Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre nyttige ting jeg har printet:

1. Høyere bein til senga - fikk plass til skuffer.

2. Skjerm-vegg feste til pc-monitoren (24") med hengsler slik at den kan vippes i alle retninger..

3. Reservedeler til min radiostyrte bil + verktøy for å løsne hjulmuttere.

4. Tripod til kamera

4. Tripod til utstyr(mottaker/briller osv) til fpv rc fly.

5. Jeg 3D printet en fungerende rc seilbåt..

6. Har printet mange av ledningsfestene jeg har på rommet.

 

Neste prosjekt er linsebeskyttelse til gopro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en laserscanner så jeg kan ta av en del og scanne for å så printe den og villa 0 tegning.

Sett folk printe nye deler til ikea-rullgardiner (delene er plast org) samt den ene legoklossen de manglet^^

 

Kult om lego kun solgte tegninger, så printet man settet selv.

Tja. Laserscanner blir faktisk veldig dårlig.

 

får veldig mye bedre resultat om du tegner det selv i et 3D program, eller finner det på feks. Thingiverse.com

På unøyaktige modeller, så fungerer 3d scanner bra / greit nok.

Lenke til kommentar

Kan tegne tekniske tegninger som dette fra finmekaninker-tiden, men noe 3d-modellopplegg trur jeg blir dårlig.

 

Gjelder det scannere til 15-20K også eller tenker du på 1000-kroners?

DIN_69893_hsk_63a_drawing.png

Slike tekninger vil du kunne bruke i Sketchup. Veldig enkelt 3D program hvor du også kan lage litt avanserte 3D-modeller (Det jeg bruker).

 

Har ikke sett noen ordentlige 3D-scannere til 1000kroner~, så det kan jeg ikke uttale meg noe om, men tenker på feks Makerbot sin og tilsvarende til 10-15000kr.

Det blir bra, men langt ifra nøyaktige mål. Tenker da hovedsaklig på bredde\høyde\dybde i millimeter.

Lenke til kommentar

Av det jeg bruker mest hver dag så er det nok kabelsamler/opphenger som passa på siden av reolen. Ellers har jeg printa en del kamerabraketter av forskjellig slag.

Ellers har jeg for det meste printa til bruk på andre 3d-printere.

 

Er det forresten noen her som skal delta på Ingeniørdagen neste uke (en del av Forskningsdagene)? Jeg og en til skal ha stand på Høgskolen i Telemark om 3d-printing, og kommer til å kjøre opp 2-3 printere som står og går i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

hittil har jeg printet fester til bumpers. Har også printet delen der hjullagrene sitter inni (hub?) med hell, men byttet ut delen når jeg fikk ny i posten..

 

Dessuten brukte jeg sketchup på den tiden. Ting har tatt seg opp etter at jeg tok i bruk Inventor :)

 

Tror nok armer vil knekke lett. De vil nok holde fram til første hopp da ...

 

En annen ting jeg tenkter på å printe er felger...

Endret av Itek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hittil har jeg printet fester til bumpers. Har også printet delen der hjullagrene sitter inni (hub?) med hell, men byttet ut delen når jeg fikk ny i posten..

 

Dessuten brukte jeg sketchup på den tiden. Ting har tatt seg opp etter at jeg tok i bruk Inventor :)

 

Tror nok armer vil knekke lett. De vil nok holde fram til første hopp da ...

 

En annen ting jeg tenkter på å printe er felger...

Prøv slike da:

 

http://www.thingiverse.com/thing:47689

DSC_1322_preview_featured.jpg

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...