Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan legger dere på kapton tape med best resultat? Klarer alltid å få med luftbobler under tapen.

Prøvde en gang med såpevann men det ble bare gris

Jeg brukte den vanlige måten med et bankkort til å jevne ut boblene, og så brukte jeg bare en veldig tynn nål til å få ut lufta fra de boblene som ble igjen :dremel:

Lenke til kommentar

Man trenger tape kun hvis man ikke har en flate som ikke er varm?

for PLA plast, så trenger man vanligvis kun blå maskeringstape, pga PLA sitter godt fast på den.

 

Bruker man ABS så må man nesten ha varme på plattformen, da fungerer kapton tape bra. Finnes andre kombinasjoner som glass plate + hårspray osv, uten at jeg har testet så mye av det.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle sett på printer i dag, ville kriteriene mine vært:

- printevolum (ikke under feks 25x25x15 cm, evt 20x30x15)

- SD kortleser evt wifi

- heated bed

- Mulighet for å lukke printen inne (store glassdører)

 

Print speed er ikke viktigst, men greit å kunne printe 150mm/s. 3mm filament er også litt billigere enn 1,75 (sjekket kun svart PLA hos repraper, men mener å ha lest dette tildigere). Jeg er også fan av opensource, så dette ville vært positivt.

Lenke til kommentar

heated bed om du skal printe i ABS. Printer du PLA er det ikke nødvendig med varme.

buildvolume kommer jo litt an på hva fyren skal lage, men 15x15x15 bør være et minimum.

 

Nettverk\Wifi må man nesten ha. Printer man i ABS kan det være greit med lukkede dører, da varmen holder seg bedre, lukten blir ikke sååå ille, mens med PLA slipper du dette.

 

Selv synes jeg printspeed + kvalitet er veldig viktig, da man sparer mange timer på det.

 

Cube 3 koster vel $999, men har ikke kommet ut enda. Ville iallefall ha valgt den om jeg skulle kjøpt noe til <$999.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt min første 3d printer. :D


Synes det var veldig vanskelig å bestemme seg for hvilken printer en egentlig skal velge. Har lest tester og erfaringer om et titalls forskjellige printere, og det finnes stort sett ulemper (og fordeler) med alle sammen.

Valget havnet til slutt på Leapfrog Creatr. Bestilte den som demovare, og fikk 8k i avslag på prisen. Hadde egentlig bestemt meg for å slå til på Makerbot, men når jeg kan få Creatr til en så gunstig pris, klarte jeg ikke å si nei. Nå får jeg bare håpe at jeg ikke har kjøpt katta i sekken.


post-22020-0-41064500-1393011481_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...