Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor legger du den ut?

Blir det lite brukt?

Som Merko. sier, så får jeg forhåpentligvist ny 3D printer, og leiligheten er fysisk ikke stor nok for å ha 2 stk...

 

...

 

Tipper det er fordi han snart får en ny 3d printer.. lite poeng med 2 stk. ;)

Hadde vært gøy å beholde begge, for å sammeligning og raskere print - men ja - 2 er overkill :)

Lenke til kommentar

Genialt :)

 

Kanskje lage noen isformer selv til vinteren.. :D

Holder plasten seg bra når det blir til is?

 

Tipper det er fordi han snart får en ny 3d printer.. lite poeng med 2 stk. ;)

 

Plasten (abs) holder helt fint :) Tok den direkte ut av fryseren og rett under springen på maks varme, null problem.

 

Jeg tenkte også på å lage noen former som kan passe utenpå sugerør, slik at væsken blir kjølt ned av isen som sitter utenpå sugerørene...

 

Iskopp prosjektet er lagt på is, da isen smelter for fort...

Lenke til kommentar

Jeg har laget shotglass i is i sånne silikonformer før, vi hadde ikke det problemet at de smeltet for fort, rakk greit å få et par shots før vi kasta de ut i hagen.

Ikke noe jeg ville brukt inne riktignok, lett å glemme de igjen på bordet, var en del vann på verandaen dagen etter, men greiere enn plastglass egentlig, det var jo bare å dra frem hageslangen og spyle vekk. Mye mas å lage nok for en fest da.

Du tar ikke å bruker varmt vann for å få de til å løsne? For det vil jeg tro fremskynder smelteprosessen en god del.

Lenke til kommentar

Jo, jeg måtte bruke varmtvann for å få de ut av formen pga linjene etter "layers"!

 

Deretter satte jeg glasset i fryseren igjen en 10 min tid...

 

Likevel ble det hull etter tja, ca 30s+..

 

men det er jo mye mer jobb enn fortjeneste, så kommer nok til å bruke koppen til oppbevaring, og ikke lage flere iskopper.

 

 

Shotglass, var inne på tanken. Tenkte ikke på hva man gjør med dem etterpå...

 

Ville det gått an å lage "shot-kuler?

Iskuler med alkohol i midten? (fryser ikke alkohol ved mye lavere temp enn vann?) m i så fall kjøle ned alkoholen på forhånd, og lage hull i iskulen, helle i alkoholen og forsegle kulen ed vann igjen...

 

-enda mer jobb, når jeg tenker meg om...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...