Merko Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Har ikke gått til innkjøp enda nei.. ble bare 50% lønn på meg denne gangen.. må få ordnet med skattekortet..tihi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Vil dette funke med et PS3 kamera også? Tror det funker, må bare finne en måte å hacke det på. http://www.ehow.com/how_5763148_use-ps3-camera-pc.html Endret 7. februar 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
ola312 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Sitter og ser på ABS plastikk nå, men veit ikke hvor jeg skal bestille fra. Hvor er det dere handler plastikk fra? Lenke til kommentar
ntls Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har blitt anbefalt å kjøpe ABS plastikk herfra. http://www.protoparadigm.com/ Hold deg unna billig plast fra ebay/kina og amazon og sånt, ettersom ugjevn tykkelse på plasten kan føre til ødelagte prints Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei dere. Jeg lurer litt på pronterface. Sliter med at faste felter mellom tomrom må være 3mm eller mer for at de skal fylles. Se screenshot. Lurer på hvordan dette kan fikses.. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Hmm nei si det.. aner ikke.. Har ikke testet Repetier? Jeg personlig synes det er en mye bedre klient enn pronterface. Lenke til kommentar
lowisoftw Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hei dere. Jeg lurer litt på pronterface. Sliter med at faste felter mellom tomrom må være 3mm eller mer for at de skal fylles. Se screenshot. Lurer på hvordan dette kan fikses.. Hei. Jeg har også stusset en del over dette. Kjedelig å måtte printe alt såpass bredt for å få det tydelig, Får ta en titt på Repetier som Merko. nevner Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Ja, ifølge Ian Johnson så skal repetier aktivt motvirke dette fonomenet. Repetier/Slic3r komboen skal prøves så fort jeg mottar min 644chip med bootloader. Endret 20. februar 2013 av Calvinator Lenke til kommentar
D02 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvilket program brukes for å lage disse modellene? Hadde vært gøy å begynt med noe slik : ) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Hvilket program brukes for å lage disse modellene? Hadde vært gøy å begynt med noe slik : ) Du kan egentlig bruke hvilket som helst 3D program du selv liker. Feks 3D Studio Max, Maya, Så si alle Cad programmene (autocad,opencad etc). Selv bruker jeg Google Sketchup, siden det er utrolig lettvindt. Absolutt en moro hobby. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Sketchup ja. Det kan jeg jo ganske bra. Drev å knota med cinema4D før, men la det bak meg. Er det noen ulemper med sketchup egentlig? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Har ikke sett noen ulemper med sketchup enda egentlig. Enkelt og moro å lage modeller. Tutorials herfra og til månen på youtube. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Sketchup ja. Det kan jeg jo ganske bra. Drev å knota med cinema4D før, men la det bak meg. Er det noen ulemper med sketchup egentlig? Jeg har ikke funnet noen ulemper enda. En fyr som laga Gopro mount i sketchup. https://www.youtube.com/watch?v=0EDCWZ4U0x8 Som nevnt, så er det utrolig mange tutorials på sketchup. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Tutorials for sketchup trengs ikke. Har brukt det en del for skisser av alt muligrart ; ) Fikk overtalt pappa til å spleise på en, så nå blir det å lete etter en som funker bra. Noen tips til en bra og solid maskin som også printer i farger? og hva skiller de aller billigste fra de litt dyrere og opp? men er det bare ABS plast som brukes i de maskinene, eller kan man ha mykere og mer elastisk plast også? Takk for svar Edit: Avgir denne maskinen mye lukt, eller kan man ha det på soverommet uten å få i seg skadelige stoffer? Eventuelt, trengs det noe ventilasjon i form av rør etc for å få lukt ut av rommet? Endret 21. februar 2013 av D02 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 Noen tips til en bra og solid maskin som også printer i farger? og hva skiller de aller billigste fra de litt dyrere og opp? De som er til "hobbybruk", koster alt fra rundt 4000 til opp mot 15.000kr. Solidoodle som flere av oss i denne tråden bruker, koster fra $599 (Uten moms\frakt osv). Overkant av 5000kr NOK totalt +- Makerbot derimot koster i overkant av $2300, som er nærmere 15000kr. Ellers er det mange tilsvarende printere i mellom der. Hvilke farge tenker du på? Du får kjøpt plastikk i så si alle farger, men du kan hovedsaklig kunn bruke én plastikk om gangen. Det er noen få printere som har "Dual extruder". da kan du i utgangs punktet printe i 2 farger samtidig. Selv ser jeg ikke noe poeng i det for øyblikket. Du kan fint printe i hvit, så farge dem med noe greier i ettertid.. Edit: Avgir denne maskinen mye lukt, eller kan man ha det på soverommet uten å få i seg skadelige stoffer? Eventuelt, trengs det noe ventilasjon i form av rør etc for å få lukt ut av rommet? Det er ABS og PLA som er mest vanlig. ABS er påvist at det er helsefarlig om det brenner, det er ingen gode tester mot det mtp vanlig printing. Men om du tar fyr på det, så er det skadelig stoffer som kommer ut. ABS gir også en lukt som ikke alle liker likegodt, så kan være smart om man har grei lufting til det. PLA derimot skal ikke lukte like ille (noen sier det lukter som korn). Du kan nok ha den på soverommet (jeg har min på PC rommet\kontoret), men du vil nok ikke sove mens den står på. lager jo litt støy og 60 talls sci-fi lyder. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Visste ikke at jeg hadde lyst på 3D printer, men herre min hatt å jeg sikler nå 5 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Da er en 3D printer bestilt Nå får jeg kanskje fikset delene på RC bilen min som ble knust + mye annet kule ting man kan lage : ) Noen sider med kule ting som er laget eller info man kan lese seg opp på? : ) Lenke til kommentar
ola312 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Da er en 3D printer bestilt Nå får jeg kanskje fikset delene på RC bilen min som ble knust + mye annet kule ting man kan lage : ) Noen sider med kule ting som er laget eller info man kan lese seg opp på? : ) http://www.thingiverse.com har masse ting Lenke til kommentar
D02 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Takk : ) Hvor komblekst printer denne maskinen? Sitter å modelerer en pennholder (: P) i C4D nå, men den består av mange "rør" som danner et slags spindelvev. Vil dette kunne gå ann å printe ut, eller vil den kolapse. Til slutt, hvor rene blir flatene. Vil man se "trådene" som maskinen danner lett, eller blir det forholdsvis glatte flater? Legger ved et bilde av slik jeg tenker at det vil kunne bli seende ut: : ) 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 ... vurderer sterkt å skaffe meg printer selv, ser ut som MakerBot Replicator 2X det beste kjøpet per idag - hva tror du om den? er det noe cons å gå for den kontra vanlig Replicator 2? er det noen i norden som selger slikt? er ikke helt komfortabel med å få den sendt fra USA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå