Gavekort Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg vet ikke hvor stor innvirkning lagene har, men jeg vet at infill har deminishing returns, altså at tettere infill vil gi mer styrke, men at det har mindre betydning desto tettere det er. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 aklla skrev (23 timer siden): Hvor stor forskjell i styrke/brukelighet på en større vase? Altså kan jeg lage den vasen jeg lagde stor men i 2 lag i stedet for 3 uten at det går så mye ut over styrken? Har printet endel hvor ekstruderen har fått jobbet nær maks. Har 0,4mm dyse. Eks: 0,4mm høyde, 0,8mm bredde, 55mm/s 230°C (10°C over anbefalt). 0,5mm høyde, 1,0mm bredde, 35mm/s 230°C. Så sannsynligvis kan printeren takle det. Spørsmålet er vel heller om vasen kan stå imot trykket når den begynner å bli høy. Hvilke tall opererer du med? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Har det meste på default i cura, på 0.4mm dyse.. Men startet uansett printen i går, med 3 lags bredde. Kommet over halvveis og ser veldig lovende ut Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Tror den hadde blitt i overkant svak med 2 lag, 3 lag er egentlig på grensen til å være en brukbar vase. Burde laget tykkere bunn ser jeg. Er vel 0,4mm bredde jeg har jobbet med tror jeg, altså er veggene på vasen 1,2mm tykke. Men formen gir den også en del styrke. Jeg har ikke dårlig tid, så har ikke noe problem med at printeren går langt under hva den klarer Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Hvilket nettsted er ansett som det beste for reviews av 3dprintere? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Mine anbefealinger, om jeg er å stole på. Youtube.com CNC Kitchen Maker's Muse Thomas Sanladerer Teaching Tech m.fl. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 aklla skrev (På 26.1.2021 den 10.46): Tror den hadde blitt i overkant svak med 2 lag, 3 lag er egentlig på grensen til å være en brukbar vase. Burde laget tykkere bunn ser jeg. Er vel 0,4mm bredde jeg har jobbet med tror jeg, altså er veggene på vasen 1,2mm tykke. Men formen gir den også en del styrke. Jeg har ikke dårlig tid, så har ikke noe problem med at printeren går langt under hva den klarer Hvordan ble resultatet. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 toreae skrev (40 minutter siden): Mine anbefealinger, om jeg er å stole på. Youtube.com CNC Kitchen Maker's Muse Thomas Sanladerer Teaching Tech m.fl. Foretrekker tekst. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har sett på mange av videoene til Maker's muse og synes de er veldig interessante. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 aklla skrev (På 26.1.2021 den 10.46): Tror den hadde blitt i overkant svak med 2 lag, 3 lag er egentlig på grensen til å være en brukbar vase. Burde laget tykkere bunn ser jeg. Er vel 0,4mm bredde jeg har jobbet med tror jeg, altså er veggene på vasen 1,2mm tykke. Men formen gir den også en del styrke. Jeg har ikke dårlig tid, så har ikke noe problem med at printeren går langt under hva den klarer Prøver en gang til, hvordan ble resultatet? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg har en Ender 5. Til den har jeg en RPi3 med octopi og RPi kamera. Octopi har disse plugin: Floating Navbar Navbar Temperatur Plugin PrinTimeGenius Plugin Enclosure Plugin (i stede for Filament Sensor Simplified), med hjemmelaget filament bryter. Hvilket utstyr og tilleggsutstyr/oppgraderinger/plugin har dere? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 (endret) toreae skrev (1 time siden): Prøver en gang til, hvordan ble resultatet? Det ble jo bra, litt svak bunn men ellers ingenting å klage på Ikke flimsy, men ikke så veldig kraftig heller. Ble vanntett også. Endret 31. januar 2021 av aklla Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Noen som tar på seg oppdrag her? Jeg trenger en harddisk-holder til serveren min. Har tegnet en tegning som jeg har lagt ved. Jeg trenger to eksemplarer av. Bor i Kristiansand, så det hadde vært fordelaktig med noen i nærheten så man slipper frakt. Farge spiller ingen rolle, konstruksjonen skal bare oppfylle funksjonen sin. Den er for å sette haddisker slik: Slik ser den ut tegnet: Magnificent-Stantia.stl Endret 1. februar 2021 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Evelen! skrev (7 minutter siden): Den er for å sette haddisker slik: det der var veldig smart tenkt. Jeg er tilbøyelig til å kjøpe jeg også hvis noen påtar seg oppdraget. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg kan printe det hvis du ikke har funnet noen andre enda. Bor i Tromsø så det blir dessverre frakt da. Kunne ikke se noen skruehull eller andre festemetoder, er det tenkt at det skal festes med dobbelsidig tape eller noen i den duren? Hvor varmt er det der 3d printen skal stå, tenker på om vanlig pla vil takle temperaturen. PLA burde ikke ha temperaturer som overstiger 50 C. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Kunne godt ha gjort det jeg også, bor på østlandet ett sted, men er verken innom Kristiansand eller ilpostino-land særlig ofte for tiden.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Hva er egentlig forskjellen på Ender 3 og 3 Pro? Og er forskjellen verdt pengene? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Ender 3 vs 3 Pro: Sitat Better 3D printing results due to more stable aluminium frame Easy removable magnetic base of the building platform allows easy removal of the 3D prints For 200 kroner mer får du ender 3 v2. Uansett regner jeg Biqu B1 som et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) Etter å ha sett reviews på YT så vil jeg si at Biqu B1 er et bedre alternativ. Har løst på en selv. Men jeg har masse oppgraderinger som jeg skal gjøre på E3 min før jeg kjøper en B1. Har Mini SKR E3m, Ny heated bed osv. Men jeg har akkurat bestilt en ren PLA maskin fra 3d prima, en Anycubic Mega Zero uten heated bed. Kommer på litt over 1600kr. Billig nok til at det er morsomt å prøve. Har alfor mye PLA liggende i hylla, må ha noe som fungerer mens E3'en ligger i biter. 3D prima selger Biqu B1 billigere enn i Norge. Ca. 3000kr inkl. mva og gebyr. Elefun tar 3500 + frakt. Jeg brukte Fedex. Har bedre erfaring med dem, ikke så mye med UPS. Linker for de som liker slikt 🙂 https://www.3dprima.com/3d-printers-more/manufacturer/biqu https://www.3dprima.com/3d-printers/manufactures/anycubic/anycubic-mega-zero/a-25045 Endret 8. februar 2021 av Groovy Gorilla Lenke til kommentar
Oter Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 kjøpte meg en anycubic mono x,venter bare på beskyttelsesfilmen jeg har bestillt til skjermen,så jeg får testet den ut,så nå går photon s ut døra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå