Beyma Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Noen som har limt 3d-printa deler sammen? Blir det sterkt? Skal lage deler til en cnc maskin, men ingen printere i normal prisklasse printer store nok deler. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Burde finnes lim som klarer jobben! Jeg bruker superlim fra biltema. Fungerer godt. Hvis du printer deler som har stor overflate mot hverandre, så øker heftingen enda mer (puslespill?) Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Bruker Loctite 460 til å lime sammen ABS/PLA, har aldri klart å få de fra hverandre igjen. På deler som er belastet har de faktisk løsnet mellom lagene i printen før flaten som er limt. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Dette er noe jeg fikk virkelig lyst til å prøve, men så er det spørsmålet om en skal ta seg råd til å kjøpe en 3D-printer for å lage en 3D-printer da. Jeg kjøpte dette kittet i sommer, Er fornøyd http://www.ultibots.com/mendelmax-1-5-kit/ Er det denne du har brukt til å printe ut de bildelene du hadde bilde av tidligere i tråden? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Begynte nettopp å printe dette prosjektet: http://www.thingiverse.com/thing:15587. Noen som har prøvd noe tilsvarende i størrelse? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Er det denne du har brukt til å printe ut de bildelene du hadde bilde av tidligere i tråden? Jepp! Har printet ferdig bilen. Hadde noen hjørner som løftet seg fra bordet. Lurer på om jeg skal finne noe svart fugemasse el. Dette er det størtste jeg har printet til nå, antar at det tok ca 50 ish timer å printe. Tør ikke tenke på hvor mange timer det vil ta å printe det slottet! Og her ser dere at det ble litt gap pga printen som løftet seg fra bordet. Mulig jeg kjøper ett nytt varmeelement til bordet, evt holder meg til pla. Varmeelementet jeg har nå ble ødelagt da jeg tok det av og deretter på igjen. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Nice Ble ikke så værst.. Bare pusse det, så få på noe lakk så blir det bra Fikk filamentet fra Makerbot idag. Nå mangler jeg bare selve printeren.. En del tynnere en vanlige spools Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg har hatt en del trøbbel med at printen løsner i hjørnene, men med sandpapir en gang i mellom og rødsprit mellom hver print har det blitt en hel del bedre. Hvilken temperatur kjører du på plata? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg har satt 120 grader på plata. Pensler på abs/acetonløsning mellom hver print. Men tror ikke varmeelementet varmer helt jevnt, det har blitt litt skrukkete da jeg ødela det... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ah, ABS du bruker. 55-60 grader på PLA har fungert best for min del. 195 på extruderen. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Bruker ikke varme på bordet når jeg printer pla. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Da løsner printen umiddelbart på min printer Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Har printet ferdig bilen. Hadde noen hjørner som løftet seg fra bordet. Lurer på om jeg skal finne noe svart fugemasse el. Dette er det størtste jeg har printet til nå, antar at det tok ca 50 ish timer å printe. Tør ikke tenke på hvor mange timer det vil ta å printe det slottet! 2014-02-18 22.18.04.jpg 2014-02-18 22.18.27.jpg 2014-02-18 22.18.49.jpg Og her ser dere at det ble litt gap pga printen som løftet seg fra bordet. 2014-02-18 22.19.09.jpg Mulig jeg kjøper ett nytt varmeelement til bordet, evt holder meg til pla. Varmeelementet jeg har nå ble ødelagt da jeg tok det av og deretter på igjen. Det ble veldig stilig Hvor mye infill har du på den? Hvis du har behov for heatbeds så har jeg to Mk2b som er ubrukt, ombestemte meg og gikk for Mk3 i steden. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Takk Begynte med 5% infill, men dette ble for lite, så gikk opp til 10%. Med 5% klarte jeg ikke å få en jevn overflate da printen gikk over innfillet. Bedet mitt er på 22x28 cm, varmeelementet er 20x22cm så det du har liggende blir nok i minste laget... Tenker nok jeg kjøper tilsvarende det jeg har (link). Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hmm, det virka jo som en kjekk sak ja Lenke til kommentar
Riverworld Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Noen her som kunne tatt et lite oppdrag for en fattig student i Trondheim? Skal kun printes. Kommer med filer selv. Har Makerbot, kan sikkert prinsesse noen småting om du har filene klare. Bare ta kontakt. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Denne virker jo intr for meg: https://www.phoenix3dprinter.com/ Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg har satt 120 grader på plata. Pensler på abs/acetonløsning mellom hver print. Hvor kan man kjøpe aceton? Er det mulig å bruke vanlig rødsprit isteden? Leste om en som brukte isspray for å løsne printen lettere fra bordet. Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg har satt 120 grader på plata. Pensler på abs/acetonløsning mellom hver print. Hvor kan man kjøpe aceton? Er det mulig å bruke vanlig rødsprit isteden? Leste om en som brukte isspray for å løsne printen lettere fra bordet. Noen som har prøvd dette? Acetone selges på biltema bla. koster vel 35,- literen. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Noen som vet om et sted jeg får tak i PET tape? Gjerne noe med litt bredde på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå