Itek Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 (endret) Skulle ha fantes noe jallaopplegg med printer med 2 hoder hvor support var av en helt annen type plast man lett fikk vekk i et bad av noe slag^^ https://www.komplett.no/eco-hips-dissolvable/819877 ? Løser seg opp i vann. Joda, men jeg mener å ha sett det bilde du linket til før. Det er gammelt, fra tiden før HIPS. Broer derimot.. Litt overrasket. Stadig mer fornøyd med cura. Trenger filament igjen, hvor handler dere filament? Jeg er ute etter billig og godt 3mm PLA filament. Har handlet fra repraper.com lenge, men er åpen for andre... Eneste kravet er at det ikke koster mer enn ca 280 inkl frakt for en kilo.. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) du har jo denne. Men det er med frakt. http://www.ebay.com/itm/3D-Printer-Filament-1kg-2-2lb-1-75mm-3mm-ABS-PLA-MakerBot-RepRap-/261464565916?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3ce080a89c jeg har kjøpt mye fra han her da! http://www.ebay.com/itm/NEW-1-75mm-3mm-PLA-ABS-1KG-Filament-For-3D-Printer-Makerbot-Prusa-Mendel-Reprap-/310787547210?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item485c61a04a Endret 21. september 2014 av winmedi Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Skal prøve han i link nr 2. Ikke raskeste frakt, men jeg bør jo alltid ha en rull i backup. Takk! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) hittil har jeg printet fester til bumpers. Har også printet delen der hjullagrene sitter inni (hub?) med hell, men byttet ut delen når jeg fikk ny i posten.. De festene du viser der fungerer som demping når bilen treffer noe, sa da er det viktig at de kan bøyes. Føler du printene dine gjør en god jobb med det? Det er vel hovedsaklig avhengig av plasten man bruker, vil jeg tro. De delene med kulelager i kalles "hub" på engelsk, ja, ihvertfall de som sitter bak. Foran har man jo to deler på hver side, så jeg er ikke sikker på om de har andre navn. Felger høres ut som en god ide. Ikke alltid like lett å finne felger med riktig utseende, diameter, bredde, offset og hex. Endret 24. september 2014 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 De festene jeg printer blir ikke bøyd, de knuses... Ulempen er jo at de ikke holder særlig lenge slik som jeg kjører Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 PLA er mye stivere enn feks ABS, derfor vil det knuses/knekkes, da pla-plast er en del sprøere. Flexible-PLA kunne jo ha vært interessant til det der.så fremt det ikke blir for fleksibel.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hmm. Det visste jeg jo egentlig om, men tanken slo meg ikke at det var materialet... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Da får jeg lønn imorgen. Ultimaker 2 på vei da! Blir moro det. Gått noen måneder uten prints. Får se om jeg selger min Solidoodle 2, eller pusser den opp med mods etterhvert. Man kan jo ta litt flere "sjanser" med den, nå som jeg snart har en ny primær maskin på plass. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Må jo spørre: Hva er grunnen til at du vil oppgradere? Hva er egentlig bedre med nyere printere? Det opplagte er jo raskere og høyere oppløsning. Er dette hva du er ute etter? ser at den krever 2.85mm filament. Betyr dette at 3mm er utelukket? Er du tvunget til å handle hos ultimaker? -Ikke negativt ment, bare lurer på hva som gjør at folk vil oppgradere. Dette er jo dyre saker, spesielt siden mange stort sett printer skrivebordspynt... Endret 24. september 2014 av Itek Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Må jo spørre: Hva er grunnen til at du vil oppgradere? Hva er egentlig bedre med nyere printere? Min Solidoodle 2 har blitt nokså dårlig med tiden. Tar ca. 1 time før bed varmes opp nok, nokså liten build volume (15x15x15 cm), bråker en del (hele greia rister jo som bare det). Pr nå er den også i ustand, men er kun noen kabler som må byttes om, så skal nok få den opp igjen med tiden. Ultimaker 2 som jeg har for øyet har litt større build volume (23x22.5x20.5 cm), kan printe ned til 0.02mm (ikke at det spiller noen stor rolle for min del, da prints tar jo mange dager med den oppløsningen.. ) Ellers, så kan den printe med wood-filament ( om jeg ikke er helt på bærtur), den har SD kort (så kan printe alene.. dvs kræsjer PCen min under et print, så vil den fortsatt printe like godt). Mulighet for wifi. Ekstremt mye raskere enn den jeg har nå osv. Alt er liksom litt bedre da. Eneste ulempen er at den spiser 3mm filament, når det jeg har liggende er 1.75mm. Den har jo også en slags skjerm hvor man kan endre på instillinger, velge print fra sd kort osv. Ser jo litt penere ut også Edit: Your order has been processed successfully Endret 25. september 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Aha. Skjønner deg bedre nå ja. gratulerer forresten Lenke til kommentar
huttetu Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Hei, Har ikke lest allle innleggene i denne tråden så beklager om spørsmålet har kommet opp før. Er det noen i Bergen som tar på seg oppdrag med printing mot betaling? Har noen plastdeler jeg skulle hatt en test på før jeg lager former. Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Nå er det tilbud på plast hos komplett.no Endret 26. september 2014 av djmathisen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Nå er det tilbud på plast hos komplett.no Greie priser der nå ja. Synd det kunn er 1.75mm.. Nå trenger jeg jo 2.85mm(3mm).. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Vet ikke helt om dette er riktig sted å spørre, men jeg har en Printrbot som jeg ikke har blitt helt ferdig med. Står litt fast i byggingen, og kunne trengt litt hjelp. Kan selvfølgelig betale en liten slant . Bor i Oslo. Nå er det tilbud på plast hos komplett.no Takk! Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Noen som vet om en 3d printer man kan lage selv, hvis man har tilgang til en CNC maskin? Altså kappliste Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 alle "reprap" maskinene!? - iallfall de som var av de første. Tror de er blitt i mer og mer "kit" utgave... Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Vet ikke helt om dette er riktig sted å spørre, men jeg har en Printrbot som jeg ikke har blitt helt ferdig med. Står litt fast i byggingen, og kunne trengt litt hjelp. Kan selvfølgelig betale en liten slant . Bor i Oslo. Forumet til printrbot pleier å være ganske hjelpsomt når det gjelder sånt. Jeg kjenner ikke noe særlig til de nyere variantene deres, men om det er noe spesifikt er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Vet ikke helt om dette er riktig sted å spørre, men jeg har en Printrbot som jeg ikke har blitt helt ferdig med. Står litt fast i byggingen, og kunne trengt litt hjelp. Kan selvfølgelig betale en liten slant . Bor i Oslo. Forumet til printrbot pleier å være ganske hjelpsomt når det gjelder sånt. Jeg kjenner ikke noe særlig til de nyere variantene deres, men om det er noe spesifikt er det bare å spørre. Det er faktisk den første Printrbot'en fra Kickstarter-prosjektet . Har ikke hatt så mye tid men har skrudd en gang i blant. Skal sjekke ut forumet, takk! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Tenker jeg skal prøve meg på dette prosjektet i vinter.. http://www.thingiverse.com/roguebytes/collections/tanks Ser jo litt artig ut, når man får litt størrelse på den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå