten ennå.

vet det fordi exen han hadde en i samme pris klasse som de oppe, de eneste du kunne printe var ett glass.

skal man printe uglen i texten over med makerbot må man printe den i 2 deler å kansje lime den

fordi, maskinen klarer ikke å¨printe i løse luften, den må ha en underflate

Lenke til kommentar

Makerbot klarer å printe i løse luften hvis man krysser av for "Supports" i innstillingene på styreprogrammet på PC. Da bygger den automatisk forskalinger som gjør det mulig å lage overheng og svevende detaljer. Disse forskalingene kan plukkes eller skjæres vekk etter utskriften er ferdig.

Selvfølgelig lønner det seg å rotere gjenstanden slik at det blir minst mulig behov for dette.

Lenke til kommentar

Tegnerne på jobb sliter med å lage STL-filer av et simpelt rør i SolidWorks, får bare feilmelding om "unreadable file" i MakerBot.

Er det noen her som kunne laget en STL-fil av et rør med ytre diameter 70mm, indre 65mm og lengde 146mm for meg?

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Tegnerne på jobb sliter med å lage STL-filer av et simpelt rør i SolidWorks, får bare feilmelding om "unreadable file" i MakerBot.

Er det noen her som kunne laget en STL-fil av et rør med ytre diameter 70mm, indre 65mm og lengde 146mm for meg?

 

Må dere ikke konvertere til gcode?

 

Først åpne .stl filen i Cura, deretter lagre som gcode som dere kan printe!

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Noen som vet om en enkel måte å trace en outline fra et bilde i et 3d-program, for så å legge til dybde etterpå?

Prøvde i Sketchup, men det var ikke helt enkelt å sørge for at alle linjer kom i samme plan, og dermed ble det ikke helt lett å få en overflate som kunne push/pulles heller.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en enkel måte å trace en outline fra et bilde i et 3d-program, for så å legge til dybde etterpå?

 

Prøvde i Sketchup, men det var ikke helt enkelt å sørge for at alle linjer kom i samme plan, og dermed ble det ikke helt lett å få en overflate som kunne push/pulles heller.

Skal være relativt enkelt i Sketchup.. :s Holde inne shift, så blir streken 'rett' i samme plan.

 

Hvilken bilde er det snakk om?

 

Evt så kan også Photoshop brukes.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg brukte en addon for å få strekene til å være bezier-kurver. Tror kanskje at et par av strekene ikke ble "On Face in Image", og det var ikke helt lett å finne ut hvilke det var og fikse det i etterkant...

Jeg prøvde å google etter et verktøy som kunne "flatten lines" eller noe til et gitt plan, men google-fu'en var ikke helt på par den dagen, tror jeg.



Okei, liten update. Gidda ikke knote mer med Sketchup, da jeg virkelig ikke fant hvor problemet lå. Har Autodesk Inventor studentversjon, så gjorde jobben der. Det gikk forholdsvis enkelt, kun litt knoting fordi det er en stund siden jeg har brukt programmet.

Endelig resultat ser slik ut: post-141884-0-65237400-1413737996_thumb.png



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...