Beyma Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Har lekt meg litt med cura slicer og deler som je gønsker å printe og ser jo at skal det være solide er det snakk om flere døgn med printing. Noen som har erfaring med forsterke deler med glassfiber for eksempel? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Første testprint på printeren i dag Extruderen funker ikke helt bra (hakker en del), og beltet på X-aksen må strammes, ellers så syns jeg det fungerer rimelig greit så langt 2 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Fordi "man kan", og fordi det var litt gøy prøvde jeg meg på denne her i går kveld: http://www.thingiverse.com/thing:23030 Printet den med 3 stages og i 2x størrelse, den ble faktisk ikke så ille! Bomma litt på flowrate på første lag med den hvite PLA'en, men ellers ser den helt grei ut. På grunn av skaleringen opp til 2x måtte jeg gjøre noen justeringer på klareringen mellom planetene og sola, men det løste seg ved å printe planetene litt mindre. Fungerer gjør den også 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Den der var ikke dum, fin ting å vise fram om man vil vise hva 3D printing kan og potensialet! Endret 25. februar 2014 av Itek Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Absolutt! Tenkte å bestille mer plast i andre farger og printe planetene på nytt. Morsomt når man kan se de forskjellige delene i bevegelse. Reduksjonen ut av hele saken er så stor at man så vidt kan se siste tannhjul bevege på seg. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Absolutt! Tenkte å bestille mer plast i andre farger og printe planetene på nytt. Morsomt når man kan se de forskjellige delene i bevegelse. Reduksjonen ut av hele saken er så stor at man så vidt kan se siste tannhjul bevege på seg. Lag et feste til en vanlig drill, så se hvor mange RPM den tåler (selv om du ikke får vite RPM'en noe nøyaktig da.. ) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Vel, nå brukte jeg så mye tid og plast på den at jeg tror den skal få leve noen dager ihvertfall Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Absolutt! Tenkte å bestille mer plast i andre farger og printe planetene på nytt. Morsomt når man kan se de forskjellige delene i bevegelse. Reduksjonen ut av hele saken er så stor at man så vidt kan se siste tannhjul bevege på seg. Lag et feste til en vanlig drill, så se hvor mange RPM den tåler (selv om du ikke får vite RPM'en noe nøyaktig da.. ) Tror ikke det er RPM som er problemet, men at det utvikles varme pga friksjon som ødelegger plasten. Burde være mulig å smøre med noe grease eller noe... Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Tror ikke det er RPM som er problemet, men at det utvikles varme pga friksjon som ødelegger plasten. Burde være mulig å smøre med noe grease eller noe... Jeg testa en av de herringbone-lagerne på den måten der, den fungerte veldig fint selv på høyt turtall Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Absolutt! Tenkte å bestille mer plast i andre farger og printe planetene på nytt. Morsomt når man kan se de forskjellige delene i bevegelse. Reduksjonen ut av hele saken er så stor at man så vidt kan se siste tannhjul bevege på seg. Lag et feste til en vanlig drill, så se hvor mange RPM den tåler (selv om du ikke får vite RPM'en noe nøyaktig da.. ) Tror ikke det er RPM som er problemet, men at det utvikles varme pga friksjon som ødelegger plasten. Burde være mulig å smøre med noe grease eller noe... Mer RPM, mer friksjon, mer varme Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hva slags smøring/grease kan man bruke uten å ødelegge plasten? (PLA) Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Tom for filament -.- Bestilte fra repraper for en uke siden, håper ikke posten bruker mer tid enn ca 2 uker... Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hva slags smøring/grease kan man bruke uten å ødelegge plasten? (PLA) På printeren eller direkte på plasten? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hva slags smøring/grease kan man bruke uten å ødelegge plasten? (PLA På printeren eller direkte på plasten? På selve plasten etter den er printet ferdig... For smøring mellom tannhjul og bevegelige deler. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Noen ide på hva man kan bruke filament-rester til? Har tre ruller, 1 hvit abs, 1 sort abs og 1 sort pla. alle på ca 1 m.. (3mm) Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Hva slags smøring/grease kan man bruke uten å ødelegge plasten? (PLA På printeren eller direkte på plasten? På selve plasten etter den er printet ferdig... For smøring mellom tannhjul og bevegelige deler. Godt spørsmål.. Jeg har benytta "dry lube" (sykkelkjedeolje) på printeren min, og jeg kan ikke se at det har påvirket plasten i noen grad der jeg har truffet den, men jeg vet ikke hvilken smøreeffekt det vil ha på plast-mot-plast. PLA er rimelig motstandsdyktig mot kjemikalier, så det bør jo tåle en del. Spørsmålet er om det suges opp inn i strukturen eller ikke. Noen ide på hva man kan bruke filament-rester til? Har tre ruller, 1 hvit abs, 1 sort abs og 1 sort pla. alle på ca 1 m.. (3mm) Klipp dem opp i mindre deler og smelt dem sammen, så kan du lage utskrifter med jevne overganger mellom fargene uten at du må bytte manuelt :-) Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 På Solidoodle sine sider, så står det "Now with an all-new extruder!", så jeg sendte de mail og ba om å sende bilde av den nye extruder: Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Og deretter "kopierer" du ideen deres? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hmm, så ikke det ut som en veldig standard Direct-drive extruder? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg er overrasket over hvor lite man streber etter lav vekt på en ekstruder som skal bevege seg fra side til side... Min printer har en mikro-stepper motor, har ikke sett andre printere som har dette.. Why? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå