toreae Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Om sylinderen ikke var delt, kunne vi kaldt for den et hjul. hvordan roterer du et hjul? Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Tenkte å kjøpe inn en Biqu B1 fra 3dprima i Sverige men nå ser jeg at elefun har fått inn. Frister Utrolig hvor mye 3d printer utstyr Elefun har. Har kun gode erfaringer med dem tidligere, kanskje begynne å handle der istedet for å surre med alibaba og det der. https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=51137 og https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=51138 Noen som har prøvd å printe ASA+? https://www.elefun.no/p/kat.aspx?k=1315 Har kun printet PLA. Har en uåpnet rull med ABS, en med PETG og noen mindre ruller med Flex/TPU greier. Har printet en test greie med flex, lagde dekk til guttungens lille RC bil. Funget okey. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Noen som vet hvor vasen her kommer fra? Fått forespørsel om å printe en slik, og finner ingen som ligner Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Vasen kan være designet og laget av en ansatt i det firmaet som lager de 3d printerne. Ikke sikkert den ligger ute på nettet. Du får lage en selv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Denne ligner: https://www.thingiverse.com/thing:34559 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Gavekort skrev (1 time siden): Denne ligner: https://www.thingiverse.com/thing:34559 Den lignet veldig ja, skriver den ut nå Pluss i boka Lenke til kommentar
toreae Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Bilde når den er ferdig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 toreae skrev (7 timer siden): Bilde når den er ferdig? Skal lage en større også Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Om vasene bare skal være til pynt kan det være greit å benytte Spiralize Outher Countour. Da printer den bare rundt i ring og løfter seg litt og litt opp så det går kjempefort, men ulempen er at det blir bare en wall layer. Men er nok det til bare pynt med mindre du har en veldig liten dyse. Laga denne vasen for noen år siden på denne måten: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Complexity skrev (4 minutter siden): Om vasene bare skal være til pynt kan det være greit å benytte Spiralize Outher Countour. Da printer den bare rundt i ring og løfter seg litt og litt opp så det går kjempefort, men ulempen er at det blir bare en wall layer. Men er nok det til bare pynt med mindre du har en veldig liten dyse. Laga denne vasen for noen år siden på denne måten: Det er mye av grunnen til at jeg lagde en liten en først, tenkte jeg skulle teste en "vase-mode" type også Jeg har jo liten dyse jeg kan bruke, men blir ikke de veldig svake/flimsy? Den jeg lagde er tre lag tykk, ett lag virker jo som om du kan blåse i stykker, men har ikke testet det enda. Jeg antar den ikke kun er til pynt, men er jo ikke jeg som skal ha den så.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) 38 minutes ago, aklla said: Det er mye av grunnen til at jeg lagde en liten en først, tenkte jeg skulle teste en "vase-mode" type også Jeg har jo liten dyse jeg kan bruke, men blir ikke de veldig svake/flimsy? Den jeg lagde er tre lag tykk, ett lag virker jo som om du kan blåse i stykker, men har ikke testet det enda. Jeg antar den ikke kun er til pynt, men er jo ikke jeg som skal ha den så.. Blir litt flimsy ja, men helt greit til pynt. Faktisk helt vanntett og den vasen på bildet. Men skal man faktisk bruke den så burde man printe den normalt. Endret 21. januar 2021 av Complexity Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Noe man bør tenke på før man setter i gang en 35 timer lang print? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Da ville jeg tenkt på om alt arbeide på datamaskin er gjort riktig. Hvorfor tar det 35 timer? Står det i stil med antall gram du skal printe? Osv. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 8 hours ago, aklla said: Noe man bør tenke på før man setter i gang en 35 timer lang print? - sjekke at røykvarsleren fungerer - finne noen som kan overvåke printingen når du sover Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Ble litt skeptisk selv til kjempelange prints etter jeg nesten hadde brann i min printer. Så prøver å holde slikt til helger hvor man stort sett er hjemme Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Har jo sånn termal runaway-protection Men ja, er noe å tenke på det også. Hvor stor forskjell er det på 2 og 3 lag egentlig? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 toreae skrev (På 1/11/2021 den 21.29): Om sylinderen ikke var delt, kunne vi kaldt for den et hjul. hvordan roterer du et hjul? Du mener hvordan du skal rotere en del eller del av en del i relasjon til resten? Kan du ikke lage workplanes og akser i programmet du bruker og sette parametre som styrer vinkelen på det? Eller i det minste en sketch som gjør det samme? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 (endret) Greien er at jeg har ikke lært meg sketch. Part burde være nok, uten triks. Mitt triks vedlagt. Cone000: Orginal kon. Cone001: Halv kon. Jeg ville kalt denne for kløvd. Cone002: Halv kon, flyttet til X-akse denne kan ikke roteres rundt sin egen akse. Common: Halv kon, kombinert med en kube. Nå kan den roteres rundt sin egen akse. I Property, under Placement kan man forandre Angle. Den er nå 180°. Prøv å roter denne! Rotasjon.FCStd Endret 23. januar 2021 av toreae Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 18 hours ago, aklla said: Hvor stor forskjell er det på 2 og 3 lag egentlig? Ett lag 🙂 Du må nok utbrodere spørmålet litt, hvis vi skal skjønne hva det er du spør om. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Hvor stor forskjell i styrke/brukelighet på en større vase? Altså kan jeg lage den vasen jeg lagde stor men i 2 lag i stedet for 3 uten at det går så mye ut over styrken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå