Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått den lille til å fungere også!

De indre delene er printet i 0.95XYZ og skruene i (0.95X, 0.95Y og 1.00Z)

Tenkte jeg skulle prøve på det samme, men noe går fullstendig galt når når jeg prøver å "slice" stl-filen. Skruer flyr i løse lufta, og enkelte ting forsvinner helt. Når jeg forsøker å printe det ut så blir det bare rot. :shrug:

Prøv disse:

Disse er ferdig endret i størrelse slik jeg printet dem:

attachicon.gifTiny_Planetary_Gears_Set.zip

Mange takk. Den fungerer glimrende. Nå gjelder det bare å få tid til å printe den ut. :)

Edit: Da er den i gang. Ser ikke noen grove feil foreløpig, men holder ikke akkurat pusten for at det skal gå feilfritt første gangen.

Endret av Splitter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått Fusematic til å printe tidlig på søndag, overaskende lite bråkete. har aldri utført kalibrering på reprap før - så har litt å lære meg der. men selv uten kalibrering printer den helt OK kvalitet - har allredet printet og installert fan mount.

her er oppdatert timelapse med print video på slutten:

Endret av GCardinal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange takk. Den fungerer glimrende. Nå gjelder det bare å få tid til å printe den ut. :)

Edit: Da er den i gang. Ser ikke noen grove feil foreløpig, men holder ikke akkurat pusten for at det skal gå feilfritt første gangen.

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det?

Gikk veldig dårlig. Plastrullen hengte seg opp, og printet ble ødelagt. :(

Lenke til kommentar

Prøv disse:

Disse er ferdig endret i størrelse slik jeg printet dem:

attachicon.gifTiny_Planetary_Gears_Set.zip

Hvordan i all verden får du til de lange skruene? Her blir de bare smelta blobs, selv med masse ekstra kjøling :hm:

Edit: Nevermind, fant ut at man måtte printe flere av gangen for at det skulle funke, da fikk de tid til å kjøles ned.

Det ble ett problem da, ufattelig mye (og solide) stringers :nei:

post-16418-0-81447500-1395085816_thumb.jpg

Er det noen som har noen idé om hvordan jeg kan unngå det? Det skjedde på alle delene, og på den siden der hotenden "kom inn" fra den forrige den printa.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

0.2 mm

Prøvde meg på 0,1 , men endte med at jeg ikke fikk nok kjøling, synes heller ikke det var nødvendig. Nedjusterte heller litt i X og Y retning. (printet skruene i størrelse: 0.95X 0.95Y og 1.00Z )

Endret av Itek
Lenke til kommentar

litt i trå med siste diskusjonen, har jeg prøvd å lest meg opp på denne guide om kalibrering:

http://reprap.org/wiki/Triffid_Hunter%27s_Calibration_Guide

har sett at det er mange steder den er anbefalt - men den noob som jeg er så skjønner jeg bare ikke hvordan jeg får endret de verdiene i Merlin firmware ? Da tenker jeg på hvor jeg putter steps_per_mm fra XY steps og Z steps? Også det samme gjelder den der extrusion rate - jeg veit at når jeg prøver å extrude 50mm så tar han kun 47mm også setter jeg det med M92 E106 - men blir det reset nestegang jeg slår av printeren?..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort dette selv, men har en god ide om hvordan det skal gjøres:

Åpne originalfila (.ino fil) i Arduino ui, endre verdiene dine i configuration.h og deretter laste opp på arduino-kortet.

Regner med at du har originalfila?

Lenke til kommentar

Åpne originalfila (.ino fil) i Arduino ui, endre verdiene dine i configuration.h og deretter laste opp på arduino-kortet.

Jupp den biten er ok, men jeg klarer ikke å skjønne hvor i de config filer de verdiene skal stappes opp i... Finer ingen naturlig sted som ser ut til å passe for å ha de verdiene.

Her er kilden:

https://github.com/Makers-Tool-Works/Marlin/archive/Fusematic_Standard.zip

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Jupp den biten er ok, men jeg klarer ikke å skjønne hvor i de config filer de verdiene skal stappes opp i... Finer ingen naturlig sted som ser ut til å passe for å ha de verdiene.

Her er kilden:

https://github.com/Makers-Tool-Works/Marlin/archive/Fusematic_Standard.zip

Jeg har endra i configuration.h

#define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {80,80,1600,460}

Min ser slik ut:

#define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {80, 80, 2560,692.77}

Det er der jeg gjør endringene

Endret av djmathisen
Lenke til kommentar

litt i trå med siste diskusjonen, har jeg prøvd å lest meg opp på denne guide om kalibrering:

http://reprap.org/wiki/Triffid_Hunter%27s_Calibration_Guide

har sett at det er mange steder den er anbefalt - men den noob som jeg er så skjønner jeg bare ikke hvordan jeg får endret de verdiene i Merlin firmware ? Da tenker jeg på hvor jeg putter steps_per_mm fra XY steps og Z steps? Også det samme gjelder den der extrusion rate - jeg veit at når jeg prøver å extrude 50mm så tar han kun 47mm også setter jeg det med M92 E106 - men blir det reset nestegang jeg slår av printeren?..

Eventuelt kan du endre innstillingene i Repetier host, "Config -> Firmware EEPRom settings". Da slipper du å rekompilere. Du kan også ta backup av de gamle innstillingene, ganske kjekt egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...