Leif.ross Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Mbot cube 3d dual, Bruker ikke heated bed nei. Printer med ABS, men har ikke merka noe lukt enda, er jeg ute av faresonen når det kommer til giftgasser da? Storfornøyd! Lenke til kommentar
ntls Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 ABS og uten heated bed? Trodde det var et must å ha når man printer med ABS pga av bottom warping. Det er kanskje ikke så merkbart ved små modeller. Men ved større prints, alt over 10cm blir det mer merkbart vil jeg tro. Anyways, kos deg og post dine prints her! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 *Snip* Kule bilder Mulig jeg også skal prøve meg på noe lignende etterhvert. Du bruker vanlig sparkel bare? Veldig mye kult man kan lage ja.. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Jeg vet svært lite om hva som egner seg til hvor og sånt, men jeg har kommet frem til to produkter som fungerer ypperlig! Store og små sprekker, og generelt sett alle overflater på en print dekker jeg først med et lag med finsparkel: http://www.clasohlso...ng-PP-36/35-680 Dette pusses ganske lett ned med de fleste pusseverktøy etter det har strøknet. Deretter går jeg over 1-3 lag med sprøytesparkel: http://www.clasohlso...esparkel/31-257 Her bruker jeg som regel en finere sandpapir/svamp om nødvendig før jeg maler den med farge. Tingen til venstre er dekket med finsparkel etterefølgt av spraysparkel, Tingen til høyre er finsparkel, pusset ned alle restene av finsparkel, så på et lag med spraysparkel. Advarsel, anbefaler ikke å verken bruke sparkel eller pusse sparkel innendørs pga av kjemikalien og lukten. I tillegg ødelagte en bukse ved å få mye av støvet fra sparkelen på klærne mine og har ikke fått til å vaske det vekk. Endret 25. april 2013 av ntls Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 Takk for tipset Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Hmm, har problemer med å printe med support, extruderen tar borti supportmaterialet av og til, noe som fører til at den drar opp mer og mer support og til slutt ødelegger printen. Driver med en to dager lang print, men til nå har jeg ikke kommet lengre en ca fem timer før printen blir fukka. Pcen jeg bruker til å printe bestemte seg også for å gå inn i sovemodus under printen, noe som stoppa hele prosessen. Har satt pcen til å aldri gå inn i sovemodus eller skru av skjermen av seg selv, så er usikker på hvorfor det skjedde. Bilder kommer når jeg er ferdig med denne printen! Lenke til kommentar
D02 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 to dager lang print? Hva printer du som tar så lang tid? Er den stor, eller avangsert form? Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Både stor og relativt avansert, 18x10x7cm, printer også med lav fart for å være sikker på at målene stemmer. Har en teori om at abs'en warper litt ekstra på støttematerialet, og dermed øker høyden nok til at ekstruderen tar nedi, prøver en siste gang med modellen stående før jeg går tilbake til tenkeboksen! Lenke til kommentar
D02 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Spennende da. Må nesten legge ut bilde når den er ferdig Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Damnit, ca 10 timer inn kuker den seg til igjen, må nok skaffe meg pla før jeg prøver meg på denne modellen igjen.. Pla er lettere å printe uten heated bed? Endret 27. april 2013 av Leif.ross Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Vasket bed med aceton? Du bruker keptontape? Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Ingen keptontape, skal prøve å skaffe aceton nå! Ok, ingen peiling på hvor jeg får kjøpt keptontape, men siden jeg ikke har oppvarmet buildplatform, kan jeg vell likegodt bruke denne? http://www.staplesbu...r-25mx25mm?r=se Endret 27. april 2013 av Leif.ross Lenke til kommentar
D02 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Skal printe ut noen bordkort, men det første laget som skal hjelpe mot at modellen bøyes får jeg ikke så lett bort, derfor vil jeg prøve å deaktivere den i skeinforge. Hvordan fjerner jeg det sikksakk mønsteret printeren lager helt i starten før selve modellen lages? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Skal printe ut noen bordkort, men det første laget som skal hjelpe mot at modellen bøyes får jeg ikke så lett bort, derfor vil jeg prøve å deaktivere den i skeinforge. Hvordan fjerner jeg det sikksakk mønsteret printeren lager helt i starten før selve modellen lages? Tenker du på raft? Selv bruker jeg Repetier + Slic3r, så husker ikke helt SF Lenke til kommentar
D02 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Raft var det ja : ) Vil du si repetier + Slic3r er bedere enn SF? i så fall hva er bedere med de? D02 Edit: Noen som har en måte å få finest mulig print? Printene mine blir ofte veldig ugjevne, spesielt på kanter der den lager en ramme rundt med plast og fyller i midten. Endret 27. april 2013 av D02 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Reptietier Host er istedet for Pronterface (om du bruker dette). Som tegner opp modellen ut av Gcoden, slik at du kan se om det blir noen feil på printet eller ikke. veldig kjekk funksjon. Slic3r genererer gcode ekstremt mye fortere en SF + har en del kule funksjoner i instillingene. Hender riktignok at kvaliteten på Gcoden på SF er noe bedre på enkelte modeller. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Den oransje plasten på solidoodle beden har løsnet litt. Hva gjør jeg? Mulig å dra den av og kjøpe ny, eller er den ikke så farlig? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hvilke 3D-printere er å anbefale? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. april 2013 Forfatter Del Skrevet 27. april 2013 Den oransje plasten på solidoodle beden har løsnet litt. Hva gjør jeg? Mulig å dra den av og kjøpe ny, eller er den ikke så farlig? Tenker du på Kaptontape? Det er noe du kan kjøpe ja. Printet vil iallefall ikke sette seg godt om du fjerner den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå