Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de av dere som vil bidra til "Project Egg" så kan dere lese litt om det her:

http://projectegg.org/project-egg/

 

Prosjektet går ut på og lage et slags hus som er formet som et egg (sånn ca. hvertfall).

Egget består av 4760 "steiner" som folk printer ut.

 

Hver stein er unik, så om du vil delta, kan du melde deg på med linken over, så vil du etterhvert få tilsendt en modell av den brikken du skal printe, som du igjen må sende til nederland.

 

project-egg-detail_2.jpg
project-egg-real_5.jpg
project-egg-window_1.jpg
project-egg-front_2.jpg

Lenke til kommentar

Heh.

 

Vel, om det er tilfellet bør de jo sende den før 2-7 desember iallefall, mtp alle pakker som flyr verden rundt i desember

Japp.. personlig syns jeg dette begynne å stinke litt... Siste twitter melding fra 4. november:

The much anticipated Cartridge Configurations and Prices will be announced shortly! Stay tuned.

Og nå nesten 2 uker seinere fortsatt ingen priser på de "cartridge". Lurer veldig hva er det de syns er "shortly" og hva er vitsen å poste noe slikt også gå i totall stillhet?

 

Begynner å bli usikker om jeg får noe skriver i 2013 i det heile tatt og hvordan driften av den blir er jeg enda mer usikker på...

Lenke til kommentar

Som firma bør man være ærlig med kundene, ellers så forsvinner både kundene og ryktet veldig fort.

 

Hva gjør deg mest happy :

a) Du bestiller en ting og blir fortalt at det er 5 måneders leveringstid.

Dette er i orden for deg, så du bestiller alikavel.

Etter 4 måneder får du en epost om at printeren er sendt.

 

b) Du bestiller en ting og blir fortalt at det er 5 måneders leveringstid.

Dette er i orden for deg, så du bestiller alikavel.

Etter 5 måneder, blir du fortalt at den er utsatt én måned.

Etter 6 måneder, blir du fortalt at den er utsatt enda en måned.

 

.. Så ja, bedre at man sier en litt lengre forventet leveringstid enn at man sier for kort.. :)

 

Håper du får den iår iallefall..vil selv se resultat fra den :D

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig... F.eks. på Kickstarter har de virkelig skjønt det og setter ganske lange leverings frister - men holder folk kontinuelig oppdatert med hva som skjer og sånt - det er både gøy og bidrar til å spre mer om produkte mens den utvikles.

 

De folk her, har postet bilder av 3 ting der har printet, laget 1 teaser video og publisert 1 bildet av printeren... Det er så lite at jeg må innrømme at jeg begynner å tvil på heile greija...

Lenke til kommentar

Hva var det egentlig som fikk deg/dere så oppspilt over denne printeren?

Grunnen til at jeg bestilte ProDesk3D er at jeg ville ha printer med høy print kvalitet, i ulike farger og av et så høy kvalitet at jeg kunne selger deler som er produsert med den.

 

Både hastighet, byggeplattform størrelsen, plug&play løsninger, samt mer økonomisk drift da man ikke trenger å kjøpe plast i alle slags farger bare for å ha de ligende - var avgjørende faktorer for kjøpet.

 

Ikke minst at den har støtte materialet i PVA og eget printer hoder dedikert til den. Det var noe jeg fikk aldri til på Makebot Replicator Dual. Med sist nevnte var det så mye styr, service, vedlikeholdt og tvilsom kvalitet som ikke var salgbare slikt jeg ser det...

 

Jeg vil bare ha en printer, som printer fort i salgbart kvalitet, med mulighet for noe enkle farger. Det er ingen andre printere på markedet som kunne tilby.

 

Jeg har også vurdert Objet30 Pro - men det koster enn god del mer. Elles klarte jeg ikke å finne noe alternativer til den da jeg bestilte ProDesk3D.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Da ble plutselig Makibox A6HT mer relevant igjen, kan få den hit ferdig frakta og MVAet for 2590 blanke kroner. Ikke helt sikker på hvordan printkvaliteten på den er, siden de første enhetene begynner å komme ut til brukere nå. I tillegg er jo byggevolumet noe mindre.

Spørsmål til dere som har printer: Føler dere ofte på størrelsesbegrensningen enten i lengde, bredde og høyde og ønsker at dere hadde mer byggevolum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...