Merko Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Er det 3mm? ABS tykkelse.. Endret 11. august 2013 av Merko. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Er det noen her som har prøvd seg på printing av sjokolade/sukker? Det ser jo ganske stilig ut http://reprap.org/wiki/Chocolate_Extrusion Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hei! Vet noen her hvor man kan få disse billigere? Eller er dette det billigste man kan finne? Motors: http://www.aliexpress.com/item/Best-Selling-5-PCS-Wantai-4-lead-Nema-17-Stepper-Motor-42BYGHW609-3400g-cm-48-oz/599005546.html Ramps 1.4: http://www.aliexpress.com/store/product/Ramps-1-4-ULTIMATE-KIT-Smart-LCD-controller-3-Endstop-MK2-1-wiring-set/117090_756406302.html Og hvor bestiller dere plastikk fra? Hvor er det billigst? Tenkte på ABS 1,75mm tykkelse. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Er det noen her som har prøvd seg på printing av sjokolade/sukker? Det ser jo ganske stilig ut http://reprap.org/wi...olate_Extrusion Høhh, lol! Får man kjøpt skjokoladefilament på rull? xD Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Høhh, lol! Får man kjøpt skjokoladefilament på rull? xD Er nok heller bare bløt sjokolade i et trakt eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hei! Vet noen her hvor man kan få disse billigere? Eller er dette det billigste man kan finne? Motors: http://www.aliexpres.../599005546.html Ramps 1.4: http://www.aliexpres..._756406302.html Og hvor bestiller dere plastikk fra? Hvor er det billigst? Tenkte på ABS 1,75mm tykkelse. Jeg har kjøpt billigst på eBay fra Kina, men det var PLA. ABS får man vel kjøpt i Norge. Høhh, lol! Får man kjøpt skjokoladefilament på rull? xD Nei, man smelter sjokoladen, eventuelt så kjøper man sjokoladepasta/frosting til kakepynt som er tyktflytende eller bare må varmes litt før det blir flytende. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva smører dere med? Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva smører dere med? Jeg bruker symaskinolje. Aner ikke om det er hverken bra eller dårligt. Syns den "tørker" litt fort Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva smører dere med? Jeg har brukt vanndrivende sykkelkjedeolje, den trekker ikke til seg så mye støv og skitt som "vanlig" olje. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva smører dere med? Høhh? smøre? Hmm, kanskje jeg bure smøre litt... Jeg har noe sykkelkjedeolje liggende (tynn og ment for sommer) Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Høhh? smøre? På printrbot'en må jeg ihvertfall smøre Z-aksen, det er en skrue som kjøres på en gjengestang, og det blir en del lyder fra den om den går tørt. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Okei, kan ikke skade, fikk spruta litt rundt om på maskina mi Tilogmed hotbeddet fikk seg litt :s - håper det går bra... Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg bruker symaskinolje. Aner ikke om det er hverken bra eller dårligt. Syns den "tørker" litt fort Kjørte på den, virker ganske smooth. Takk for tipset Min er fra clasohlson - til 35,- kr - men ser ikke like fancy ut... Lenke til kommentar
Itek Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Prøver å printe, først finner jeg ut at ledningen til motstanden i hotenden er løs, den ryker. OK, ingen fare, bestilte en ny motstand ca en uke siden, og venter den snart... Tenker jeg skal gjøre i stand slik at det er enkelt og raskt gjort å sette istand printeren igjen. rydder litt i ledningene, begge ledningene til termistoren ryker. FUUU! Bestilt ny termistor fra uk. Blir visst litt ferie for printeren min en ukes tid fremover. Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hei, sliter med at det jeg printer blir skjevt. Dette skjer som oftest men ikke alltid. Har prøvd alt fra å stille på strømmen til motorene, kjøling på motor samt på ramps, men det ser ikke ut til å hjelpe. Her er et bidle: En annen ting.. Hvilke instillinger er det som styrer kan jeg endre på for å fikse dette? Den legger ikke infill på plasser der det er trangt om plassen Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Altså, jeg hadde slakk i bordet som gjorde at mine prints ikke ble 100%... La til en liten kile, og det ordnet seg... Kan det være noe mekanisk? Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Altså, jeg hadde slakk i bordet som gjorde at mine prints ikke ble 100%... La til en liten kile, og det ordnet seg... Kan det være noe mekanisk? Mistenker det. Det kan være at hotend ikke sitter helt fast. Men syns det er rart at det av og til blir bra prints. Får gå over skruer og slikt. Sjekke etter løse mutrer ol. Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Da byttet jeg J-head mounting plate fra denne til denne, samt gikk over alle skruer og muttrene. Da ble resultated litt bedre Men fant ut at den plata som heatbed ligger på er litt skjev(den er i tre), så jeg har bestillt en i aluminium. Da vil jeg også få litt mer høyde på printern Når den har kommet så får jeg kalibrert maskinen bedre. Satser da på bedre prints :)' Men jeg får den fortsatt ikke til å legge infill på litt trange plasser. Noen som vet hvilke innstillinger som styrer det? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har 3 spool med ABS filament fra Makerbot: Dark Brown ABS True Black ABS True White ABS Brukt max 100g av hver, lurer på om noen kan være interessert i å kjøpe de eller i å bytte i PLA filament? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå