Splitter Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Da har jeg fått den lille til å fungere også! De indre delene er printet i 0.95XYZ og skruene i (0.95X, 0.95Y og 1.00Z) Tenkte jeg skulle prøve på det samme, men noe går fullstendig galt når når jeg prøver å "slice" stl-filen. Skruer flyr i løse lufta, og enkelte ting forsvinner helt. Når jeg forsøker å printe det ut så blir det bare rot. Prøv disse: Disse er ferdig endret i størrelse slik jeg printet dem: Tiny_Planetary_Gears_Set.zip Mange takk. Den fungerer glimrende. Nå gjelder det bare å få tid til å printe den ut. Edit: Da er den i gang. Ser ikke noen grove feil foreløpig, men holder ikke akkurat pusten for at det skal gå feilfritt første gangen. Endret 16. mars 2014 av Splitter Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Har fått Fusematic til å printe tidlig på søndag, overaskende lite bråkete. har aldri utført kalibrering på reprap før - så har litt å lære meg der. men selv uten kalibrering printer den helt OK kvalitet - har allredet printet og installert fan mount. her er oppdatert timelapse med print video på slutten: Endret 17. mars 2014 av GCardinal 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Mange takk. Den fungerer glimrende. Nå gjelder det bare å få tid til å printe den ut. Edit: Da er den i gang. Ser ikke noen grove feil foreløpig, men holder ikke akkurat pusten for at det skal gå feilfritt første gangen. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Mange takk. Den fungerer glimrende. Nå gjelder det bare å få tid til å printe den ut. Edit: Da er den i gang. Ser ikke noen grove feil foreløpig, men holder ikke akkurat pusten for at det skal gå feilfritt første gangen. Hvordan gikk det? Gikk veldig dårlig. Plastrullen hengte seg opp, og printet ble ødelagt. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Prøv disse: Disse er ferdig endret i størrelse slik jeg printet dem: Tiny_Planetary_Gears_Set.zip Hvordan i all verden får du til de lange skruene? Her blir de bare smelta blobs, selv med masse ekstra kjøling Edit: Nevermind, fant ut at man måtte printe flere av gangen for at det skulle funke, da fikk de tid til å kjøles ned. Det ble ett problem da, ufattelig mye (og solide) stringers Er det noen som har noen idé om hvordan jeg kan unngå det? Det skjedde på alle delene, og på den siden der hotenden "kom inn" fra den forrige den printa. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Øke retract distance! Takker, det skal jeg prøve Lenke til kommentar
Itek Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Vet ikke hva du har nå, men jeg hadde samme problemet. Økte fra 1mm til 3mm. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Tror den sto på 0.5mm på den printen, og ingen z-lifting Lenke til kommentar
Itek Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Brukte 3mm retract og ikke z-lifting (hop). Lykke til! Endret 17. mars 2014 av Itek Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hvilken laghøyde kjørte du på? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) 0.2 mm Prøvde meg på 0,1 , men endte med at jeg ikke fikk nok kjøling, synes heller ikke det var nødvendig. Nedjusterte heller litt i X og Y retning. (printet skruene i størrelse: 0.95X 0.95Y og 1.00Z ) Endret 17. mars 2014 av Itek Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Ok, da blir det ny prøving i morra Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 litt i trå med siste diskusjonen, har jeg prøvd å lest meg opp på denne guide om kalibrering: http://reprap.org/wiki/Triffid_Hunter%27s_Calibration_Guide har sett at det er mange steder den er anbefalt - men den noob som jeg er så skjønner jeg bare ikke hvordan jeg får endret de verdiene i Merlin firmware ? Da tenker jeg på hvor jeg putter steps_per_mm fra XY steps og Z steps? Også det samme gjelder den der extrusion rate - jeg veit at når jeg prøver å extrude 50mm så tar han kun 47mm også setter jeg det med M92 E106 - men blir det reset nestegang jeg slår av printeren?.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Jeg har ikke gjort dette selv, men har en god ide om hvordan det skal gjøres: Åpne originalfila (.ino fil) i Arduino ui, endre verdiene dine i configuration.h og deretter laste opp på arduino-kortet. Regner med at du har originalfila? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Jeg har ikke gjort dette selv, men har en god ide om hvordan det skal gjøres: Åpne originalfila (.ino fil) i Arduino ui, endre verdiene dine i configuration.h og deretter laste opp på arduino-kortet. Regner med at du har originalfila? Jupp den biten er ok, men jeg klarer ikke å skjønne hvor i de config filer de verdiene skal stappes opp i... Finer ingen naturlig sted som ser ut til å passe for å ha de verdiene. Her er kilden: https://github.com/Makers-Tool-Works/Marlin/archive/Fusematic_Standard.zip Endret 18. mars 2014 av GCardinal Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Jeg har ikke gjort dette selv, men har en god ide om hvordan det skal gjøres: Åpne originalfila (.ino fil) i Arduino ui, endre verdiene dine i configuration.h og deretter laste opp på arduino-kortet. Regner med at du har originalfila? Jupp den biten er ok, men jeg klarer ikke å skjønne hvor i de config filer de verdiene skal stappes opp i... Finer ingen naturlig sted som ser ut til å passe for å ha de verdiene. Her er kilden: https://github.com/Makers-Tool-Works/Marlin/archive/Fusematic_Standard.zip Jeg har endra i configuration.h #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {80,80,1600,460} Min ser slik ut: #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {80, 80, 2560,692.77} Det er der jeg gjør endringene Endret 18. mars 2014 av djmathisen Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 litt i trå med siste diskusjonen, har jeg prøvd å lest meg opp på denne guide om kalibrering: http://reprap.org/wiki/Triffid_Hunter%27s_Calibration_Guide har sett at det er mange steder den er anbefalt - men den noob som jeg er så skjønner jeg bare ikke hvordan jeg får endret de verdiene i Merlin firmware ? Da tenker jeg på hvor jeg putter steps_per_mm fra XY steps og Z steps? Også det samme gjelder den der extrusion rate - jeg veit at når jeg prøver å extrude 50mm så tar han kun 47mm også setter jeg det med M92 E106 - men blir det reset nestegang jeg slår av printeren?.. Eventuelt kan du endre innstillingene i Repetier host, "Config -> Firmware EEPRom settings". Da slipper du å rekompilere. Du kan også ta backup av de gamle innstillingene, ganske kjekt egentlig. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 ...Takker, det skal jeg prøve å se om jeg finner ...Oh det er enda letere for å teste kjapt - skal sjekke det i kveld! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Ok, da blir det ny prøving i morra Fikk du det til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå