Aetius Skrevet onsdag kl 08:37 Del Skrevet onsdag kl 08:37 Satte en PETg-print på før jeg gikk til sengs i går. Det ble ingen suksess. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet onsdag kl 11:20 Del Skrevet onsdag kl 11:20 Kom bedre fra det enn jeg gjore nettopp...Fikk en blob som kom av forholdsvis greit, men som antageligvis la igjen bittelitt filament. Ved dyseskift (Revo Six verktøyløst dyseskift) tror jeg det kom filament opp mellom dyse og hotend som igjen limte dysa fast. Selv med oppvarming (og svidd finger) satt dysa fast, med tang klarte jeg å få løsna dysa, men vridde heater rundt i prosessen... Tror det shorta heater og termistor fordi etterpå var bed- og dysetemp helt klart totalt feil. Skifta heater/termistor uten forskjell, så regner med at hovedkortet er ødelagt. Så, nå må jeg skifte hovedkort, samt finne ut av flashing av firmware og finne ut av endringene som må til i Klipper og Mainsail, sånt som jeg ikke kan enda... Lenke til kommentar
toreae Skrevet onsdag kl 11:47 Del Skrevet onsdag kl 11:47 Leo_ skrev (26 minutter siden): Kom bedre fra det enn jeg gjore nettopp...Fikk en blob som kom av forholdsvis greit, men som antageligvis la igjen bittelitt filament. Ved dyseskift (Revo Six verktøyløst dyseskift) tror jeg det kom filament opp mellom dyse og hotend som igjen limte dysa fast. Selv med oppvarming (og svidd finger) satt dysa fast, med tang klarte jeg å få løsna dysa, men vridde heater rundt i prosessen... Tror det shorta heater og termistor fordi etterpå var bed- og dysetemp helt klart totalt feil. Skifta heater/termistor uten forskjell, så regner med at hovedkortet er ødelagt. Så, nå må jeg skifte hovedkort, samt finne ut av flashing av firmware og finne ut av endringene som må til i Klipper og Mainsail, sånt som jeg ikke kan enda... Hvilket hovedkort har du (ødelagt), og hva kjører du klipper på? Lenke til kommentar
tingo Skrevet onsdag kl 19:49 Del Skrevet onsdag kl 19:49 11 hours ago, Aetius said: Satte en PETg-print på før jeg gikk til sengs i går. Det ble ingen suksess. Og du fulgte med på at første laget festet seg greit? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet onsdag kl 20:07 Del Skrevet onsdag kl 20:07 16 minutes ago, tingo said: Og du fulgte med på at første laget festet seg greit? Nei, jeg gikk og la meg. Men problemet slo først inn etter en time eller så. Begynnelsen av printen var OK. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet onsdag kl 22:38 Del Skrevet onsdag kl 22:38 (endret) toreae skrev (10 timer siden): Hvilket hovedkort har du (ødelagt), og hva kjører du klipper på? Silentboard til Sovol SV01, kjører Klipper på det med en Raspberry Pi 3b+. Edit: Har kjøpt et BIQU BTT SKR Mini E3 V3.0 som skal erstatte det gamle nå. Endret onsdag kl 22:40 av Leo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå