Dragen Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hvilke 3D-printere er å anbefale? Solidoodle 3 ser ut til å være det flest anbefaler. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Solidoodle 3 ser ut til å være det flest anbefaler. Og hvis du ikke vil vente i 2-3mnd på en Solidoodle, pluss at du er litt teknisk/praktisk anlagt så kan jeg varmt anbefale DIY-kitet "Mendel90" Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Noen som har printet noen våpen-deler enda? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hvordan er Mendel90 i forhold til Solidoodle 3 når det gjelder pris, brukervennlighet og programvare? Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Mendel90 koster ca 540£ inklusiv frakt (og mva/toll siden det er en britte som lager den "svart"). Kittet kommer flatpakket. Så du må skru den sammen, lodde en del ledninger og til slutt kalibrere den selv. Er uten tvil mer knotete en hva en Solidoodle er, som etter hva jeg har skjønt omtrent fungerer rett utav boksen. Når den først er oppe og går så fungerer den like bra som en Solidoodle. Mer info om printeren finnes her: http://hydraraptor.blogspot.no/2012/12/mendel90-updates.html?m=1 1 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Er det mulig å få noen til å printe ut delene til Mendel90, for så å bare kjøpe kontroller og motor osv? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Hva har jeg gjort feil når det jeg printer ut blir sprøtt. Lagene ligger løst på hverandre og kan lett dra de frahverandre uten særlig bruk av makt, og det er veldig ugjevnt printet ut. Eneste jeg kan tenke meg er for høy varme (har 190 på ekstruderen) eller at vinduet er åpent og gjør modellen kald før den rekker å legge seg. Begge deler virker egentlig usansynlig da jeg ikke har gjort noen endringer fra andre modeller jeg har printet ut. Denne modellen har jeg printet ut for to uker siden også, da ble den helt feilfri. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Veldig sannsynlig at modellen blir nedkjølt før neste lag kommer på.. da vil det ikke feste seg likegodt. Du har ikke kabinett til din printer? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Har ikke kabinett nei, men dette kan jo lett lages når den blir flyttet ned i kjelleren : ) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Hm. Tenker mitt neste 3D Prosjekt er et PS3 Kontroll-feste til min telefon. Kjøpte nå nylig en 5" Android telefon, hvor man kan bruke PS3 kontroll til diverse ting som feks spill osv. imorgen skal jeg kjøpe en PS3 kontroll, hvor jeg skal printe ut et feste til telefonen som jeg kan plassere på kontrollen.. blir en liten spillmaskin.. :-D Må bare planlegge litt hvordan det lar seg gjøre.. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Denne tråden skal jeg garantert følge med på fremover 1 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Redesignet modellen for å hindre warping, bla delte den i to for å slippe å ha support i bunn, finkalibrerte printeren og vasket platen med aceton. Fikk litt dårlig tid, så printet på lav kvalitet og med høy fart, men er relativt fornøyd med tanke på at det er en stor abs-del printet på en kald plattform! Her tatt rett ifra plattformen, har ikke fjernet supporten enda! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Og der forsvant markedet for små actionplastfigurer. Og man kan nå printe ut warhammer og slikt selv.. Og plast.................. Etterspørselen på olje går opp, prisene stiger, og man finner flere plastfigurer overalt i naturen.... Endret 29. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Fixed. Slike du får på Arkaden.. Eller var det arkaden senteret het.. Hva var den butikken som ligger inni der heter, som selger bøker, spill, plastfigurer fra diverse ting... Nå kan dere værtfall printe ut engangsbestikk... Endret 29. april 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Og der forsvant markedet for små actionplastfigurer. Og man kan nå printe ut warhammer og slikt selv.. Og plast.................. Etterspørselen på olje går opp, prisene stiger, og man finner flere plastfigurer overalt i naturen.... Man får printe med PLA da.. det er noe bio-greier som er naturvennelig.. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Spider-man? Avalon? Ja noe slikt.. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Og der forsvant markedet for små actionplastfigurer. Og man kan nå printe ut warhammer og slikt selv.. Og plast.................. Etterspørselen på olje går opp, prisene stiger, og man finner flere plastfigurer overalt i naturen.... 3-D printing er vel i dag omtrent der PCen var for 30 år siden. Regner med at det ikke tar lang tid før vi kan bruke pellets istedet for de rullene med plast som brukes i dag. Deretter er nok ikke veien lang til gjenbruk av plast heller. Da gjelder det bare å ikke bli for ivrig. De minste i familien vil nok ikke bli så blide om vi stjeler LEGOen deres for å printe spisebestikk. Endret 29. april 2013 av Splitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå