Araho Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Æsj… Da er det vel liten sjanse for at jeg blir fornøyd med 15x11cm som på Makiboxen. Men det er kanskje en fin plass å starte, da Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Alt avhengig på hva man skal lage.. Man kan jo lett lage design som gjør at man kan sette sammen bitene, evt lime de sammen til en stor ting. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 http://makezine.com/2013/11/27/stratasys-sues-afinia-ramifications-for-the-desktop-3d-printing-industry/ Latterlig Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) http://makezine.com/2013/11/27/stratasys-sues-afinia-ramifications-for-the-desktop-3d-printing-industry/ Latterlig Er til å spy av. Mye av teknologi i 3D printere er faktisk utviklet i Norge og er open-source, for å ikke nevne alt den jobben RepRap miljø har utført som de har forsynt seg godt av... men ja det er lang story med mange detaljer... Personlig er jeg utrolig glad for å ha kvittet seg med Makerbot - som jeg sa da Stratasys kjøpte Makerbot - de kjøpte den printeren som de følte de kan tjene mest penger på selv bare for å saksøke absolutt alle andre... Tragisk. Endret 29. november 2013 av GCardinal Lenke til kommentar
Itek Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Må bare "reklamere" litt Handlet 3.0 mm svart PLA fra repraper.com. God, rask kundeservice og bra produkter til bra pris! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Noen som kunne ha laget en SSD holder i blå plast? (For 2 SSDer) Dvs. jeg kan betale for print og evnt. frakt Er i kontakt med den personen som hadde laget og postet en slik her før... Endret 4. desember 2013 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Noen som har erfaring med bytting av Kapton tapen på solidoodle2? Er det mulig å få kjøpt Kapton tape her i norge som funker bra til beden? Helst et stykke, så det ikke blir søm midt på platen Hadde vært greit å slippe shiping på $38 når tingen koster $10 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Noen som har erfaring med bytting av Kapton tapen på solidoodle2? Er det mulig å få kjøpt Kapton tape her i norge som funker bra til beden? Helst et stykke, så det ikke blir søm midt på platen Hadde vært greit å slippe shiping på $38 når tingen koster $10 Printrbot selger store plater (6x6 og 8x8) med kapton, da kommer du unna med mye mindre i frakt, og sakene blir sendt fort :-) Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Bruker PET tape jeg, smører den med litt acetone/plast-blanding. Fungerer som bare det og printen henger seg ikke like lett fast som den gjorde når jeg brukte kapton! Dessuten er PET tape billigere... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Noen som har erfaring med bytting av Kapton tapen på solidoodle2? Er det mulig å få kjøpt Kapton tape her i norge som funker bra til beden? Helst et stykke, så det ikke blir søm midt på platen Hadde vært greit å slippe shiping på $38 når tingen koster $10 http://www.ebay.com/itm/271256820475?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Noen som kunne ha laget en SSD holder i blå plast? (For 2 SSDer) Dvs. jeg kan betale for print og evnt. frakt Litt kjipt å kun tilby betaling for print og frakt når tegning av modellen tar minst like lang tid, hvis ikke mer. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Litt kjipt å kun tilby betaling for print og frakt når tegning av modellen tar minst like lang tid, hvis ikke mer. Jepp, men på en annen side så får man det gjerne billigere fra nettbutikker om man skal ta "time pris" på design. Så er vel kanskje like greit om man kjøper der så fremt man ikke har designet selv som er ferdig.. Men skal noe spesial designes, så må man nok ut med litt for arbeidet.. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Litt kjipt å kun tilby betaling for print og frakt når tegning av modellen tar minst like lang tid, hvis ikke mer. Fikk kontakt med han jeg så hadde laget det før (Calvinator) Så det ser ut til at jeg får det gjort Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 http://www.ebay.com/itm/271256820475?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Kan man stoppe bestilling fra Printrbot.com? Denne var jo ti ganger bedere :S Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Den virka mye bedre ja. Men hvor mye av den tapen bruker man egentlig? Jeg har brukt samme sheeten med tape i 2 måneder nå.. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det kan du si, 30M er mye, og vil aldri bruke det opp, men når du får 30M til samme pris som to kvadrater+ frakt er valget ganske enkelt. Vet jo aldri når du får bruk for kapton tape senere Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg ville brukt opp det der.. Hadde problemet at printen hang så godt fast at jeg måtte bruke kniv, da tok jeg stadig med litt tape... Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Jepp, Lei sak. Grunnen til at jeg må ha ny tape også. Kan ikke leve med at noen prints får bump under flaten på grunn av ugjevn plast :/ Brukt kniv selv til nå, men blir å finne noe som går bedere, så jeg slipper å ripe opp ; ) Hva er det folk printer for tiden? Er jo snart jul Tenker selv å printe ut noen peppekakeformer og litt slikt de neste dagene Endret 4. desember 2013 av D02 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Ujevn plast? Bruker du ikke såpevann når du legger den på? Printer diverse deler til et radiostyrt fly som jeg bygger, og en struktur som jeg kan montere propell på slik at jeg kan måle strømtrekk, thust osv. ... ikke mye jul her... Endret 4. desember 2013 av Itek Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Har aldri lagt på plast, men det blir ujevnt der når noe av plasten har blitt fjernet ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå