D02 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 En RaspberryPI skal klare det så vidt jeg vet, men du kan ikke generere gcode på den. Det er jo også en mulighet. Får søke det opp gcode og slikt kan lett fikses på en annen pc Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 @Calvinator. Den blå UV plastikken du har, hvordan lyser den opp igjen? Finner ikke bildet du hadde med EK SLI brua. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 @Calvinator har du google sketchup filen til det "lynet" Noen som har blå filment? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 @Calvinator. Den blå UV plastikken du har, hvordan lyser den opp igjen? Finner ikke bildet du hadde med EK SLI brua. Her er ett under UV-lys. Ser nesten hvit ut IRL @Calvinator har du google sketchup filen til det "lynet" Noen som har blå filment? Den logoen er del av en font faktisk. Lightning fonts eller noe. Found it! Flash font Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Her er ett under UV-lys. Ser nesten hvit ut IRL Den logoen er del av en font faktisk. Lightning fonts eller noe. Found it! Flash font Takker Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Holy shit, tenkte at jeg skulle drøye å kjøpe en printer, og heller bestille delene jeg har designet fra en webside www.ponoko.com. Har ikke eksportert hoveddelen enda, men bare småkomponentene kommer på over 1749 dollar Endret 1. april 2013 av Leif.ross Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 venter fortsatt på at noen av dere skal bli lekne og printe fram en pin-up dame 1 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Scratch it, for å printe ut modellen min skulle de ha 2864USD + frakt.. Hadde forventet en pris på rundt 40 dollar.. For den prisen kan jeg kjøpe min egen printer, printe den ut, få metalldelene maskinert, og fortsatt ha mer en 1700 dollar igjen.. Relativt urealistisk pris spør du meg Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kjøp egen printer og mye plastikk, så sender du resten av pengene til meg Deal? 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Scratch it, for å printe ut modellen min skulle de ha 2864USD + frakt.. Hadde forventet en pris på rundt 40 dollar.. For den prisen kan jeg kjøpe min egen printer, printe den ut, få metalldelene maskinert, og fortsatt ha mer en 1700 dollar igjen.. Relativt urealistisk pris spør du meg Du er sikker at det er ikke feil i modellene dine som gjør prisen så høy?.. Har du sjekket med netfabb ? Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Modellene blir sjekket automatisk under upload, så jeg er ganske sikker på at de er feilfrie, tok meg en halvtime med feilretting for å kunne uploade hoveddelen. Vurderte først mbot cube, men så en del negative kommentarer på youtube om folk som ikke hadde fått den etc. Hadde spart endel penger på cuben, men har rett og slett ikke råd til å ta sjangsen. Vurderer nå denne printeren http://www.pronor.no...&ukid=10&vid=62 Erfaringer? Kjøp egen printer og mye plastikk, så sender du resten av pengene til meg Deal? Hah, jess, høres ut som en bra deal! Neida, må snu på en del steiner bare for å få råd til printeren. Blir havregrøt og vann en del uker framover Endret 2. april 2013 av Leif.ross Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Modellene blir sjekket automatisk under upload, så jeg er ganske sikker på at de er feilfrie, tok meg en halvtime med feilretting for å kunne uploade hoveddelen. Vurderte først mbot cube, men så en del negative kommentarer på youtube om folk som ikke hadde fått den etc. Hadde spart endel penger på cuben, men har rett og slett ikke råd til å ta sjangsen. Vurderer nå denne printeren http://www.pronor.no...&ukid=10&vid=62 Erfaringer? Hvorfor ikke kjøpe feks Solidoodle 2 (eller 3)? Du kan jo få 2stk til samme pris som den der! 2 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvorfor ikke kjøpe feks Solidoodle 2 (eller 3)? Du kan jo få 2stk til samme pris som den der! Har mer lyst på solidoodle, men trenger 2 extrudere til et system jeg utvikler på fritiden Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 ... Jeg anbefaller definetivt å gå for ett kjent, vel prøvd printer med god community rundt den - og kanskje heller for ett 100% open-source design. Det vil du være taknemlig for den dagen du må fikse noe i den Lenke til kommentar
D02 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Da har jeg endelig kommet opp med et design som funker bra til som ladestasjon til iPhone(4s) enklen å sette den ned i laderen og enkel å ta opp Neste blir å lage en for 5ern. Designet er brukbart, men kommer til å printe ut i svart plast. Nå er målene på plass, så eventuell omdesigning skal kunne gå bra nå : ) (Trykk på bildet for større) 3 Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Synes designet ser bra ut Tips: Mål med skyvelære og lag kant litt rundt bunnen. Jeg synes iPhone er så wobbly Lenke til kommentar
D02 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Er nok vinkelen som gjør at det ser lit ustabilt ut. Kan presse på toppen av telefonen uten at den velter. Vippepunktet på telefonen er ca i midten, og støtten bak går langt forbi det punktet, så må mye til for å dytte den over (Da må gå inn for det) Planen var å ha støtten litt lavere, men da ble det konflikt med at ledningen bøyde seg så den dyttet holderen opp og ble mere ustabil. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Har mer lyst på solidoodle, men trenger 2 extrudere til et system jeg utvikler på fritiden Hvilket system da? Trenger du 2 extrudere for 2 forskjellige farger? Da har jeg endelig kommet opp med et design som funker bra til som ladestasjon til iPhone(4s) enklen å sette den ned i laderen og enkel å ta opp Neste blir å lage en for 5ern. Designet er brukbart, men kommer til å printe ut i svart plast. Nå er målene på plass, så eventuell omdesigning skal kunne gå bra nå : ) (Trykk på bildet for større) kult, men ser ingen stl av filen! Lenke til kommentar
D02 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Nja, du ønsker filen ? Kan se om jeg får lastet den opp senere en gang Prøver å tenke ut det neste prosjektet mitt. Har printet ut en sjetting som funker. Var en test om det gikk å printe ut deler som ikke henger fysisk i hverandre, men overlapper. Det gikk, så neste blir å prøve å lage noe mekanismer i form av tanhjul eller noe slikt. Noen som har noen forslag. Må prøve å lage ting som kan brukes Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Knakk viften, bestilte først 4 nye stk fra eBay - men så tenke jeg at jeg har 3D-printer og takket være thingiverse var det egentlig bare å printe nye blader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå