Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Sendte de epost om jeg kunne beholde filamentet, da jeg ikke orker styre med shipping osv. Kan få bruk for dem senere..

Sure that's no problem at all. I've gone ahead and refunded you the cost of the Replicator 5th Generation Printer along with the cost of shipping. Attached is a revised refund statement.
Thanks for your patience!

Så fikk basically gratis frakt på de 4 spoolsa jeg kjøpte. :p Men ja, hadde forventa litt frem og tilbake mellom de.. Lest mye rart om Supporten til Makerbot på div fora, men her er iallefall jeg fornøyd :)

Så da venter bankkontoen min USD 3,291 :D

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se hva en snill mann leverte til meg i dag. :D

Grattis ;)

Mange takk. Gleder meg til å begynne å eksperimentere. Foreløpig må den nok desverre bare stå ute. Denne greia er svintung, og jeg må rett og slett ha hjelp til å bære den inn. Har jo ikke akkurat så veldig lyst til å slippe den i gulvet heller. :)

Lenke til kommentar

Grattis ;)

Mange takk. Gleder meg til å begynne å eksperimentere. Foreløpig må den nok desverre bare stå ute. Denne greia er svintung, og jeg må rett og slett ha hjelp til å bære den inn. Har jo ikke akkurat så veldig lyst til å slippe den i gulvet heller. :)

Passe stor den ja..

skaff\lån deg en slik:

339004.jpg

:p

Lenke til kommentar

Grattis ;)

Passe stor den ja..

skaff\lån deg en slik:

:p

Print en mener du vel? :wee:

Lenke til kommentar
Huff, har nå slitt i seks timer uten å gjøre noe som helst som ligner på moro. Planen var å sette opp en gammel datamaskin til å styre printeren, men da printeren endelig var på plass, var det ikke mulig å få liv i datamaskinen, selv om den virket fint for bare noen minutter siden. Nå skal jeg ikke kjede noen med detaljer, men det ene problemet kom etter det andre, og noen timer senere sitter jeg med ikke mindre enn tre forskjellige datamaskiner strødd rundt på bordet og gulvet. Det verste er at jeg knapt nok har hatt tid til å slå på printeren. :(

Lenke til kommentar

Høres kjent ut. Jeg har prøvd med mye rart, både gamle laptoper og en Raspberry Pi. Dessverre var ingen av dem stabile nok til at jeg tør printe store ting på, og Pi'en har jo den plagsomme garbage-collection rutina som fryser printinga fra tid til annen.

I går (rett før jeg dro bort på hyttetur for helga) dumpa det ned et LCD-kontrollpanel til RAMPS'en min i posten, det blir morsomt å få testa ut hvordan det virker.

post-16418-0-75273700-1394282084_thumb.jpg

Er det forresten noen her som holder til i Grenland eller området rundt?

Lenke til kommentar

Grattis :)

Takker. :)

Nå må jeg bare få tak i en stabil og billig datamaskin til å styre den. Akkurat nå bruker jeg en 10 meter lang USB-kabel (hvem har vel ikke en slik liggende :p) fra stua til printeren. Noe som betyr at jeg ikke kan lukke dørene, pluss at jeg må løpe fram og tilbake for å gjøre innstillinger. Ikke akkurat noen optimal situasjon.
Lenke til kommentar

Heisann, ny her.

Men lurte på en ting, finnes det noe som tar på seg oppdrag med å printe noe for privatpersoner?

Har et ønske om å få printet et par ting i 3d men finner liksom ikke noe som driver med sånt.

Lenke til kommentar

Heisann, ny her.

Men lurte på en ting, finnes det noe som tar på seg oppdrag med å printe noe for privatpersoner?

Har et ønske om å få printet et par ting i 3d men finner liksom ikke noe som driver med sånt.

Noen gjør jo det, for eksempel noen som er lista opp på http://www.3dhubs.com/oslo

Takker for svar :-)

Sjekket litt på det, men kom til å tenke på at man må vel også har modellen lagd i 3d i et program først.

Hehe veldig blank på dette feltet men alltid ønsket med 3d figurer av disse statuene på coveret til Pink Floyd - The Division Bell, men er nok kanskje ikke så enkelt å få det til som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Det er for lite bilder i denne tråden. :p

Bilde 1: Min første "store" print.

Bilde 2: Trodde den skulle bli vanskelig å sette sammen, men etter at jeg brukte noen minutter på å fjerne mesteparten av plasten som ble brukt til støttelagene, lot den seg skru sammen uten problemer.

Bilde 3: Måtte selvfølgelig teste printeren med maks kvalitet. Synes den skrev ut alt for mye plast til støtte (giddet ikke å fjerne alt), men bortsett fra det er jeg kjempefornøyd med kvaliteten. :grin:

post-22020-0-74523800-1394387572_thumb.jpg

post-22020-0-14714900-1394387591_thumb.jpg

post-22020-0-04215200-1394387608_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig ;)

Er det forresten noen som vet hvor man får tak i kapton-tapen som Printrbot selger (fra andre kilder)? Jeg er litt lei av å prøve å få det billigskvipet jeg kjøpte på eBay uten at det blir bobler eller overlapping..

Lenke til kommentar

Enig ;)

Er det forresten noen som vet hvor man får tak i kapton-tapen som Printrbot selger (fra andre kilder)? Jeg er litt lei av å prøve å få det billigskvipet jeg kjøpte på eBay uten at det blir bobler eller overlapping..

Bobler er jo hovedsaklig pga du legger det på feil..

Kanskje en del lettere om du legger på litt såpevann før du tar det på.. da får du nok fjernet boblene lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...