Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

toreae skrev (1 time siden):

Jeg kjøper det meste jeg bruker av filament hos Clas Ohlson. Jeg har fått fuktig vare rett ut av pakningen noen ganger. Men i det siste har det vært på en litt annen måte. Siste 10-20% på spolen har vært fuktig.

Det er litt logisk og, det er en hel spole av plast, problematisk og få fuktighet ut av "kjernen".

Er det andre som har opplevd det samme? Andre produsenter?

PLA? Fuktighet på slutten av spolen kan tyde på at den tiltrekker fuktighet hjemme hos deg. 

Har ikke opplevd fuktighet med Clas PLA, men har sluttet å kjøpe det. Dyrt, og man får billigere og bedre filament andre steder. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
toreae skrev (3 timer siden):

Multibuy! Kjøp 3 stk. Betal for 2. Ca.

Ja, det er smart. Glemte at de hadde 3 for 2. Det jeg liker minst med de er at alle fargene er gjennomsiktige. Ellers printer de ganske greit hos meg. 

Aldri hatt problemer med fukt, men lagrer de i både posen og esken når de ikke er i bruk. Ikke printet med PETG enda, men har en rull med svart Clas PETG liggende. 

Lenke til kommentar

3 for 2 tilbudet var 4 for 3 for en måned siden, det varte ikke lenge ser det ut til.

Jeg har faset ut ClasOhlson sine filament til fordel for eSun. eSun har mye mer utvalg i farge, er ikke transparent/halvtransparent og har en utrolig stabil og lav feilrate. Sort ClasO PLA clogger av og til for meg, og første laget har blitt oftere dårlig. Den hvite har vært helt grei for meg, men når jeg ikke benytter meg av multibuy fordi jeg trenger ikke 3 kg hvit så blir det billigere å handle eSun.

Her er utvalget mitt, nederst på høyresiden er PETG/PCTG, resten er diverse PLA. Farger og estetikk blir plutselig mye mer spennende når en har mulighet til å bruke flere farger på en print.

image.thumb.png.6e6426f283098e67aefc3fc58755e5b4.png

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har begynt å bruke Esun jeg også, men i det siste har jeg kun kjøpt Polyalkymi sin PLA HS serie og Bambu Lab. Polyalkemi printer veldig bra med Bambu sine standard instillinger, og jeg er lat. Foretrekker også plastspoler. 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Thor. skrev (På 28.11.2024 den 5:43 AM):

Den hvite har vært helt grei for meg, men når jeg ikke benytter meg av multibuy fordi jeg trenger ikke 3 kg hvit så blir det billigere å handle eSun.

Gjelder multibuy bare om du kjøper flere av en farge? Jeg fikk inntrykk av at man kunne blande ulike. I så fall utgår det for min del også.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Llandari said:

Gjelder multibuy bare om du kjøper flere av en farge? Jeg fikk inntrykk av at man kunne blande ulike. I så fall utgår det for min del også.

Nei, du tenker rett, men jeg ser kun verdi i å kjøpe hvit på multibuy da jeg ikke bryr meg om de halvgjennomsiktige og den sorte fargen, og jeg trenger ikke 3kg hvit, så da kjøper jeg på nett for bittelitt mer i pris og kan kombinere med andre farger som jeg liker/trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...