Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Noen som har forsøkt å printe med PVA-filament? Mange sier at det er vanskelig å få til skikkelig, men hadde vært utrolig moro å fått fjernet suporten bare ved å bade printet i litt vann.

Jeg har prøvd enn del på Makerbot Replicator dual - fikk det aldri til. Brant filament fast i extruder og sleit med å få både PLA og PLA til å feste seg til samme underlag.

Ok, da frister det ikke akkurat å prøve. Har allerede bestilt HIPS-filament fra Komplett, så da gjenstår det bare å få tak i disse limonen greiene. Amazon selger det, så det er vel bare å bestille en kanne og prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de noen form for motvekt på motssatt side av skruen da kanskje?

På den ene siden har de tydeligvis montert motoren langt ut bak for å virke som motvekt til metallhotenden:

MMM_7__89490.1387849989.1280.1280.jpg?c=

De bruker jo også veldig stabile aluminiumsekstruderinger som baner til aksene, det vil jo gi en del mer rigiditet enn de tynne metallstengene de fleste andre bruker:

MMM_4__69343.1387849950.1280.1280.jpg?c=

Lenke til kommentar

...

Jeg har et helt kg med PVA om du vil prøve :) Men det er helseskadelig å printe med PVA - i langt større grad enn alt annet materialet som finnes til 3D printere.

Skal tenke litt på det. Har nå bestilt en flaske med limonen fra Amazon, og skal prøve limonen + HIPS-filament før jeg eventuelt prøver meg på PVA. :)
Lenke til kommentar

...

Dette er nesten ikke til å tro - men jeg har for ca. en halvtime siden mottatt pakken med Fusematic 3D printer på døra. Vi snakker også nøyaktig 2 dager 15 timer 45 minutter siden jeg sendte inn bestilling. Det er helt utrolig og er et service nivå som er bare _wow_!

• Liker 4
Lenke til kommentar

...

Dette er nesten ikke til å tro - men jeg har for ca. en halvtime siden mottatt pakken med Fusematic 3D printer på døra. Vi snakker også nøyaktig 2 dager 15 timer 45 minutter siden jeg sendte inn bestilling. Det er helt utrolig og er et service nivå som er bare _wow_!

Hehe så bra :)

Sånn etter din vurdering; Hvordan er frakt\support hos Fusematic 3D, kontra botObject? :-D

Lenke til kommentar

...

Takk!

...

...

Sånn etter din vurdering; Hvordan er frakt\support hos Fusematic 3D, kontra botObject? :-D

hehe ja... ufff :p ingen kommentar :)

Begynte å bygge skriveren i dag:

http://www.youtube.com/watch?v=-NEaAP5kXkw

Tok meg ca. 6 timer å få mekaniske deler på plass - var ikke nøye med å lese dokumentasjon så måtte gjøre om på ett par ting - tipper nå vil jeg klare det på 3 timer. Håper å kunne ta elektronikke i løpet av helgen.

Vil også si at kvalitet på kit er utrolig bra, metal deler er utrolig solide og man ser tydelig at de gikk for en liten "overkill" enkelte steder - bare for å være sikker. Skriveren ser også flott ut - har ikke den vanlig "hjmmesnekra" fealing over seg.

Men 3D printete deler er ikke printet på den beste kvaliteten - de fungerer - men jeg kommer nok til å reprinte de så snart printeren er i gang. Men de holder mer enn nok til å komme i gang.

Heldigvis er det nå allerede folk som har re-designet original deler:

https://github.com/kreynolds/fusematic

Endret av GCardinal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg gått over til PLA fra ABS og er ikke i tvil om at det er 10 ganger bedere :)

Resultatet føles mye smoothere ut, glattere og finere overflate. Glad i å gjøre minst etterarbeid, så dette var supert :)

Mye lettere å forholde seg til, og slipper i tileg å varme opp romet.

Hvis man fortsatt er på ABS, vil jeg anbefalle å hvertfall prøve PLA ; )

Lenke til kommentar

Da har jeg fått den lille til å fungere også!

De indre delene er printet i 0.95XYZ og skruene i (0.95X, 0.95Y og 1.00Z)

Tenkte jeg skulle prøve på det samme, men noe går fullstendig galt når når jeg prøver å "slice" stl-filen. Skruer flyr i løse lufta, og enkelte ting forsvinner helt. Når jeg forsøker å printe det ut så blir det bare rot. :shrug:

post-22020-0-49227800-1394915400_thumb.png

post-22020-0-64054500-1394915410_thumb.png

Lenke til kommentar

Da har jeg fått den lille til å fungere også!

De indre delene er printet i 0.95XYZ og skruene i (0.95X, 0.95Y og 1.00Z)

Tenkte jeg skulle prøve på det samme, men noe går fullstendig galt når når jeg prøver å "slice" stl-filen. Skruer flyr i løse lufta, og enkelte ting forsvinner helt. Når jeg forsøker å printe det ut så blir det bare rot. :shrug:

Prøv disse:

Disse er ferdig endret i størrelse slik jeg printet dem:

Tiny_Planetary_Gears_Set.zip

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...