Rudde Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg skal printe liberator i morgen tenkte jeg. Forventer ikke så mye egentlig. Skal seff komme med updates! Skal du teste den? Hva slags kule trenger du? Og er det noe du kan kjøpe? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Blir nok ikke å teste den. Blir nok bare å printe den og sjekke kvaliteten. Er stygt redd for at den blir fette solid når jeg får tweaket layer height osv.. Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Har sittet på gjerdet en stund og klarer ikke helt å velge maskin. Både pris, kvalitet og leveringstid varierer mye. Om botObjects holder det de lover om ProDesk3D kommer jeg garantert til å gå for den. Sålenge plastikken ikke blir for dyr. Jeg hørte er intervju med skaperene angående mye om maskinen, inkludert pris. $2000-2300 snakket de om, meget overkommelig om maskinen virekelig er alt de lover. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hvor ofte må dere rengjøre extruderen? - varierer det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Skal du teste den? Hva slags kule trenger du? Og er det noe du kan kjøpe? Hvis jeg ikke tar helt feil, er liberator kamret for .380/9mm short. Det er ikke noe man kan kjøpe, man må ha våpenkort. Eller man kan kjøpe fra noen som har våpenkort. Det er stort sett bare lommepistoler som er kamret for .380 (eks. PPK). Det er ikke et veldig utbredt kaliber i Norge, pga. det er få konkurransevåpen kamret for kaliberet. Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) http://game-on.no/pr...-380-blankskudd Visst du er over 18. Er vel noen få andre butikker som selger. Er nok svartkrutt men ville ikke tatt sjansen på annet krutt. og bruk ørepropper. Og ikke bruk startpistol med ekte skudd livsfarlig. Endret 16. mai 2013 av joandreas Lenke til kommentar
kokebok Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hakke feeet! Kan noen lage etui til raspberry pi? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 det viser seg at enn del patenter som er brukt i printeren fra http://botobjects.com/ eies av www.3dsystems.com ... Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Da har jeg akkurat lansert min første "ting" på thingiverse! ^^ http://www.thingiverse.com/thing:91410?save=success 1 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Viste faktisk ikke at det var mulig å få 3d printere til så lite som 5000 kroner. Hadde heller ikke peiling at jeg hadde så lyst på en heller Får vel se om man får bedre råd i løpet av de neste årene, så blir det kanskje en 3d printer på meg å Uansett så skal jeg holde et øye på denne tråden for dette her er interessant Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 botObjects har nå lansert prodesk3d og den vil leveres i oktober. Jeg har så lyst at det skal være ekte, men forholder meg skeptisk enda. Printeksemplene ser veldig ut som datagrafikk, og det er ingen bilder av maskinen, kun rendreringer. Hvis du ser på bildet av vasen så står blomstene rett opp, som om tyngdekraften ikke er der å legger de mot siden på vasen. En video hvor vi ser den printe ville lagt mye tvil til ro.. Noen tanker? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) ... Jeg har bestilt; er enig i at det kan være for godt til å være sant - jeg vil si at dette er den beste 3D-printeren som finnes på markedet i dag - uansett pris. Jeg har regnet litt på det og det ser ut som 1 kilo printer materialet her vil koste ca. 750,- kr eks mva og levering. Så det er åpenbart at business modellen her ligger i å selge "blekk" til denne skriveren. Og jeg har også en liten mistanke at det er enn del sløsing med materialet når man bytter mellom farger. Så jeg tror ikke man skal se bort ifra at kilo prisen her vil ende opp på 1000,- kr (det er inkl pris på støttemateriale - men den ikke er tatt med i vekten). Og da vil driftskostnader på den nærme seg de pulverskrivere til 100-500k - der koster kilo rundt 750,- - i innkjøpspris til leverandører. Men dersom det at den skriver ut perfekt hvergang og det er minimalt med sløsing av materialet så blir det billigere i lengden. På min Makerbot R1 må jeg re-printe ca. hver 5 model pga ulike bugs, unøaktigheter osv - noe som er også tidssløsing. Endret 25. mai 2013 av GCardinal Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) http://www.dagbladet...wales/27353212/ Kan være potensielt skummelt å fly fremover skjønner jeg. Endret 25. mai 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) slett* Endret 26. mai 2013 av Blabla1 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Lurer på om det hadde vært en god ide med filament med feks en supertynn ståltråd, kevlartråd eller "karbonrør" i midten av filamentet, kan nok få en del sterkere prints med slik armering? Alt som egentlig kreves er en "kutte-mekanisme" under ekstruderen for å kunne printe slik. Evt at tråden blir lagt i en slags "coil" slik at forskjellig printet diameter ikke strekker tråden. Tanker? Endret 26. mai 2013 av Leif.ross Lenke til kommentar
D02 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Vil nok ikke hjelpe for skøtene, da det ikke har noe kontakt mellom dem, men det eneste blir vel at den blir stivere hvis du trykker modellen inn, og der er jo ABS-plast ganske stærkt fra før : ) Tror det blir mer jobb enn nytte å få lagt til noe slikt :? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 ABS er i utgangspunktet utrolig sterkt, men er kunn mellom lagene at svakheten er størst. Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg har regnet litt på det og det ser ut som 1 kilo printer materialet her vil koste ca. 750,- kr eks mva og levering. Så det er åpenbart at business modellen her ligger i å selge "blekk" til denne skriveren. Og jeg har også en liten mistanke at det er enn del sløsing med materialet når man bytter mellom farger. Så jeg tror ikke man skal se bort ifra at kilo prisen her vil ende opp på 1000,- kr (det er inkl pris på støttemateriale - men den ikke er tatt med i vekten). Vi får se etterhvert, om den imponerer når folk får fatt i den er det mulig jeg går for den, men det er mye penger å bruke på noe ukjent og utestet. Lurer på om det hadde vært en god ide med filament med feks en supertynn ståltråd, kevlartråd eller "karbonrør" i midten av filamentet, kan nok få en del sterkere prints med slik armering? ABS er i utgangspunktet utrolig sterkt, men er kunn mellom lagene at svakheten er størst. Hvis du vil ha kinetisk styrke så er PLA greien å gå for i følge denne , men svakheten til PLA er varme. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 ABS er i utgangspunktet utrolig sterkt, men er kunn mellom lagene at svakheten er størst. hmm, hva med å varme opp plasten med laser rett før extruderen kommer å legger på et nytt lag? Slik vil lagene smelte bedre sammen. Ulempen er jo at man må kunne styre laseren rundt ekstruderen. Kanskje litt mer komplisert enn jeg først tenkte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå