Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Hah, jeg sendte forespørsel på 33 deler (max 7x7x2 cm).. 10 800 kr. (nei, ikke for mange nuller)

 

Ikke rart folk tyr til kina-produksjon når det koster 95% av prisen de skal ha i norge. For 10.800,- så kan du kjøpe deg et CNC oppsett selv til å ha i hobby-rommet, så jeg ser liksom ikke helt hvor de får den prisen fra.

 

Greit nok at første print koster litt ekstra ettersom de må sette opp maskina for din design, men 11k for ditt eksempel og 3k for mitt eksempel er jo litt tullete. Særlig hvis man ønsker å forbedre designet i ettertid.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal jo tjene noe også. Maskiner og personell er dyrt å ha. Uten at jeg vet hvilken bedrift eller maskin det er snakk om så er det ikke sikkert at det er så forbanna dyrt egentlig, tatt i betraktning at de skal tjene noe.

 

 

Printe i 0.025mm er nok moro, men synes strengt tatt 0.1mm er godt nok for det meste..

Men med så stor oppløsning kan du jo nesten printe batterier!

http://www.teknofil.no/artikler/batteri-pa-storrelse-med-et-sandkorn/134761

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

:huh: Tror det er på tide å restarte replicatorG! 20130625_143849.jpg

 

Har en del problemer med å printe PLA, hvis jeg printer for fort blir printen ødelagt, printer jeg for sent begynner filamentet å glippe i ekstruderen.

Fant en ok middelsetting, men nå printer den ca 5 bra lag, så 5 dårlige lag, så 5 bra lag etc. Er det et tegn på dårlig PLA?

Endret av Leif.ross
Lenke til kommentar

Er det noen måte til å få en IO pin på ramps til å bli HIGH når den er ferdig med en print job?

Altså gir den noe form for signal ut når den er ferdig?

 

Er ganske ny på dette. Holder på å sette sammen en Prusa Mendel i2

Du kan bruke m42 koden på slutten av gcoden

 

m42 is present in marlin and is also the Manswer to life, the universe, and the question "what gcode command do I us to turn a [fan|LED|whatever] on or off?" http://captain-slow....8/sprinter-m42/ and is also http://captain-slow....-rework-station

 

Uten at jeg vet noe særlig mer informasjon om det, men stikk innom #Reprap.no på IRC (Eller trykk her), så kan du snakke med en del norske som driver på med dette daglig.. ;)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre som opplever problemer med å få extruderen på en solidoodle til å varmes i et kaldt rom?

 

Flyttet maskinen ned i kjelleren, og der er det litt kjølig (18* ca) beden vil varmes, men extruderen sliter med å varme seg opp. Er ikke det litt rart, mener å huske at extruderen bruker mindere tid på å varme seg enn beden.

 

Bruker Repetier Host på en windows 7 pc, og når jeg varmer opp manuelt, så varmes heateren fort opp. Noen som kan tenke seg hva problemet er?

 

Edit: Kan det ha seg slik at programmet nå venter til at beden er riktig varmet opp, før den varmer extruderen, nettopp fordi, som jeg sa, så bruker beden lengere tid :? : P

Endret av D02
Lenke til kommentar

Andre som opplever problemer med å få extruderen på en solidoodle til å varmes i et kaldt rom?

 

Flyttet maskinen ned i kjelleren, og der er det litt kjølig (18* ca) beden vil varmes, men extruderen sliter med å varme seg opp. Er ikke det litt rart, mener å huske at extruderen bruker mindere tid på å varme seg enn beden.

 

Bruker Repetier Host på en windows 7 pc, og når jeg varmer opp manuelt, så varmes heateren fort opp. Noen som kan tenke seg hva problemet er?

 

Edit: Kan det ha seg slik at programmet nå venter til at beden er riktig varmet opp, før den varmer extruderen, nettopp fordi, som jeg sa, så bruker beden lengere tid :? : P

Virker logisk at det har kommet en ny versjon som gjør at den varmer opp extruer så fort bed er i riktig temp.. Sjekket siste patch notes på det?

Lenke til kommentar

...

Takk! ville også si at dersom det er noen her som trenger hjelp med å designe noe enkle greier - bidrar jeg gjerne. Kan kun Rhino, selvlært, knappe noen mnd erfaring...

 

post-7631-0-83559400-1373357245_thumb.jpg

 

Ellers føles det deilig å vite at kanskje jeg ikke har kastet godt over 3000$ på dynga, når jeg ser at botObjects har lansert spesefikasjoner av printeren jeg bestilte og la ut første ekte bilde av skapningen... Bare 3 mnd igjen å vente :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...