Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Tegnet meg en batteriholder for 18650 batterier som man stikker to batterier inn i. Lokket er kun ment for å limes på toppen for å beskytte. Man setter bare en slik på bildet under over pluss og minuspolene og punktsveiser batteriene sammen ved hjelp av loddestrimler (eller hva det kalles).1.thumb.png.2c5a89791adf3e1eecae31baefd2909c.png

2.thumb.png.33f647b7b3518d4968c040b365149352.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken FDM 3d printer ville dere valgt i prisklassen til Bambu Lab A1? Vurderer sterkt den, og den ser veldig enkel ut i bruk for en som aldri har tatt på en 3d printer. 

Har vurdert resin også, men det utgår fordi jeg ikke har noe sted å ha den, og må nok vente til en av ungene flytter ut. 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er mange kandidater som matcher A1 i dag. Du får appstyring, kamera, hurtig slicing av ferdige modeller på makerworld, kan utvide med AMS hvis du kjøper uten først. Jeg regner med du så bildene mine på forrige side.

Du slipper kalibrering, ett-trykks kalibrering av bord, motorstøy og mer. Filamentet kommer ut i riktig mengde, ingen under eller overekstrudering på grunn av Lidar-sensor.

Hvis du vil gjøre printeren "offline" (ingen app/data sendt til server) så er det mulig også.

Påminnelser om vedlikehold (smøre linjeføringer), enkel utskiftning av hot-end og andre deler på printeren. Auto recovery, filament entanglement sensor, blob sensor og mer. Alt er godt integrert og det føles sømløst å jobbe med Bambulab mot min A1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke bare kjøpe A1?

Ikke kjøp fra norske butikker. Kjøp direkte fra EU store. De har den inne lager og du sparer litt. 4500kr + fortollingsgebyr. 

 

Ja, har tenkt til å kjøpe direkte fra EU store. 

Jeg bare spør fordi jeg har omtrent null peiling, og det er mye å velge mellom i den prisklassen. 

Lenke til kommentar
Thor. skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er mange kandidater som matcher A1 i dag. Du får appstyring, kamera, hurtig slicing av ferdige modeller på makerworld, kan utvide med AMS hvis du kjøper uten først. Jeg regner med du så bildene mine på forrige side.

Du slipper kalibrering, ett-trykks kalibrering av bord, motorstøy og mer. Filamentet kommer ut i riktig mengde, ingen under eller overekstrudering på grunn av Lidar-sensor.

Hvis du vil gjøre printeren "offline" (ingen app/data sendt til server) så er det mulig også.

Påminnelser om vedlikehold (smøre linjeføringer), enkel utskiftning av hot-end og andre deler på printeren. Auto recovery, filament entanglement sensor, blob sensor og mer. Alt er godt integrert og det føles sømløst å jobbe med Bambulab mot min A1.

Høres veldig overbevisende ut. Det blir nok en sånn. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, RRhoads said:

Høres veldig overbevisende ut. Det blir nok en sånn. 

Du vil ikke angre. Jeg kan slenge på at det er ferdige profiler for flere filamenter i printeren/slicer. Jeg velger for eksempel at slot 1 i AMS har rød Esun PLA+, også oppdaterer jeg Bambulab så er filamentet ferdig konfigurert med riktig volumetric flow. Bare vær obs på at enkelte filament-merker som FilamentPM og Addnorth må ha egne profiler fordi de må ha lavere flow enn standard PLA etc.. Men dette er flisespikkeri.

 

Lenke til kommentar

Bambu Lab har gjort 3d printeren til noe alle kan bruke. Flere har prøvd uten å ha fått det til. Anker har en grei maskin som skal være enkel. 

Jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra Bambu Lab. Vet ikke om de har gjort noe anderledes i det siste men de har closed source software basert på open source. De stjeler fra andre og vil ikke bidra eller ha ting åpent for da kommer andre med kopier.  Dette er et kinesisk selskap 🙄 Det er jo andre kinesiske selskaper som ville ha stjelt fra dem.

Holder meg til Sovol. Det de gjorde med SV08 og donasjoner til Voron er veldig bra for 3d printer miljøet. Alt er open source. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Kenhten said:

Bambu Lab har gjort 3d printeren til noe alle kan bruke. Flere har prøvd uten å ha fått det til. Anker har en grei maskin som skal være enkel. 

Jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra Bambu Lab. Vet ikke om de har gjort noe anderledes i det siste men de har closed source software basert på open source. De stjeler fra andre og vil ikke bidra eller ha ting åpent for da kommer andre med kopier.  Dette er et kinesisk selskap 🙄 Det er jo andre kinesiske selskaper som ville ha stjelt fra dem.

Holder meg til Sovol. Det de gjorde med SV08 og donasjoner til Voron er veldig bra for 3d printer miljøet. Alt er open source. 

Jeg kunne vært enig med deg, hadde jeg hatt noe jeg gjerne skulle endret på min A1, men ting fungerer bra rett ut av esken. Det kan jeg ikke si om billigprinteren jeg hadde før som ikke heller ikke hadde åpen kildekode.

Lenke til kommentar

Nais.

Lagde en til alle fjernkontrollene i 2018 med min første 3d printer. Den henger fortsatt på veggen.

Det fulgte med en slik til varmepumpen min så jeg slapp å printe en.

Dessverre får jeg ikke alt av utstyret jeg har bestilt. Fikk pengene tilbake. Laser gravereren har forlatt Tyskland. Håper jeg får den før jeg reiser hjem på onsdag. Har allerede bestilt en god del ting fra Temu som jeg skal teste gravering og kutting på.

Lenke til kommentar

Har lekt elektriker i dag. Fant noen fine hus for kabelskjøter som var finere enn å bare vikle skjøtene med tape. Så nå har vi to kontakter under skapene på badet. Er så nevrotisk at jeg lodder, men det er vel på grunn av at jeg har bakgrunn i 12V som setter strengere krav til kabling enn 220V :)

IMG_2260.JPEG

IMG_2262.JPEG

IMG_2267.JPEG

Lenke til kommentar

INGENTING gir bedre mer bestandig forbindelse (forutsatt vibrasjonsfritt miljø) enn krymp eller tvinn og så lodding. Lodding gir metallisk forbindelse rundt fibrene der fibrene ellers kun ligger korte soner i kontakt. Lodding eliminerer korrosjon i forbindelsen også. Den ENESTE ulempen med lodding (utover at det er mer jobb) er at det kan være vanskelig å plassere stresspunktet om kablingen utsettes for vibrasjon. Wago og tilsvarense er for MEG så jalla at det aldri slår meg å bruke det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...