Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er til å spy av. Mye av teknologi i 3D printere er faktisk utviklet i Norge og er open-source, for å ikke nevne alt den jobben RepRap miljø har utført som de har forsynt seg godt av... men ja det er lang story med mange detaljer...

 

Personlig er jeg utrolig glad for å ha kvittet seg med Makerbot - som jeg sa da Stratasys kjøpte Makerbot - de kjøpte den printeren som de følte de kan tjene mest penger på selv bare for å saksøke absolutt alle andre...

 

Tragisk.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med bytting av Kapton tapen på solidoodle2?

Er det mulig å få kjøpt Kapton tape her i norge som funker bra til beden?

Helst et stykke, så det ikke blir søm midt på platen

Hadde vært greit å slippe shiping på $38 når tingen koster $10

Printrbot selger store plater (6x6 og 8x8) med kapton, da kommer du unna med mye mindre i frakt, og sakene blir sendt fort :-)

Lenke til kommentar

Litt kjipt å kun tilby betaling for print og frakt når tegning av modellen tar minst like lang tid, hvis ikke mer.

Jepp, men på en annen side så får man det gjerne billigere fra nettbutikker om man skal ta "time pris" på design.

 

Så er vel kanskje like greit om man kjøper der så fremt man ikke har designet selv som er ferdig..

 

Men skal noe spesial designes, så må man nok ut med litt for arbeidet.. :p

Lenke til kommentar

Jepp, Lei sak. Grunnen til at jeg må ha ny tape også. Kan ikke leve med at noen prints får bump under flaten på grunn av ugjevn plast :/

Brukt kniv selv til nå, men blir å finne noe som går bedere, så jeg slipper å ripe opp ; )

 

Hva er det folk printer for tiden?

Er jo snart jul :)

Tenker selv å printe ut noen peppekakeformer og litt slikt de neste dagene

Endret av D02
Lenke til kommentar

Ujevn plast?

 

Bruker du ikke såpevann når du legger den på?

 

Printer diverse deler til et radiostyrt fly som jeg bygger, og en struktur som jeg kan montere propell på slik at jeg kan måle strømtrekk, thust osv.

 

... ikke mye jul her...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...