Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende! Ble den bra?

 

 

Vel...

Ikke helt som jeg hadde håpet. Måtte du gjøre mye arbeid med printen etter at du hadde printet?

 

Jeg vet printeren min legger på ca 0.1 mm i bredden på de ytterste layerne av figurene. Jeg tror jeg skal eksperimentere litt, forsøke å få bort denne feilkilden. Dette var spesielt merkbart med disse tannhjulene!

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om det er aktuelt for deg med tanke på at du skriver "den blå PLA'en jeg bruker", men jeg har bestilt en del av denne selgeren her: http://www.aliexpress.com/item/purple-color-3d-printer-filaments-PLA-ABS-1-75mm-3mm-1kg-plastic-Rubber-Consumables-Material-MakerBot/1213594189.html. Kvaliteten er bra, og de leverer med UPS/Fedex på døra i løpet av 3-4 dager.

 

 

Det er vel ihvertfall samme rull som den jeg bruker kom på. Problemet er vel at jeg kjøpte mye av PLA'en min før det ble vanlig med de mer fancy fargene, som for eksempel "Navy blue". Får vel bare satse og håpe på at det blir samme farge på den jeg bestilte. Selgeren jeg kjøpte PLA fra først selger visst bare lyspærer nå..

 

Da er det ingen tvil, da blir det å gå over til PLA med en eneste gang :)

 

Hvor kjøper dere fra? Ville likt å slippe å betale mer enn 200,- så jeg slipper toll : )

 

Noen som har erfaring med PLA?

Vurderer å bytte over fra ABS grunnet giftig lukt og umulig å være på romet mens det printer. Med PLA skal det vel ikke være noe problem å være i samme rom, hørt at det lukter som om man lager mat(?)

Også deilig å slippe å bry seg om wraping

Hva er egentlig fordelene og ulempene med PLA mot ABS?

Jeg kjører så og si bare med PLA, og det har funka greit for min del. ABS er det værre med, men det er vel fordi jeg ikke har giddet å sette meg ned å knote med det noe særlig, ihvertfall ikke med den guggne lukta som kommer overalt. Mesteparten av det jeg har kjøpt er fra eBay. Det går faktisk an å få kjøpt under tollgrensa fra Europa nå og, bare du leter litt i listene.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Spennende! Ble den bra?

 

 

Vel...

Ikke helt som jeg hadde håpet. Måtte du gjøre mye arbeid med printen etter at du hadde printet?

 

Jeg vet printeren min legger på ca 0.1 mm i bredden på de ytterste layerne av figurene. Jeg tror jeg skal eksperimentere litt, forsøke å få bort denne feilkilden. Dette var spesielt merkbart med disse tannhjulene!

 

 

Nei, jeg gjorde egentlig ingenting. Var et par "blobs" jeg tok vekk fra kantene for utseendet sitt skyld. Synes den var litt "tråkk" å dra rundt, så bare for å forsøke så printet jeg de 3 små planetgirene i etterkant i en skala på 1.9 i X og Y, og beholdt 2 på Z. Da passet de helt perfekt, mulig det vil hjelpe på for deg også? Du kan laste ned zip fila fra Thingiverse med separate stl-filer og prøve å bare printe dem for seg selv.

 

Passet skruene og mutterne etc? Før jeg printet la jeg merke til at gjengene i mutteren forsvant i Slic3r. Samme gjorde de i Cura. Så jeg kjørte en repair gjennom Netfabb og slicet på nytt - og da var gjengene på plass slik de burde være.

Lenke til kommentar

Jeg ganget opp alt med 2. Gjengene ble aldri borte, slicet med slic3r. Skruer og gjenger passer som fot i hose, men det gjør ingen av tannhjulene. De griper ikke skikkelig inn i hverandre...

 

Tror jeg skal prøve å printe igjen, har justert ned extrusion multiplier, håper ting skal bli bedre.

 

Kan jo også dele opp fila fra kitet i repetier host. Slette en og en del om jeg vil det...

 

Edit:

Jeg printet "1_to_3_stages_kit" fila...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Her er noen flere bilder og et videoklipp av den nye printeren. Jeg har fortsatt bare ett heatbed og en extruder på den, det kommer en til av hver når jeg har tid :dremel:

 

Detaljnivået virker rimelig greit, jeg prøvde meg på 0.1mm laghøyde i går, og det gikk uten problemer. Stålramma gir mye stabilitet, så det er ingen problem å kjøre raskt på printene.

 

Forfra:

post-16418-0-26589200-1393794857_thumb.jpg

 

Fra siden:

post-16418-0-18165800-1393794855_thumb.jpg

 

Extruder:

post-16418-0-16286400-1393794856_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Supernice!

 

Enkel men god nok!

 

Lurer på hve du har inni plasten til justering av z akse?

 

Hvorfor bruker du "hop" ?

Takker:)

Det er en M8-mutter i hver av Z-aksecarriagene som står for drifta der. De er presspassa inn, så de faller ikke ut med det første.

 

Med "hop" tenker du da at den går opp for hver move? Det er en innstilling jeg har måttet bruke en del på printrbot'en for å unngå at den drar over toppene, men det tror jeg var fordi z-aksa var innstillt med feil steps/mm. Har bare ikke endra det i innstillingene jeg kopierte.

Lenke til kommentar

 

...

For et flott printer! Godt jobbet :) føler jeg ble veldig inspirert til å prøve meg på et kit Prusa i3 - ikke i nærheten av det du har laget - men et steg i riktig retning :)

 

Takker :) Morsomt å lage noe selv.

 

Jasså, byttet til deg SD3 nå? :)

 

 

Hva er SD3?

Lenke til kommentar

 

 

...

For et flott printer! Godt jobbet :) føler jeg ble veldig inspirert til å prøve meg på et kit Prusa i3 - ikke i nærheten av det du har laget - men et steg i riktig retning :)

 

Takker :) Morsomt å lage noe selv.

 

Jasså, byttet til deg SD3 nå? :)

 

 

Hva er SD3?

 

Solidoodle 3

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

...

I wish! Nei, ble ikke noe av den deal, printeren var solgt. Har nå egentlig beveget meg bort fra ferdig printere og vurdere nå sterkt:

Fusematic 3D Printer

eller bare et vanlig Prusa i3 Kit

 

botObjects har nok enn gang lovet meg printer i løpet av denne mnd - men det velger jeg pent å ikke tro på. De poster video for harde livet av printeren:

 

Men ja, ser for meg at jeg egentlig vil ha en enkelt, solid printer som jeg kan fikse om den slutter å fungere. Føler meg litt lei av alle "bigborther" løsningene...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Er inne på samme tanke selv..

Sendte e-post til makerbot igår ang avbestilling av printeren, så får jeg se hvor det fører.. for såvidt greit nok om de nekter, da jeg har lyst på den.

 

Planen er et nytt multikopter i stedet. :)

Nyeste Makerbot er absolutt en flott skriver - men det åpen kilde kode er noe for seg selv.

 

Vurderte det med botObjects - men tror det er lurest av meg å bare vente.

Lenke til kommentar

Uh.

 

Overraskende positiv tilbakemelding fra Makerbot..

 

Thank you for contacting MakerBot Support! That's no problem. I'm sorry to hear of your recent financial troubles. I've gone ahead and refunded your order. Please see the attached transaction receipt. The funds will show up in your account in 3-7 business days.
We hope to hear from you again in the near future! Feel free to reach out with any questions or concerns.

 

2 minutter etter får jeg denne igjen:

 

I'm seeing that we shipped you 4 spools of filament. Can you send the filament back to us? We will create a return label for you and the shipping fees to return the item will be at no cost to you.
Looking forward to hearing from you.

 

Såpass hadde jeg ikke trodd :) Var litt redd for at det skulle bli en liten krig mellom de. men neida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...