Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herdet glass uten spenning i ved å tilsette spenning (ironsik nok) bestiller man av lokalt firma til 2K vil jeg tippe.

 

Vet ikke om jeg ville hatt bordet i plast, men det finnes titan-printere også som bruker laser som smelter pulver.

 

Uten å printe vil alu-probiler og plater fikse biffen, men hva er 15K idag. 4 mnd bensin

Lenke til kommentar

Herdet glass uten spenning i ved å tilsette spenning (ironsik nok) bestiller man av lokalt firma til 2K vil jeg tippe.

 

Vet ikke om jeg ville hatt bordet i plast, men det finnes titan-printere også som bruker laser som smelter pulver.

 

Uten å printe vil alu-probiler og plater fikse biffen, men hva er 15K idag. 4 mnd bensin

 

Bordet må være av tre, og tror det blir umulig for en vanlig almennelig 3d printer å takle det med tanke på størrelsen :p

 

15 000 kr er faktisk ikke så mye, men det er en helt annen følelse å kunne si jeg har designet og laget den selv. Selv om designet idette tilfellet er stjålet. :p

Lenke til kommentar

Jeg får skryte av at jeg bestilte den selv om ikke annet^^

Må bare finne plass først.

Kastet ut av datarommet pga kona skulle lage barnerom eller hva det var.

-Dummeste jeg har hørt sa jeg, det ble barnerom.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg får skryte av at jeg bestilte den selv om ikke annet^^

Må bare finne plass først.

Kastet ut av datarommet pga kona skulle lage barnerom eller hva det var.

-Dummeste jeg har hørt sa jeg, det ble barnerom.

 

haha! Så du bestilte den faktisk??! Wow, du får oppdatere om hvordan det blir når d får den, om du blir fornøyd;D

Lenke til kommentar

Neineinein! Finne plass først!

Men i fremtiden skryte over å ha bestilt den selv VS å ha designet den selv som dere skal :dremel:

 

Seff skal jeg ha den og det oppi som støtter og holder hardwaren og vannkjølingen skal selfølgelig 3D-printes.

 

Har ikke plass nå, alle serverene er satt i leide lokaler og jeg ble kastet ut i stua så jeg bygde en 3meter vegg jeg sitter bak.

 

Ikke fikk jeg ha kabelbru i taket i stua heller.

Lenke til kommentar

Bortkastet og kjøpe en sånn benk imo.

 

Gå ned på byggeforhandleren, så kjøp treverk. Blir utrolig mye bedre om man lager det selv fra scratch. :)

Blir jo en god måte man kan forbedre ting man ikke har erfaring med tidligere (som bygge møbler).

 

Tipper produksjonskostnadene for bordet som blir solgt er langt under 5.000.. Greit nok at man har 'råd' til det, det har vel de fleste, men hvorfor ikke bruke de ekstra pengene på noe annet :)

 

Edit:

 

Se feks her: http://2.bp.blogspot.com/-NFdB8_Y6bSo/UNhHE8WBBjI/AAAAAAAAC80/jUrkc6-WX0c/s1600/3d_modeling_the_side_of_the_head.png

 

Ser du at alle flatene egentlig er helt flate? Hver av disse flatene er en "face" i 3D-modellen.

 

En CAD modell: http://epsilonindustries.com/wp-content/uploads/2008/07/taillight-cad.jpg

 

Her er det også definerte "områder", eller "flater" - men de er ikke flate. De kan være kurvede, ujevne eller runde.

 

(Veldig korte trekk, men det er hovedforskjellen).

Sketchup kan også lage avrundede hjørner etc. Sketchup kan gjøre ekstremt mye mer enn det man faktisk tror. På overflaten så er det veldig basic, men så fort man graver litt så er det veeeldig mye kult ;)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

 

 

Sketchup kan også lage avrundede hjørner etc. Sketchup kan gjøre ekstremt mye mer enn det man faktisk tror. På overflaten så er det veldig basic, men så fort man graver litt så er det veeeldig mye kult ;)

 

Tror ikke du leste hele sammenhengen. Jeg bruker Sketchup selv, jeg - og hvis du leser litt lenger tilbake ser du også at jeg forklarte det. I innlegget du siterte forklarte jeg forskjellen for brukeren som spurte i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Sketchup kan også lage avrundede hjørner etc. Sketchup kan gjøre ekstremt mye mer enn det man faktisk tror. På overflaten så er det veldig basic, men så fort man graver litt så er det veeeldig mye kult ;)

 

Tror ikke du leste hele sammenhengen. Jeg bruker Sketchup selv, jeg - og hvis du leser litt lenger tilbake ser du også at jeg forklarte det. I innlegget du siterte forklarte jeg forskjellen for brukeren som spurte i forrige innlegg.

 

Okei, mulig jeg missforsto. Slik jeg leste det mente du at Sketchup kun har "flate" sider, mens CAD-verktøy kan ha runde overflater.

 

 

 

Forresten: SketchUp er en "Face-modeller", ikke et CAD-verktøy. :-)

Se feks her: http://2.bp.blogspot.com/-NFdB8_Y6bSo/UNhHE8WBBjI/AAAAAAAAC80/jUrkc6-WX0c/s1600/3d_modeling_the_side_of_the_head.png

 

Ser du at alle flatene egentlig er helt flate? Hver av disse flatene er en "face" i 3D-modellen.

 

En CAD modell: http://epsilonindustries.com/wp-content/uploads/2008/07/taillight-cad.jpg

 

Her er det også definerte "områder", eller "flater" - men de er ikke flate. De kan være kurvede, ujevne eller runde.

 

(Veldig korte trekk, men det er hovedforskjellen).

 

Men sketchup kan også lage helt like modeller som du viste på Screenshot NR#2 i det innlegget over. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er ikke fornøyd med mine prints. Ide på hvordan jeg kan forbedre?

PLA, 185 grader, 0.15 mm høyde

 

Ballen har diameter 50mm:

 

post-214279-0-25885700-1400939506_thumb.jpg

 

post-214279-0-62536000-1400939535_thumb.jpg

 

Ballen er konstant rundt hele, hver layer er lik.

 

kanskje jeg ekstruderer for mye?

Kanskje temp er for høy?

 

Alle ideer mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med mine prints. Ide på hvordan jeg kan forbedre?

PLA, 185 grader, 0.15 mm høyde

 

Ballen har diameter 50mm:

 

 

 

Ballen er konstant rundt hele, hver layer er lik.

 

kanskje jeg ekstruderer for mye?

Kanskje temp er for høy?

 

Alle ideer mottas med stor takk!

 

Litt vanskelig å se av bildene, men synes slett ikke det ser så ille ut. Når det gjelder den litt ruglete overflaten, så er det første som slår meg at det er noe som flytter seg under printingen. Sjekket at alle reimer og skruer sitter som de skal? En reim som burde vært strammet kanskje?

 

Hvordan får du forreseten undersiden av ballen så bra? Det hadde iallefall aldri i verden printeren min klart. :(

Lenke til kommentar

Solgte Fusematic, ble litt for mye styr med den for meg. Selv om den fungerte, så var det litt for mye frem og tilbake med den... Ser nå etter mer solid printer som er bare klar til å printe, ser på Creatr fra Leapfrog - ser ut som ganske plug&play.

 

Er det noen som har en slik her?..

Lenke til kommentar

Solgte Fusematic, ble litt for mye styr med den for meg. Selv om den fungerte, så var det litt for mye frem og tilbake med den... Ser nå etter mer solid printer som er bare klar til å printe, ser på Creatr fra Leapfrog - ser ut som ganske plug&play.

 

Er det noen som har en slik her?..

 

Jepp. Har Creatr, men jeg kjøpte den brukt, så jeg vet ikke hvor plug&play den er når den er ny. Solid er den i allefall, pluss at den er stor, tung, og bråkete. Ikke akkurat noe du vil plassere på stuebordet for å si det slik. Bortsett fra det så må jeg si meg fornøyd. Den gjør det en printer skal gjøre, hverken mer eller mindre.

 

Dette er den eneste printeren jeg har prøvd, så jeg har egentlig ingenting å samenlikne med, men har du spørsmål så skal jeg prøve og svare. :)

Lenke til kommentar

...

Jepp. Har Creatr, men jeg kjøpte den brukt, så jeg vet ikke hvor plug&play den er når den er ny. Solid er den i allefall, pluss at den er stor, tung, og bråkete. Ikke akkurat noe du vil plassere på stuebordet for å si det slik. Bortsett fra det så må jeg si meg fornøyd. Den gjør det en printer skal gjøre, hverken mer eller mindre.

 

Dette er den eneste printeren jeg har prøvd, så jeg har egentlig ingenting å samenlikne med, men har du spørsmål så skal jeg prøve og svare. :)

Hvordan er kvalitet på første lag? Opplever du problemer med at første lag er breiere enn resten av print eller at hulene er ugjevne? Og hvordan er fyll på topp layer - gjevn og fin?

 

Står mellom den og Replicator 2X - selv om jeg missliker Makerbot veldig sterkt så har det et software til printere sine som er helt uslåelig...

Lenke til kommentar

 

Står mellom den og Replicator 2X - selv om jeg missliker Makerbot veldig sterkt så har det et software til printere sine som er helt uslåelig...

 

Vi skal ikke kjøpe en hver Makerbot Fifth gen da? ;-)

Koster ikke såå mye ekstra. :) - Skal du kjøpe i Norge eller importere isåfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...