djmathisen Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hvordan legger dere på kapton tape med best resultat? Klarer alltid å få med luftbobler under tapen. Prøvde en gang med såpevann men det ble bare gris Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hvordan legger dere på kapton tape med best resultat? Klarer alltid å få med luftbobler under tapen. Prøvde en gang med såpevann men det ble bare gris Jeg brukte den vanlige måten med et bankkort til å jevne ut boblene, og så brukte jeg bare en veldig tynn nål til å få ut lufta fra de boblene som ble igjen Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Man trenger tape kun hvis man ikke har en flate som ikke er varm? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Man trenger tape kun hvis man ikke har en flate som ikke er varm? for PLA plast, så trenger man vanligvis kun blå maskeringstape, pga PLA sitter godt fast på den. Bruker man ABS så må man nesten ha varme på plattformen, da fungerer kapton tape bra. Finnes andre kombinasjoner som glass plate + hårspray osv, uten at jeg har testet så mye av det. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Litt sånt tilbake til header i denne posten, hva vil dere anbefalle som den beste 3D printeren under 1000$ ?Er det Robo 3D eller Solidoodle 4 eller bygge selv K8200? Det som er viktigst her er å kvalitet og stabilitet. Eller er det kanskje verdt å bruke ekstra kroner for å gå for Ultimaker 2 ? Er så mange alternativer, veit ikke hva jeg skal anbefalle. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hvis jeg skulle sett på printer i dag, ville kriteriene mine vært: - printevolum (ikke under feks 25x25x15 cm, evt 20x30x15) - SD kortleser evt wifi - heated bed - Mulighet for å lukke printen inne (store glassdører) Print speed er ikke viktigst, men greit å kunne printe 150mm/s. 3mm filament er også litt billigere enn 1,75 (sjekket kun svart PLA hos repraper, men mener å ha lest dette tildigere). Jeg er også fan av opensource, så dette ville vært positivt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 heated bed om du skal printe i ABS. Printer du PLA er det ikke nødvendig med varme. buildvolume kommer jo litt an på hva fyren skal lage, men 15x15x15 bør være et minimum. Nettverk\Wifi må man nesten ha. Printer man i ABS kan det være greit med lukkede dører, da varmen holder seg bedre, lukten blir ikke sååå ille, mens med PLA slipper du dette. Selv synes jeg printspeed + kvalitet er veldig viktig, da man sparer mange timer på det. Cube 3 koster vel $999, men har ikke kommet ut enda. Ville iallefall ha valgt den om jeg skulle kjøpt noe til <$999. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) ... Har du ett å anbefalle basert på det du nevner?.. ... Men hva med Solidoodle 4?.. Den har større build-platform 20x20x20 Har også sett nå på Creatr som et dyrere alternative. Men her jeg usikker om den er bedre enn f.eks. Ultimaker 2 Endret 21. februar 2014 av GCardinal Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Har du ett å anbefalle basert på det du nevner?.. Har dessverre ikke oversikt over hva som finnes og kvaliteten på printerne der ute... Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Da har jeg bestilt min første 3d printer. Synes det var veldig vanskelig å bestemme seg for hvilken printer en egentlig skal velge. Har lest tester og erfaringer om et titalls forskjellige printere, og det finnes stort sett ulemper (og fordeler) med alle sammen. Valget havnet til slutt på Leapfrog Creatr. Bestilte den som demovare, og fikk 8k i avslag på prisen. Hadde egentlig bestemt meg for å slå til på Makerbot, men når jeg kan få Creatr til en så gunstig pris, klarte jeg ikke å si nei. Nå får jeg bare håpe at jeg ikke har kjøpt katta i sekken. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Kan noen printe meg en 3D printer xD Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Kan noen printe meg en 3D printer xD En reprap mener du? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Dette så usannsynlig kult ut. Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Dette så usannsynlig kult ut. Noen som har prøvd? Bestilte meg faktisk nylon i går, Taulman 645. Gleder meg til å prøve Endret 22. februar 2014 av Wraith Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Skal man printe med ABS eller PLA når man skal printe plater av ulike størrelser som må være sterke. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 De sier at ABS er sterkere enn PLA, selv kan jeg ikke si jeg merker stor forskjell. Alternativt kan man printe med nylon, som skal være enda sterkere! Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Okei. Hvor er det dere kjøper filaments? Ebay? Endret 23. februar 2014 av Beyma Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Okei. Hvor er det dere kjøper filaments? Ebay? Repraper.com kjøpte jeg fra før. PLA og ABS er så si like sterkt, men ABS er noe mer fleksibelt enn PLA, mens PLA er sprøere\stivere. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Okei. Trenger at det skal være så stivt som overhodet mulig. Skal brukes til den ene aksen til en cnc. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hva med slik trefilament, noen som vet hvor sterk den er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå