Dragen Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Hvis du har tenkt til å kaste den, så kan jeg godt kaste den for deg. *host* 😛 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Hepp! Jeg prøver å finne tak i noen øreavlastere for masker til arbeidsplassen min (helsevesnet), etter 1-2 måneder med krav om munnbind i alle situasjoner omtrent så begynner ørene mine å streike snart og gnagsår bak ørene er ikke morsomt. makersmotcovid.no hadde en fungerende ordning tidligere men ser ut til å være avviklet/død prosjekt som ikke printer ting lengre dessverre. Ser de har print-filene liggende tilgjengelig men jeg ser ikke helt hvordan de ser ut, antar det er samme prosjektet som han guttungen som var omtalt i media for en tid tilbake. Finn.no får jeg opp et par alternativer men 40kr pr stykk virker da litt stiv pris, eller er jeg på vidden og er prisen innenfor? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 b-real skrev (6 timer siden): Hepp! Jeg prøver å finne tak i noen øreavlastere for masker til arbeidsplassen min (helsevesnet), etter 1-2 måneder med krav om munnbind i alle situasjoner omtrent så begynner ørene mine å streike snart og gnagsår bak ørene er ikke morsomt. makersmotcovid.no hadde en fungerende ordning tidligere men ser ut til å være avviklet/død prosjekt som ikke printer ting lengre dessverre. Ser de har print-filene liggende tilgjengelig men jeg ser ikke helt hvordan de ser ut, antar det er samme prosjektet som han guttungen som var omtalt i media for en tid tilbake. Finn.no får jeg opp et par alternativer men 40kr pr stykk virker da litt stiv pris, eller er jeg på vidden og er prisen innenfor? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Aha, da var det omtrent samme patenten. Takker! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Jod-R skrev (På 2.2.2021 den 23.19): Jeg kan printe det hvis du ikke har funnet noen andre enda. Bor i Tromsø så det blir dessverre frakt da. Kunne ikke se noen skruehull eller andre festemetoder, er det tenkt at det skal festes med dobbelsidig tape eller noen i den duren? Hvor varmt er det der 3d printen skal stå, tenker på om vanlig pla vil takle temperaturen. PLA burde ikke ha temperaturer som overstiger 50 C. Gjerne. Hvor mye vil du ta for en print? (Peller to som her). Harddisker kan nok dessverre blir ganske varme, selv om god kjøling er målet. Jeg tenker feste med tape, ect, det er noe jeg kan ordne i ettertid. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 @Evelen! Sender deg en PM angående dette, @ilpostino har også fått en. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Ny fdm printer fra Elegoo. Elegoo Neptune 2. Den har ca. samme størrelse og oppbygdning som Creality Ender 3 V2 men er billigere. Helt ny, så umulig å få tak i. Lenke til kommentar
Bjørntønne Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Noen som har kjøpt filament fra royal3dprint? Gode priser men siden ser jævlig tvilsom ut, tar kun vipps eller bankoverføring. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Så useriøst som du får det. Alt av obligatorisk informasjon mangler. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 (endret) Tom og Stefan har en Podcast i lag. Drøye 1 1/2 times episoder for dem som har tid og lyst. The Meltzone Podcast Ep43 https://www.youtube.com/watch?v=1tFW__rTNXU The Meltzone Podcast Ep44 https://www.youtube.com/watch?v=o_O9hvhrL78 Må ta med denne med Gina Häußge (Octoprint). Endret 5. april 2021 av toreae Lenke til kommentar
Griffinz Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Begynner å bli rimelig desperat og egentlig litt forbanna på møkkaprinteren. Noen ide om hvorfor printer blir sånn som det på bildet? Gjelder bare de tre-fire første laga, så kommer den seg og blir smud. Første tredjedel til venstre av bed, blir alltid fint, så kommer det surret her snikende. Gjelder alle filamenter jeg har prøvd, tpu, petg og pla. Tror jeg har prøvd alt fra iskaldt, til fleskevarmt og vel så det. Både på plate og dyse. Bytta dyse, bytta tilbake, bytta underlag, skrudd alt av skruer løst og sammen. Retta og stått på, men er fortsatt i villrede. Har sjekka extrusion flere ganger. Glemte å nevne at jeg har kalibrert plata mest av alt. Gjelder en duste Ender3v2 med microswiss direct drive. Endret 6. april 2021 av Griffinz forglemmelse :p Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Bør du (re)kalibrere platen? Lenke til kommentar
Griffinz Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Gjort det og, flere ganger 😛 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Har du sjekket mer en bare hjørnene? Jeg har printet over 6 kg pla, og den magnetiske platen var herpa som fy. Flytter du feilen, om du flytter delen i sliceren? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 21. april 2021 Del Skrevet 21. april 2021 Har oppgradert til 4.2.7 kortet på min Ender 5. Nå er det bare viftesus, men fremdeles mye viftesus. 2 ting som dette medfører. USB-pluggen er nå micro. Extruder går feil vei. Pinne 1-2-3-4 må byttes til 4-3-2-1. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 4. mai 2021 Del Skrevet 4. mai 2021 (endret) Hei, Vet ikke om det rett å spørre om dette i denne tråden, men prøver. Er det noen i nærheten av nydalen som kunne tenkt seg en liten print jobb for meg. Har gått til innkjøp av robot støvsuger som ikke vil støvsuge mitt mørke teppe da sensorenene tror det er en kant med fall. Har dekt til sensorene med papir og tape som fungerer fint, men vil jo helst ha noe som er desingnet for formålet. Filament må være delvis gjennomsiktig og ikke sort. Trenger 8 stk. https://www.thingiverse.com/thing:2729022/files Notes: It is hard to determine which plastics block the IR sensor and which do not. If the plastic you chose does not block the sensor, line the inside of the cover with a little bit of tinfoil or try with another plastic/color. In my experience both orange Hatchbox PLA and blue Solutech PETG (see through) work without needing tin foil. Endret 13. oktober 2021 av Barkster Lenke til kommentar
Oter Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 da var min ender 5 solgt,og prusa mk3s+ kit bestillt,bare og glede seg til montering og printing 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Hva fikk du dor den, og var den oppgradert? Tillykke med prusaen! Lenke til kommentar
Oter Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 ender 5 var helt orginal bortsett fra glassbed,og noen egen printede deler,og sendte med 2 ruller med filament som ikke var åpnet,fikk igjen 2000kr Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Ok. Regner med at kjøper er "fornøyd pluss" og du er "fornøyd minus" for den summen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå