Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

1.0.1

Kom helt plutselig. Skal sjekke med en annen .stl nå :)

EDIT:

ok, sjekket med annen .stl. problemet vedvarer:

Could not find the generated G-code file.

<Slic3r> Invalid value for --filament-diameter

EDIT 2:

Prøver med annen slic3r profil også, men hjelper ikke. Har reinstallert, oppdatert og endret verdier + + +

Klør meg i hodet her!

EDIT 3:

Googlet "reset slic3r" uten hell, googlet "completely delete slic3r" med hell :)

Først tok jeg prt screen av alle instillinger, deretter fjernet jeg alt av filer og spor etter slic3r. Reinstallerte og satte opp med samme instillinger jeg hadde. Nå fungerer det :D

brukbart resultat :)

post-214279-0-87954600-1402175914_thumb.jpg

Første delen av en RC-seilbåt jeg skal bygge :D

Videre bygging kommer i tråden min etterhvert!

Dette er noe drit å våkne til:

post-214279-0-24470100-1402299733_thumb.jpg

Halvprintet modell, stort som et brød og det er tomt for filament...

Må gå i tenkeboksen for å fortsette printen der den gikk tom!

Ideer?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oplevd det samme et par ganger.

Om du finner ut nøyaktig hvor den stoppet i G-code'en, sletter all kode over dette punktet, primer extruderen og setter posisjonen der den stoppet (ikke manuelt, men via kontrollene - husk å home først) - skal den teoretisk sett fortsette der den slapp.

Virket for meg i 2 av 3 forsøk :)

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha.

Hva jeg gjorde:

1. måle høyden av printet modell: fikk mellom 48.00 og 48.23 mm, fortsetter derfor å printe fra 48.20 tenker jeg.

2. Gikk inn i Gcoden og klippet ut alt under Z48.20. Limte inn starten av gcoden også fram til z0.20.

3. Tok en "tørrprint" for å se at ting fungerer.

Ser ut til at dette kan fungere. Nå må jeg bare legge inn G1 Z48.2 i starten av gcoden sånn at jeg kan sette inn modellen FØR den begynner å printe...

:)

Tror dette kan ordne seg. Håper ikke sjøten blir for synlig. evt at printeren printer på en annen høyde enn modellen er høy :s

EDIT:

Hmm, hvordan skal jeg få til dette da? Skulle vært en g-code kommando for "wait 10 seconds" :p Kanskje jeg bare skal løfte ekstruderen til Z130 først? så kan jeg sette printen innunder når ekstruderen løfter/senker seg?

Så må jeg jo huske at jeg må starte OVER 48.2, så starter på 48.4 :)

starten på gcoden:

G21 ; set units to millimeters
M107
M190 S55 ; wait for bed temperature to be reached
M104 S179 ; set temperature
G28 ; home all axes
G1 Z5 F5000 ; lift nozzle
G1 E14 ; extruder anchor
M109 S179 ; wait for temperature to be reached
G90 ; use absolute coordinates
G92 E0
M82 ; use absolute distances for extrusion
G1 F1800.000 E-1.00000
G92 E0
G1 z100
G1 Z48.400 F10200.000
G1 X147.346 Y17.049 F10200.000
G1 E1.00000 F1800.000
G1 X147.693 Y21.084 E1.03884 F7200
G1 X148.186 Y27.253 E1.09818
G1 X148.774 Y35.629 E1.17871
G1 X149.176 Y42.033 E1.24023
G1 X149.483 Y47.316 E1.29098
G1 X149.998 Y57.135 E1.38527

Endret av Itek
Lenke til kommentar

"Lead time: shipping < 72 hrs*"

Det er ganske så B.S. på www.lpfrg.com sine sider.

Har nå gått 8 dager og ordren står fortsatt som "Processing".

...

sorry er ikke noe særlig god på gcode så har ikke så veldig mange gode tips å komme. Jeg tenker at du kan prøve å jukse til ved å sette z-home til den høyden du målte til også prøve å printe der ifra.

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at jeg har noe varmt å si om leapfrog så langt...
fikk dette til svar:

I see that we didn’t received the payment yet.
Have you done that already?
If you’ve done the payment, can you please send me a payment proof?

Jeg betalte med PayPal... blir litt småurolig når de ikke har kontroll på PayPal innbetalling som ble utført for 8 dager siden...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt fra http://www.repraper.com/index.php
Fikk først feil (fikk 1.75 i istedenfor 3mm), sendte de en mail og fikk svar etter en time, de skulle sende neste dag og etter 2 dager så ringer DHL og vil levere på døra.
Ser ikke ut som di vil ha tilbake den som var feilsendt, så da har jeg 8 ruller(4x3mm og 4x1.75)

Så langt så er det bedre plast en de jeg har pleid å kjøpe fra ebay. Fargen er og jevn og fin, så alt i alt er jeg super fornøyd, selv med den ene feilsendinga :)

Edit: Kan og legge til at rullene kommer i en luft tett pose slik at den ikke trekker til seg fuktighet ved lengre lagring

Endret av djmathisen
Lenke til kommentar

ikke helt...

Den linken jeg linket til er en bokmerke jeg altid har brukt. Nå kommer man til MS tull.

Den linken din gir meg et programm jeg ikke trenger. Før kunne jeg sende filen over og få den på mail uten å logge inn på tullete ting som ms vil ha deg inn i. (var smart med mail da jeg uansett må overføre til en annen pc)

Latterlig at de skal gjøre ting så vanskelig (Hvis ikke jeg har oversett noe da)

@winmedi

Bruker selv Blender og Sketchup. begge er gratis og bra for sitt. Sketchup er veldig lett å sette seg inn i : )

Endret av D02
Lenke til kommentar

Hva har skjedd med netfab sin fixer av stl filer?

https://netfabb.azurewebsites.net

Må jeg logge inn på M$ sitt opplegg nå og hva skal det være godt for?

Finnes det noen andre jeg kan bruke i stedet?

Jupp, man må vist gjennom M$ s#/te for å kunne bruke den tjenesten. Noe som gjør at jeg ikke lenger bruker den, og vurderer å gå over til desktop client - men har til gode å teste den...

hvilke programmer bruker dere? Jeg ser litt på inventor og 123D design

Jeg sitter på Rhinoceros 3D - http://en.wikipedia.org/wiki/Rhinoceros_3D

Den er ikke så bra til organiske ting, men helt utmerket til presis modellering.

Lenke til kommentar

Kan ellers melde om at jeg har veldig lite positivt å si ang kundeservice til Leapfrog. Bestilte skriveren for 10 dager siden, for 2 dager siden ba de meg å bekrefte automatisk PayPal betalling og nå er alt av kommunikasjon helt dødt... De svarer ikke på epost :/

Edit: fikk nå svar, at de har gått tom for printere og kan kun sende på tirsdag...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Hva har skjedd med netfab sin fixer av stl filer?

https://netfabb.azurewebsites.net

Må jeg logge inn på M$ sitt opplegg nå og hva skal det være godt for?

Finnes det noen andre jeg kan bruke i stedet?

Jupp, man må vist gjennom M$ s#/te for å kunne bruke den tjenesten. Noe som gjør at jeg ikke lenger bruker den, og vurderer å gå over til desktop client - men har til gode å teste den...

Det morsomme er at nå er tjenesten ubrukelig også. Før funka den helt fint, nå får jeg error når jeg laster opp filer. Så vil jeg prøve igjen, men da er jeg jo selvfølgelig utlogga av tjenesten.. Må si de har klart å ødelegge en tjeneste som ellers funket helt greit. Det er godt gjort av M$...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...