Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dovreekspressen skrev (9 timer siden):

Snedig! Er dette på et våpen med nevneverdig rekyl? Ser ikke ut fra bildet hva den sitter på.

Næh, det er lite rekyl, men bittelitt er det jo og så må jeg antageligvis ta noen grep for å få opp totallengden på våpnet for jeg tror det blir akkurat under minstemål når jeg får kappa løpet litt. Våpnet er en Sig Sauer MPX, om du ikke er kjent med dynamisk sportsskyting så er det en rifle i pistolkaliber sånn at vi kan trene og konkurrere på pistolbaner uten å skyte i filler backstopen. Rasende morsomt våpen, og litt spesielt design så den har veldig lite følt rekyl. 

Lenke til kommentar

Har tegna og printa en "sokk" i Ninjaflex til magasinet, er plastmagasin til en snau 1000-lapp pr. stk. så det er verd å prøve å unngå å knuse når det slippes i bakken. Når jeg får de nye magasinene 35-smells magasinene får jeg se om sokken passer på disse også, før jeg legger ut på finn igjen :)

 

IMG_0364.JPEG

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Leo_ skrev (2 timer siden):

Våpnet er en Sig Sauer MPX, om du ikke er kjent med dynamisk sportsskyting så er det en rifle i pistolkaliber sånn at vi kan trene og konkurrere på pistolbaner uten å skyte i filler backstopen. Rasende morsomt våpen, og litt spesielt design så den har veldig lite følt rekyl. 

Høres gøy ut! Har ingen erfaring med dynamisk, men vet sånn ca. hva det er. Bruker mer "vanlige" jaktvåpen selv, bl.a. en Tikka T3x. Disse har utbyttbare pistolgrep, og det leveres to typer. Men ingen av dem passer hånda mi særlig godt. Derfor har jeg hatt lyst til 3D-print et custom. Men stanger litt imot mår det gjelder å modellere så det passer. Mange rare vinkler etc.  Har prøvd å finne noe ferdig på Thingiverse o.l. men har ikke lykkes. Kunne antagelig skannet området der grepet festes, om jeg hadde tilgang til egnet utstyr.

Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (11 timer siden):

Høres gøy ut! Har ingen erfaring med dynamisk, men vet sånn ca. hva det er. Bruker mer "vanlige" jaktvåpen selv, bl.a. en Tikka T3x. Disse har utbyttbare pistolgrep, og det leveres to typer. Men ingen av dem passer hånda mi særlig godt. Derfor har jeg hatt lyst til 3D-print et custom. Men stanger litt imot mår det gjelder å modellere så det passer. Mange rare vinkler etc.  Har prøvd å finne noe ferdig på Thingiverse o.l. men har ikke lykkes. Kunne antagelig skannet området der grepet festes, om jeg hadde tilgang til egnet utstyr.

Jeg har ingen kjennskap til disse, men ut fra beskrivelsen og google mistenker jeg du har "Tactical"-versjonen. Har du sjekka om grepet på den er "standard" AR-grep? I såfall har du en verden av deler å velge i. Ellers ser det ut som det finnes litt snacks om du søker på yeggi.com.
Edit: Yeggi og stlfinder scanner flere sider så de er verd å prøve, og grabcad kan ha interessante ting på lur også.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...