Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

200,- kr / stk hadde vært greit. Ja det er litt overpriset, men det er som de sier utrolig hvit og veldig svart farge - så dersom farger er viktig så er Makerbot filament veldig fint.

 

Jeg bor i Oslo.

 

Til testing har jeg enn del ABS (0.25kg) fra www.formfutura.com som jeg har aldri brukt. Den skal også være ganske god - også hvit og svart. Kan selge de 2 x sample til 100,- kr

Lenke til kommentar

Pcen min gikk tom for batteri under en print, så startet den igjen når jeg fikk startet den opp. Pcen var dog bare i dvale og printeren var skrudd på, men vil tro det vertfall skal funke hvis du slår på standby på pcen og trekker ut kablen for printeren ; )

 

Siste ting du må tenke på er at når du setter printen på pause, så er fortsatt extruderen varm, så litt plast vil tyte ut og kan skape konflikt når du starter printen igjen:

Tenker da spesielt på at når extruderen går over det punktet den har stått stille etter en runde, så vil det kanskje ha blitt en forhøyning i printen som kan skape konflikt.

 

Du får jo nesten bare prøve: )

 

:)
D02

Lenke til kommentar

Hei, noen som kan hjelpe meg med en fil i sketchup?

 

Har laget en enkel modell, men klarer ikke å få den inn i pronterface/slic3r

Noen som ser hva som er feil med filen?

 

https://www.dropbox.com/s/xnhcouoi9i88a34/50to40mm.skp

Stemmer som Bozzeye over skriver. Du må konvertere .skp filen til .stl.

 

Noe som ikke fungerer default i Google Sketchup, så du må laste ned en plugin som du kan finne: HER

 

Den plasserer du i Plugin mappen til Sketchup. Feks:

C:\Program Files (x86)\Google\Google SketchUp 8\Plugins\ (avhengig av hvor det ligger på din PC).

 

Når det er gjort så åpner du sketchup med den modellen du vil konvertere:

Trykk på "Tools" > Export to DXF or STL > Export Unit: Millimeters (Viktig at du velger millimeter uansett hvordan målestokken er..) > Export to DXF options: stl > velg en plass du vil lagre som navn.stl

 

litt kjappt forklart, om du ikke får det til så si ifra :)

Lenke til kommentar

Glemte å nevne det, men har selvfølgelig konvertert den til STL.

Men det virker som det er noe feil med modellen, men finner ikke ut hva

hva mener du med feil?

 

Jeg åpner vanligvis .STL-filen som kommer fra Sketchup i ReplicatG, og sentrerer den på bedden der, så lagrer jeg STL-filen på nytt og åpner den i pronterface \ Repetier..

Når man konverterer i sketchup så er Senter plasseringen helt feil i forhold til det som er normalt.

Lenke til kommentar
Slicing C:\Users\Dennis\Desktop\50mm to 40mm5.stl
Slicing: Slic3r/slic3r.exe C:\Users\Dennis\Desktop\50mm to 40mm5.stl --output C:\Users\Dennis\Desktop\50mm to 40mm5_export.gcode
=> Processing triangulated mesh

The model has overlapping or self-intersecting facets. I tried to repair it, however you might want to check the results or repair the input file and retry.

No layers were detected. You might want to repair your STL file and retry.

=> Generating perimeters

=> Detecting solid surfaces

=> Preparing infill surfaces

=> Detect bridges

=> Generating horizontal shells

=> Combining infill

=> Infilling layers

=> Generating skirt

=> Exporting G-code to C:\Users\Dennis\Desktop\50mm to 40mm5_export.gcode

Done. Process took 0 minutes and 0.571 seconds

Filament required: 0.0mm (0.0cm3)

Loaded C:\Users\Dennis\Desktop\50mm to 40mm5_export.gcode, 30 lines
0 mm of filament used in this print
The print goes:
- from 0.00 mm to 0.00 mm in X and is 0.00 mm wide
- from 0.00 mm to 0.00 mm in Y and is 0.00 mm deep
- from 0.00 mm to 0.00 mm in Z and is 0.00 mm high
Estimated duration: 0 layers, 0:00:00

Dette skjer når jeg laster .stl filen inn i pronterface

Lenke til kommentar

Lurer på om noen av dere kjenner noen som kan hjelpe til laserskjering og liming/produksjon av en kabinett i akryl/delrin i Oslo/Romerike?.. Har et prosjekt som jeg har jobbet ei stund og som er klar for et kabinett. Utfordringen er at det er mengde komponenter som skal inn og jeg klarer ikke å designe den helt perfekt slikt at jeg kan bruke utenlandsk tjeneste - da det vil være behov for flere prøve-feile forsøk...

 

3mm ikke gjennomsiktig hvit plastikk, max størrelse på enkelt del er 35x35 cm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...