Wraith Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Bobler er jo hovedsaklig pga du legger det på feil.. Kanskje en del lettere om du legger på litt såpevann før du tar det på.. da får du nok fjernet boblene lett. Ja, veit jeg gjør det feil, men den andre var betydelig bedre. Den jeg har nå er 1 eller 2mil, mens den til printrbot'en var 5mil. Merker virkelig forskjell på kvaliteten, den her går det hull på bare jeg ser hardt nok på den, mens Printrbot'ens virkelig er sterk. Bare vanlig zalovann? Vil tapen feste skikkelig når den tørker da? Fant forresten én selger på eBay, men den er bare 1 1/2" bred. Mulig jeg bare bestiller meg to av de overprisa flaka til printrbot for å gjøre det lett og bra Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg bestilte akkurat kapton-tape fra Komplett. Fikk med et av DISSE flakene sammen med printeren, men dette begynner allerede å bli slitt, og hvis en skal bruke 29 euro + norske avgifter for hver gang det skal byttes, kan det fort bli dyrt. Det var slett ikke enkelt å sette på flaket uten at det ble bobler, og antar at det ikke akkurat blir noe enklere av at en må legge to i bredden? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Der var det jo 29€ for 10 stykker, det er jo ikke så ille? Fargemessig ser den ganske lik ut som den til Printrbot, de koster 10$ per flak, men har jo som sagt holdt i et halvår for meg, og virker fortsatt like bra. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Det er for lite bilder i denne tråden. Helt enig! Legger derfor ut bilde av dagens print! Bygger meg tripod. Litt rart at delen øverst til venstre ble ulik den under, da filene er kopier ... 2 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Der var det jo 29€ for 10 stykker, det er jo ikke så ille? Æsj, da leste jeg feil. Trodde det var pr stk. Da må jeg nok bestille noen slike likevel. Edit: Jeg har bare brukt den i et par dager så jeg vet ingenting om kvaliteten, men hvis den er lik den som printrbot selger, så kan du vel prøve disse istedet? Endret 9. mars 2014 av Splitter Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Et godt tipst når det gjelder kapton er å ta ut brinterbed, klistre et lagt under kanten på borden også sakte "rulle på" et lag med kaptop på board mens man kjører presse det ned med kredittkort eller lignende. Jeg bestilte kapton i størrelsen på min brinderbed i sin tid og det var så billig at jeg kunne sløse enn del kaptopn for å lære meg teknikken - men til slutt fikk jeg helt boblefrie lag. En tips kan være å vente til at bed har kjølt seg end før man tar av print - da er limet på kapton sterkest og binding mellom ABS og katon svakest. Endret 10. mars 2014 av GCardinal Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Da var tripod prosjektet ferdig med printing! Bilder må det bli mer av i denne tråden! 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Det ble jo stilig. Ble det stabilt nok med de tynne plankene? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Mulig jeg har gjort en tabbe nå. I går så bestilte DENNE typen filament fra komplett, og trodde det var bare å bruke vann for å løse det opp. Når jeg leser på produktinfoen så viser det seg at det krever noe som heter limonen. Men hva i all verden er limonen, og hvor kan jeg kjøpe det? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Du får kjøpt det her: Det kan jo tenkes du får billigere versjoner på Biltema eller noe sånn, det er jo et avfettingsmiddel. I følge Wikipedia er det ikke akkurat det sunneste stoffet å arbeide med. I tillegg er det et sted på sørvestlandet som heter Limonen. (litt OT) Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Det ble jo stilig. Ble det stabilt nok med de tynne plankene? Jeg skal bare ha en antenne på toppen, og et batteri. Skal ikke være noe problem! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Mulig jeg har gjort en tabbe nå. I går så bestilte DENNE typen filament fra komplett, og trodde det var bare å bruke vann for å løse det opp. Når jeg leser på produktinfoen så viser det seg at det krever noe som heter limonen. Men hva i all verden er limonen, og hvor kan jeg kjøpe det? Stoffet fins visst i mange avfettingsmidler og tepperensemidler, men om du får tak i det i ren form er visst en annen sak. Prøv å spørre på apoteket, de har jo ofte mulighet til å skaffe masse godsaker, selv om det er dyrt. Jeg skal bare ha en antenne på toppen, og et batteri. Skal ikke være noe problem! Kjekt, morsomt å bruke det til noe praktisk Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg ga opp å vente på botObjects ProDesk3D - så har i kveld bestilt meg enn til 3D printer, denne gangen falt valget på open-source baserte modell:Fusematic 3D Printer Virker som ganske solid printer, til en god pris og rimelig leveringstider. Gikk for E3D extruder. 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 den så jo fin og stødig ut Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 bare 1 motor til z-aksen? :s Har ikke sett mange printere med færre enn 2. Ellers likte jeg godt løsningen med å plassere steppermotoren for filament utenfor x-akse-"vogna" Ser ikke ut som en av de dyreste printerne, men ser likevel ut som ting skal fungere godt! Du må ha lykke til, GCardinal Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 bare 1 motor til z-aksen? :s Det funker flott med bare én på printrbot'en min ihvertfall. Poenget med å ha to på prusaer og andre saker er at det er lettere å motvirke at aksen går skeivt. Har man god nok opplagring (eventuelt skinner) på hver side så bør det holde med bare én motor. Det er jo sjelden snakk om enorme masser som skal flyttes opp og ned, og det er ikke snakk om noe særlige krav til hastighet den veien heller. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 bare 1 motor til z-aksen? :s... Jupp, og nettopp pga at man ikke har ekstra stepper på printer hode at det blir litt mindre vekt å flytte på - så jeg har litt troa på denne design. Virker på som om det vil være greit å vedlikeholde den. ... Takk! På papiret så virker det som et modent reprap design - for folk som vil bygge selv, men vil ikke brukere uker på det. Får ukentlig henvendelser fra folk som spør hvilken printer de skal kjøpe og jeg sliter med å anbefalle noe jeg har troa på selv. Håper denne kan være nettopp det Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) bare 1 motor til z-aksen? :s Det funker flott med bare én på printrbot'en min ihvertfall. Poenget med å ha to på prusaer og andre saker er at det er lettere å motvirke at aksen går skeivt. Har man god nok opplagring (eventuelt skinner) på hver side så bør det holde med bare én motor. Det er jo sjelden snakk om enorme masser som skal flyttes opp og ned, og det er ikke snakk om noe særlige krav til hastighet den veien heller. Har de noen form for motvekt på motssatt side av skruen da kanskje? Endret 11. mars 2014 av Itek Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Noen som har forsøkt å printe med PVA-filament? Mange sier at det er vanskelig å få til skikkelig, men hadde vært utrolig moro å fått fjernet suporten bare ved å bade printet i litt vann. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Noen som har forsøkt å printe med PVA-filament? Mange sier at det er vanskelig å få til skikkelig, men hadde vært utrolig moro å fått fjernet suporten bare ved å bade printet i litt vann. Jeg har prøvd enn del på Makerbot Replicator dual - fikk det aldri til. Brant filament fast i extruder og sleit med å få både PLA og PLA til å feste seg til samme underlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå