Itek Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jo, det ville jo vært en mye bedre ide! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Silikon eller PLA er vel bedre. Jeg leste i en artikkel (har ikke link lenger) at ABS regnes som ikke food safe, mens PLA regnes som food safe siden den ikke gir av giftige stoffer til maten. Når det er silikon, hvor får dere tak i silikonen til å lage formene med? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg går utifra at du greit kan brukje akvariumssilikon fra Clas. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Den er nok trygg ja, men den er rimelig tyktflytende, så det vil være vanskelig å få til gode detaljer uten mye kliss. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Noen her som bruke skeinforge? Jeg har brukt Slic3r en stund nå, men tenkte jeg skulle avansere, men sliter med setup. Noen som er villige til å dele sine instillinger? Sånn at jeg i det minste har noe å gå etter? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Fikk det glade beskjed om at botObjects kommer til å sende ProDesk3D kun i midten av nesten mnd og ikke i begynnelse av oktober som først annonsert... Får riktig nok litt stash med på kjøpe for ventinga, samt utvidet garanti - så kan egentlig ikke klage. Endret 10. oktober 2013 av GCardinal Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal fortsette på en annen filament-trommel under print? Altså den ene trommelen er straks tom, og jeg må dermed gå over på den andre. Erfaringer?? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal fortsette på en annen filament-trommel under print? Altså den ene trommelen er straks tom, og jeg må dermed gå over på den andre. Erfaringer?? I repetier funker det ihvertfall greit: Sett print på pause, beveg hodet til siden, bytt tråd og ekstruder til det flyter greit, fortsett printen. Du kan bytte farge på den måten og, men husk at det kan være forskjellig optimal temperatur på forskjellige ruller av materiale hvis det ikke er samme produsent. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 :S - og jeg som ikke har pauset og flyttet hodet i en print før ... skrekk og gru... Ok, jeg får vel bare prøve... mindre enn 2min til nå :/ Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 :S - og jeg som ikke har pauset og flyttet hodet i en print før ... skrekk og gru... Det skal bare flyttes i x/y-planet, og pass på at du ikke dytter aksene manuelt når du bytter filament, da er det noe skit å få ting til å fortsette bra. Repetier flytter den tilbake der den var av seg selv Lykke til Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det gikk! Jeg turte ikke pause printen. Maskinen går fra svart til hvitt som om ingen ting har skjedd Btw, printer skjermfeste! -håper at det blir sterkt nok :s Har mulighet til å kutte ut en av armene, dersom det ikke skulle gå Endret 13. oktober 2013 av Itek Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det skal bare flyttes i x/y-planet, og pass på at du ikke dytter aksene manuelt når du bytter filament, da er det noe skit å få ting til å fortsette bra. Repetier flytter den tilbake der den var av seg selv Lykke til Vil repetier også løfte nozzle litt / retracte filamentet? Sånn at det ikke står og brenner eller blir en klump plast under pause-punktet? EDIT: Vent, stemmer, jeg printer fra SD, ikke fra pc... Endret 13. oktober 2013 av Itek Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Da trenger jeg altså mer filament! Noen som har noe å anbefale? Under 200kr grensa ville vært å foretrekke... Lurer på både abs og pla (3mm) Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det er ikke noe problem å betale under 200kr på ebay, men da må du betale litt ekstra i frakt. Vanligvis ender de billigste opp på ~250kr med frakt Bra det funka forresten Endret 13. oktober 2013 av Wraith Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Stilig, hva er dimmen på den ltek? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Fullt utstrakt er den 46 cm Må bare få tak i noen andre skruer/gjengestang og muttere. Deretter skal skjermen min opp på veggen! Endret 16. oktober 2013 av Itek Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Ganske svært byggområde på printeren din da? Blir jo spennende å høre om den overlever skjermen. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Der ble Makerbot solgt, endelig kvitt det møkka av et maskin. Makan til overpriset crap kan man se lenge etter! Nå er det bare å glede seg, og ikke minst håpe på, forsendelse fra botObjects. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Og dermed var mitt lille prosjekt over (brukte motorene midlertidig inntil jeg fant noen 4mm skruer... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå