trikola Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Mobilholdere var populære hos meg også - med trådløs lading. Men akkurat nå bruker jeg en kjøpt en, men har maltraktert den mye slik at den ikke kjennes igjen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Dette er den siste versjonen jeg har laget av denne holderen og dette er hoveddelen. Poenget her er at den skal kunne svinges fra side til side og at det skal festes en rund innsats inn bak med gjennomgående M6 skrue som skal gå inn i neste feste, som blir steg 2 i design prosessen. Jeg tenker jeg først må printe ut denne for å se om den passer før jeg går videre. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Da er holderen satt til print Denne holderen utnytter nesten hele byggeplata og bare 3 cm. fra maks høyden til printeren. Eneste alternativet var å printe denne rett på plata da det ikke er rom for å tilte den overhodet. For dere som ikke har fulgt med er dette da den første delen av trolig tre deler som skal utgjøre en holder for et multimeter som skal festes på siden av hyllen i furtebua mi. Den skal altså henge på høyre side av hyllen og det gamle provisoriske festet skal fjernes. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Ser bra ut så langt. 7 timer igjen 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Det andre multimeteret jeg har er enklere å lage oppheng til da det har festepunkt bak fra før. Her er det foreløpige designet som forøvrig ikke trenger flere deler. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Sylinderen du har i midten kunne vel vært designet som et rør? Sparer resin uten at det går noe særlig ut over styrke. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 toreae skrev (1 time siden): Sylinderen du har i midten kunne vel vært designet som et rør? Sparer resin uten at det går noe særlig ut over styrke. Du tenker på det siste designet? Ja, det stemmer. Men hvis jeg printer som rør så må jeg lage dreneringshull. Uten at det gjør så mye egentlig…. Men pent blir det jo ikke… kanskje? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Jeg tenkte hull gjennom plate(ne) også. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 toreae skrev (12 minutter siden): Jeg tenkte hull gjennom plate(ne) også. Joda.. godt poeng... egentlig... Veier jo ikke akkurat veldig mye det multimeteret... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Men da må jeg vel trolig støtte opp litt med supports inne i hullet også? Ser jeg sparer rundt 6 milliliter med resin med å hule ut. Ikke akkurat store mengdene og hvis det gjør det enklere og printe uten hull er jeg fristet til det. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Blir printet gjennomherdet? Mener at noen må ha "etterbehandling" med UV for å herde ferdig. Har du åpnet noen print av noe tykkelse for å se om alt er ferdig herdet innvendig? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) toreae skrev (1 time siden): Blir printet gjennomherdet? Mener at noen må ha "etterbehandling" med UV for å herde ferdig. Har du åpnet noen print av noe tykkelse for å se om alt er ferdig herdet innvendig? Printet blir ikke herdet i printeren nei. Etterbehandling vedrørende vask og herding må gjøres uavhengig av hva man printer. Men det er herdet nok selvsagt til at det ikke detter fra hverandre. Men man kjenner at det man har printet er litt "soft" rett ut av printeren. Men etter 10 minutter ish i wash and cure maskinen er den klar. var forøvrig nede i furtebua å sjekket tilstanden nå. Ser bra ut så langt. Den henger på plata og er ferdig om 3 timer. Blir spennende å se resultatet. Er første gangen jeg har printet noe så stort og nær maksgrensen til printeren. Egentlig mye som kan gå galt her for en grønnskolling, haha. Kommer med oppdatering og bilder uavhengig av resultat når den er ferdig om ca. 3 timer EDIT: her snakker jeg da altså om den første holderen nevnt på denne siden. Endret 9. september 2023 av Bjerknez Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Bjerknez skrev (1 minutt siden): toreae skrev (1 time siden): Blir printet gjennomherdet? Mener at noen må ha "etterbehandling" med UV for å herde ferdig. Har du åpnet noen print av noe tykkelse for å se om alt er ferdig herdet innvendig? Printet blir ikke herdet i printeren nei. Etterbehandling vedrørende vask og herding må gjøres uavhengig av hva man printer. Men det er herdet nok selvsagt til at det ikke detter fra hverandre. Men man kjenner at det man har printet er litt "soft" rett ut av printeren. Men etter 10 minutter ish i wash and cure maskinen er den klar. var forøvrig nede i furtebua å sjekket tilstanden nå. Ser bra ut så langt. Den henger på plata og er ferdig om 3 timer. Blir spennende å se resultatet. Er første gangen jeg har printet noe så stort og nær maksgrensen til printeren. Egentlig mye som kan gå galt her for en grønnskolling, haha. Kommer med oppdatering og bilder uavhengig av resultat når den er ferdig om ca. 3 timer Med tanke på jeg har spurt om før: Er det da lurt å printe "tykke" deler? Vil UV-behandling (cure?) klare herde i dybden? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 toreae skrev (1 minutt siden): Med tanke på jeg har spurt om før: Er det da lurt å printe "tykke" deler? Vil UV-behandling (cure?) klare herde i dybden? Det er jeg ikke helt sikker på. Har ikke testet. Men det finnes det sikkert informasjon om....? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Etter et kjapt søk finner jeg ikke mye informasjon rundt dette. Det står bare at opp mot 10 minutter holder for større prints. Er det noen her med erfaring og eller noe mer informasjon rundt dettte kanskje? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Noe av det jeg har foretatt meg i det siste: Lokk til brusbokser for å hindre fluer å komme til. Adapter mellom forgasser og plate luftfilter. Første bilde er prototype for å sjekke at skruehull osv. kommer der det skal. Her på nedsiden ser man at det er forsenkning til skruehull. Men skruehullene går ikke helt igjennom. Da trenger jeg ikke support. Å bore opp hullene (Ø6mm) er mye lettere enn å fjerne support. Motor dette skal brukes til er en 350 Corvette 5,7 Liter, ikke min. Forgasser er Ø128mm, plate til luftfilter er Ø138mm. Så for vi håpe at PETG-en tåler varmen. Prototype er printet med PLA. Endret 9. september 2023 av toreae Fjernet et bilde som var lastet opp dobbelt. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Har aldri hatt noe problem med å fjerne supports i skruehull. Bruker stort sett kun lette supports der. Men ideen var slett ikke dum av den grunn Artig å se andres prosjekter. Fortsett med det Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 toreae skrev (4 minutter siden): 👍4 FOSS 🫡 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 På oppfordring, hehe. Dette er hengsle til dosete og lokk. Ikke spør hvordan dele røk. Men lokket fikk ny del september 2020, bare ca 3mnd etter at jeg fikk printeren. Og har holdt siden. Hva koster et nytt dosete, 1000 kr? Da betalte bare denne delen 1/4 av printeren. Revisjon 24. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Da ble den omsider ferdig. Ikke 100% perfekt, men den ble veldig bra. Jeg ble fornøyd. Målene ble 100% nøyaktig og den passet perfekt til sporene bak på multimeteret 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå