Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

øh, tror noen misforstod noe?!

 

Du sier at du får bump under print pga ujevn plast.

 

Hvis du bruker såpevann når du legger på teipen, vil du klare å få plassere teipen riktig på plass og fjerne alt av luftbobler og sånt som kan legge seg under teipen, ved å bruke et plastkort eller noe. Da slipper du å få bulker under printen din!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man stoppe bestilling fra Printrbot.com?

Denne var jo ti ganger bedere :S

 

Kan man stoppe bestilling fra Printrbot.com?

Denne var jo ti ganger bedere :S

Det vet jeg ikke. Beste er at man sender de en epost med en gang. Om de ikke har sendt den burde de få kansellert den om de har et snev av kundebehandling.

 

Den virka mye bedre ja. Men hvor mye av den tapen bruker man egentlig? Jeg har brukt samme sheeten med tape i 2 måneder nå..

Bruker vanligvis ikke mye.

 

Selv brukte jeg opp min etter noen få dager, men det var pga nybegynner feil.. Jeg skrapte den fort opp.

 

Reserve som fulgte med har jeg den dag idag (over 1 år). Nå bruker jeg ikke skarpe ting til og fjerne prints.. :p

Lenke til kommentar

øh, tror noen misforstod noe?!

 

Du sier at du får bump under print pga ujevn plast.

 

Hvis du bruker såpevann når du legger på teipen, vil du klare å få plassere teipen riktig på plass og fjerne alt av luftbobler og sånt som kan legge seg under teipen, ved å bruke et plastkort eller noe. Da slipper du å få bulker under printen din!

Du som misforstår ;)

 

Dette blir første gang jeg legger på plast. Den ujevne plasten er ikke på grunn av luft, men fordi jeg har skrapet borti plasten slik at den løsner fra brettet.

Kan være jeg bruker såpevann når jeg får tapen hjem, vi får se ;)

Lenke til kommentar

Du som misforstår ;)

 

Dette blir første gang jeg legger på plast. Den ujevne plasten er ikke på grunn av luft, men fordi jeg har skrapet borti plasten slik at den løsner fra brettet.

Kan være jeg bruker såpevann når jeg får tapen hjem, vi får se ;)

 

Hmm, hva mener du egentlig med "plast" ? teip, eller aceton-plast blanding?

Lenke til kommentar

Da ser jeg at det er for lenge siden noen har posta hva de har printet! Eller er bare alle sammen for opptatt med juleforberedelsene? :hmm:
Jeg har hatt en god pause fra printing siden sommer, og fikk nylig klart å presse ut et par objekter til før min nozzle virkelig bestemte å clogge seg permantent. Har nettopp bestilt 3 nye nozzles og ny plastikk!

odtt0LWl.jpg
Første gang jeg printer dette objektet som skal bli en armbeskytter. Delt den i to pga av høyden overskrider min printer kapasitet

pKihc1Ml.jpg
Nozzelen virkelig sleit seg gjennom denne printen. Plaststrålen var alt for tynn, men overraskende nok gjevnlig nok til at den fullførte den. Printen ble ekstremt porøs og ru! Kjentes ut som en sandpapir med 50 i grit. Knakk flere ganger da jeg testet den. Endte opp med å la den trekke i seg en del superlim for å stivne den.

1TYqE5Cl.jpg
Masse sparkel og sanding for å gjevne ut overflaten.

8sTESQvl.jpg
L650gwdl.jpg

Mer sparkel og sanding etter jeg fikk limt delen sammen.

Vurderer å lære meg å silikonstøpe og duplisere til andre armen. For å spare tid og mental helse. Ble rimelig lei av å pusse. :ph34r:

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg må slå meg til ro at det ikke blir noe 3D printer på meg i 2013... har ikke hørt noe og føler at kanskje heile grei er et bust...

 

Edit:

Det har nå dukket opp flere re-sellere, så kanskje det blir en 3d printer? de har til og med publisert priser på "catridges":

http://www.xerika.co.uk/product/prodesk3d-cartridge-multipack/

 

post-7631-0-43898900-1386760934_thumb.png

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva "mesh" er?

 

Jeg får alltid mesh error / rødt kryss i repetier host. Slicinga blir helt på trynet...

 

EDIT:

Av og til har man flaks!

 

Begynte å se litt nærmere på modellen, jeg hadde noen overflater inni modellen. Dette gjorde tydeligvis at programmet ikke skjønte hva som var overflate.

 

.. og jeg som ikke har skjønt bære av dette i laaang tid.

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva "mesh" er?

 

Jeg får alltid mesh error / rødt kryss i repetier host. Slicinga blir helt på trynet...

Mesh kan vel beskrives som selve "kroppen" til modellen, det som programmet leser for å generere slicen. Det hender ganske ofte at man kommer over modeller som det. Vanligvis så får man fiksa det ganske lett i gratisversjonen av netfabb, bare last inn modellen, høyreklikk på "reparer" på fila i treet der, klikk deg gjennom og eksporter til STL på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke vært noe printing på meg i det siste siden en kamerat låner printeren for å printe ut en Prusa i3, det tar sin tid på en Printrbot jr hvis man skal ha noe som ligner på brukbart resultet ut..

I mellomtia har jeg bestilt inn masse deler for å lage min egen printer, det blir en custom sak basert på en gammel stålramme fra et nattbord. Jeg skal begynne med en liten heatbed mens jeg kjører den inn, men seinere skal det utvides mye med større/flere heatbeds og minst to extrudere.

I går fikk jeg inn en shipment med steppermotorer (NEMA 17 40Ncm), så nå har jeg nok + et par ekstra til diverse andre prosjekter.

post-16418-0-89889200-1386838440_thumb.jpg

 

Er det forresten noen her som har tenkt seg på Maker Faire Oslo i januar?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg må slå meg til ro at det ikke blir noe 3D printer på meg i 2013... har ikke hørt noe og føler at kanskje heile grei er et bust...

 

Kjedelig :(

 

Synd at de er så ekstremt elendige på kundebehandling.

 

Om de ikke har sendt den nå, så er det nok liten sjans for at den kommer i år ja, mtp alle andre pakker som flyr rundt nå rundt jul.

Du får krysse fingrene om at det kommer sporingsnummer asap!

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli lei. Repetier host oppfører seg ikke slik jeg husker det. Har vært borte i 10 uker fra maskinen, og skal nå starte igjen, men det er bare problemer.

 

Først så bruker beden hundre år på å bli varm, men hovedproblemet er at når extruderen varmes opp etter at beden er varm, så går den opp ditt den skal, så kjøles den ned.

med andre ord, så slår den av varmen når den når målet, så jeg får ikke printet

:@

Endret av D02
Lenke til kommentar

Jupp de er det, men betaling ble gjennomført med banktransfer - så det er nok ingen garantier what-so-ever. Har sendt mail for non dager siden, venter spent på svar.

 

Men om de velger å stenge sjappa har jeg nok lite til ingen rettigheter.

Hm ja ,betale noe med bank transfer er ikke så lurt. :/

 

Håper det løser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...